2026-07-03, 14:35
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Den polska (och andra europeiska) säkerhetstjänster brukar inte gå ut med vad man vet (och på så sätt riskera sina källor), den amerikanska sidan däremot läcker som ett såll och söker någon form av bekräftelse på sociala medier vad det verkar.
Nu verkar det läcka genom Nawrockis presidentkansli i Warszawa, till brittisk tidning.
Citera
2026-07-03, 14:39
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Förklarar varför man är på gång att överge sedlar och göra rubeln till en elektronisk valuta.
Låter spännande med ett nedstängt internet
Citera
2026-07-03, 14:42
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
https://www.nettavisen.no/nyheter/en-bruker-pa-polymarket-vedder-pa-at-det-er-slutt-for-ruslands-president-vladimir-putin-innen-utgang en-av-2026/s/5-95-3128491

"En mystisk polymarket-spiller satser rundt 400.000 dollar på Putins avsettelse før årets slutt."
Vilket odds fick han,? Det borde vara en ryss med insiderinformation
Citera
2026-07-03, 14:50
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tack. Jo, men jag menar att Putin fuskar ju alltid i val och hävdar efter varje val "att folket står tryggt bakom honom..och annat yada-yada". Valet tänker jag, borde inte påverka hur han agerar i Ukraina.
Jag tänker att det är möjligt att det påverkar hans ställning i den närmaste kretsen. Några måste ju veta hur mycket de måste fuska för att vinna.
Det är väl inte valfusket och mörkläggningen av det som är främsta brännpunkten.

Jag tänker att det är valkampanjen. Det går inte att ha en stor mobilisering samtidigt som en parlamentvalkampanj. Kandidater ska föra ut budskap som går hem i stugorna samtidigt som det folk har i huvudet är hur de ska undvika att skickas till krigsfronten. Det blir för hårt tryck och stora risker.
Citera
2026-07-03, 14:55
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nu verkar det läcka genom Nawrockis presidentkansli i Warszawa, till brittisk tidning.

Ok. Det väcker funderingar.
Vad tjänar Nawrockis på detta?
Eller vill han göra Polen ovän med USA.

Eller?

Några tankar?
Citera
2026-07-03, 15:06
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Det är väl inte valfusket och mörkläggningen av det som är främsta brännpunkten.

Jag tänker att det är valkampanjen. Det går inte att ha en stor mobilisering samtidigt som en parlamentvalkampanj. Kandidater ska föra ut budskap som går hem i stugorna samtidigt som det folk har i huvudet är hur de ska undvika att skickas till krigsfronten. Det blir för hårt tryck och stora risker.
Ah, just det.

"Putin vinner med 103% igen - hallelujah" är förstås ett välregisserat skådespel i flera akter. En ev mobilisering skulle störa det teaterstycket.
Citera
2026-07-03, 15:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Ok. Det väcker funderingar.
Vad tjänar Nawrockis på detta?
Eller vill han göra Polen ovän med USA.

Eller?

Några tankar?
Det betyder väl inget särskilt tänker jag.

- Läckor är naturligt. Saker läcker ut (i förväg) mest hela tiden. Både planerade läckor och mindre välkomna läckor.

- Nawrocki är en skurktyp och har begränsad erfarenhet och plattform. Möjligt att hans stab inte är så professionell.

- Nawrocki vill hålla uppe opinionen mot Kreml, både inrikes i Polen och i övriga Europa.
Citera
2026-07-03, 15:22
Medlem
Val i Ryssland? En välplacerad bomb som tar kål på massa mödrar och barn som skylls på Ukraina. Och vips har Putin stöd för sin mobilisering....
Citera
2026-07-03, 15:38
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vilket odds fick han,? Det borde vara en ryss med insiderinformation

5,5 ggr pengarna, så 2,5 miljoner totalt.
Citera
2026-07-03, 16:09
Medlem
Citat:
Det betyder väl inget särskilt tänker jag.

- Läckor är naturligt. Saker läcker ut (i förväg) mest hela tiden. Både planerade läckor och mindre välkomna läckor.

- Nawrocki är en skurktyp och har begränsad erfarenhet och plattform. Möjligt att hans stab inte är så professionell.

- Nawrocki vill hålla uppe opinionen mot Kreml, både inrikes i Polen och i övriga Europa.

Precis.

Vem skulle inte vilja det när Ryssland agerar som de gör, men det har du uppenbarligen problem med.

Det är sunt förnuft att tillkännage information om förestående ryska attacker – varför – för då kan attackerna ställas in och människoliv räddas.

Kan det uteslutas att du är en skurktyp?
Citera
2026-07-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
När är det val? På vilket sätt påverkar valet? Putin får ju ändå alltid 103% av rösterna.
Framförallt blir det upprorsstämning bland BlingBlingfolket i Moskva och St. Petersburg, du vet de där människorna som vill leva och uppföra sig som vi i väst.

Om det är klagomål på brist på bränsle är det ingenting jämfört vad det kommer att bli när kostymnissarna blir inkallade.
Citera
2026-07-03, 16:36
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Precis.

Vem skulle inte vilja det när Ryssland agerar som de gör, men det har du uppenbarligen problem med.

Det är sunt förnuft att tillkännage information om förestående ryska attacker – varför – för då kan attackerna ställas in och människoliv räddas.

Kan det uteslutas att du är en skurktyp?
Jag har inga särskilda problem med Telegraphs artikel. Kanske inget problem alls. Vad är det som är så "uppenbarligen" i din läsförståelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in