2026-07-03, 14:47
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Ge dom 10 000:- i böter så har vi snabbt finansierat gapet från bränsleskatten.
Citera
2026-07-03, 14:56
Medlem
Bavaros avatar
Hahaha.....myndigheterna kan ju inte ens med både bildbevis mm sätta fast inbrottstjuvar och knappt mördare. Allt åker ju ner i papperskorgen direkt, samma sekund det tar emot en anmälan,
Detta är bara en skrämselpropaganda!
Citera
2026-07-03, 15:31
Medlem
Reidjis avatar
Verkar bara gälla gröna matavfallspåsar som man är ute efter, då folk verkar använda det till vanliga soppor eller slänger mer än bara matrester i den.

Den är bakom betalväg så kan inte läsa resten dock.
Citera
2026-07-03, 15:35
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Verkar bara gälla gröna matavfallspåsar som man är ute efter, då folk verkar använda det till vanliga soppor eller slänger mer än bara matrester i den.

Den är bakom betalväg så kan inte läsa resten dock.
Är inte matavfall i brun papperspåse?

Bor man på landet blir det knappt matavfall, antingen slänger man ut det till djuren eller så är det någon som har egen kompost
Citera
2026-07-03, 15:48
Medlem
Bourbons avatar
Rättsrötan härdsmältar i bananrepubliken. Blattar som häller kvicksilver kommer undan men Svenssons piskas.
Citera
2026-07-03, 16:35
Medlem
Riktigt bra!
Citera
2026-07-03, 16:35
Medlem
Blaskas avatar
Kör allt i brännbart bara.
Citera
2026-07-03, 16:56
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Är inte matavfall i brun papperspåse?

Bor man på landet blir det knappt matavfall, antingen slänger man ut det till djuren eller så är det någon som har egen kompost
I hus med separata kärl för matavfall är påsarna bruna och i papper. Men i hus med gemensamme kärl använder man istället gröna plastpåsar för att man ska kunna sortera ut dem från övrigt avfall i efterhand. Om man hade använt bruna påsar där hade det ju inte gått att sortera ut dem från övrigt skräp.
Citera
2026-07-03, 17:21
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Andra länder har i decennier granskat felplacerade sopor, alltså grävt i dem för att bötfälla på individnivå. Hörde om detta på 90-talet avseende Schweiz men lär gälla också tex Tyskland, Belgien, Holland, England, Japan, Sydkorea). Så lägg bara av snacket om att det är stasi-nivå i just Sverige bara för att man nu skall kolla koder på soppåsar för att generellt se om vissa stadsdelar är värre än andra.

Så om jag som är sopsyndare och bor i Stockholm byter mina påsar mot min kusin som är sopfrälst och bor i Skåne, då betyder det att Skåne blir syndabocken för min usla sophantering.

Då har jag vält hela ide’n?
Citera
2026-07-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Det drivs så långt det går tills gemene "jag-har-rent-mjöl-i-påsen"/"jag-har-inget-att-dölja"-idioterna vaknar upp och börjar få in i sina tröga skallar att sverige håller på att blir orwells 1984....eller rättare sagt, redan är.

Alla mjölpåsar är insamlade på Arsenalsgatan ! Vad återstår?
Citera
2026-07-03, 17:53
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Övervakningsverige hittar ännu mer att övervaka. Nu skall Våra sopor röntgas och AI användas för hitta de som fuskar med återvinning.
Moderaterna går på val med 10000 nya kameror som övervakar oskyldiga och nu detta.
Hur långt skall detta drivas ?
https://www.svd.se/a/3pRakq/ai-ska-fa-stockholmarna-att-sortera-sopor-ratt

Hahah, halva flashback kommer att ryka. Bra trådstart 👍
Citera
2026-07-03, 17:54
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Övervakningssamhället är här.

Låt fan folk slänga sopor som de vill då hela miljögrejen är en stor lögn.

Vasst argument ändå. Förklara det i rätten vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in