2026-07-02, 12:36
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Jag tror Linnea har styr på det, men man kan ju undra hur åklagare 1 kan lägga ner åtta månader på jobbet, det var klart att gå till åtal, när åklagare 2 knappt tittar på handlingarna, och lägger ner det efter en kvart. Något luktar illa
Hur kan den som anmält få besked via en video på sociala medier, tycker det talar för att något inte står rätt till

Jag tror på Karma, och Karman kommer slå hårt mot dessa drängar, något som kommer ge mig en djup tillfredställelse

Åkl 1 har inte lagt ner 8 mån, han har lagt det åt sidan under 99% av dessa åtta månader. Typ kommit till någon punkt som gett lite beslutsvånda, och tänkt äh jag tittar på det sen, och tagit tag i något annat.

Sen drar Åkl 1 på sig för många mål, och in kommer Åkl 2 och ska avlasta Åkl 1 och tar över målet som har legat och jäst till sig utan att något annat hänt i x antal månader. Han/hon ser direkt det här kan läggas ner det utan att någon kollega/överordnad kommer att ifrågasätta det beslutet.

Det betyder inte att Linnea skulle vara utan chans i ett tvistemål, men där bör man ha med sig någon som har erfarenhet av att med kritiska ögon bedöma vad som har en chans att hålla i rätten. Inte någon som bara samlar allt som luktar förtal till en enda stor anklagelseakt, det fungerar inte alls.
Citera
2026-07-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
Åkl 1 har inte lagt ner 8 mån, han har lagt det åt sidan under 99% av dessa åtta månader. Typ kommit till någon punkt som gett lite beslutsvånda, och tänkt äh jag tittar på det sen, och tagit tag i något annat.

Sen drar Åkl 1 på sig för många mål, och in kommer Åkl 2 och ska avlasta Åkl 1 och tar över målet som har legat och jäst till sig utan att något annat hänt i x antal månader. Han/hon ser direkt det här kan läggas ner det utan att någon kollega/överordnad kommer att ifrågasätta det beslutet.

Det betyder inte att Linnea skulle vara utan chans i ett tvistemål, men där bör man ha med sig någon som har erfarenhet av att med kritiska ögon bedöma vad som har en chans att hålla i rätten. Inte någon som bara samlar allt som luktar förtal till en enda stor anklagelseakt, det fungerar inte alls.

Det där är ett påstående jag skulle vilja se bevis på. Har du insyn i hur tät kontakt Åklagare 1 haft med, först Linnea, och sen även Chrippa, under den här perioden?
Citera
2026-07-02, 12:50
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Det där är ett påstående jag skulle vilja se bevis på. Har du insyn i hur tät kontakt Åklagare 1 haft med, först Linnea, och sen även Chrippa, under den här perioden?

Det får du skaffa själv, ring åklagaren och fråga om han lagt ner hela sin tid eller ens halva sin tid i 8 månader på detta.
Citera
2026-07-02, 13:38
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Åklagare arbetar med flera olika fall samtidigt. Bla mer akuta och allvarligare fall och därför har det tagit så lång tid att utreda detta.

Men jag tror att Linnea skulle ha en stor chans att driva detta som enskilt åtal.
Citera
2026-07-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
Det får du skaffa själv, ring åklagaren och fråga om han lagt ner hela sin tid eller ens halva sin tid i 8 månader på detta.

Det var du som kom med påståendet, då är det du som skall lägga fram bevisen.
Jag vet hur det var, men det gör uppenbart inte du
Citera
2026-07-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Åklagare arbetar med flera olika fall samtidigt. Bla mer akuta och allvarligare fall och därför har det tagit så lång tid att utreda detta.

Men jag tror att Linnea skulle ha en stor chans att driva detta som enskilt åtal.

Första åklagaren var redo att med att åtala. Linna har absolut en chans, men det kan finnas andra vägar också. Vem vet vad som händer i detta nu?
Citera
2026-07-02, 13:47
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Det var du som kom med påståendet, då är det du som skall lägga fram bevisen.
Jag vet hur det var, men det gör uppenbart inte du

Nåja, man behöver normalt sett inte bevisa saker som normalt folk förstår.

Du påstår ju implicit att åklagaren HAR lagt ner 8 månaders arbetstid på detta, det vore kul att få det bekräftat.
Citera
2026-07-03, 07:23
Medlem
Damien-s avatar
Ozempic-Anjo är desperat efter visningar nu, fetröven har t.o.m börjat clickbaita med Chrippa igen.
Citera
2026-07-03, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Ozempic-Anjo är desperat efter visningar nu, fetröven har t.o.m börjat clickbaita med Chrippa igen.

Var inte den här killen på väg att skaffa sig en karriär som dokumentärfilmare? Vad hände med det?
Citera
2026-07-03, 07:51
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
…och han svarar ”BRUTALT ärligt” på alla frågor. Bitch please…
Anjo är varken ”brutal” eller ens i närheten av ärlig så bara håll käft!
Citera
2026-07-03, 09:34
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
…och han svarar ”BRUTALT ärligt” på alla frågor. Bitch please…
Anjo är varken ”brutal” eller ens i närheten av ärlig så bara håll käft!

Närmsta han kan komma i brutalitet är hans utseende.
Citera
2026-07-03, 12:26
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
De märks att det går dåligt nu helt enkelt. Inte bara har han chrippa i tumnageln utan har valt att svara på frågor ang chrippa i videon. Men även om cluee.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in