Citat:
Ursprungligen postat av
BakedBakerman

Säger idioten som på allvar tycker folk som haft körkort i 25 år behöver körlektioner. Årets projicering. Jag kan fortfarande inte avgöra om du trollar eller om du är så här verklighetsfrånvänd. Kan du snälla berätta varför en körlektion skulle förvåna en erfaren förare så mycket?
Därför att majoriteten av mina medtrafikanter inte hade klarat av en uppkörning idag, samma gäller teoriprovet. Genomsnittssvenson är dessutom kanske Europas sämsta bilförare.
Sluta vara så jävla macho nervös. Jag har också kört länge och mycket i yrket. Kompletterade nyligen med ny behörighet och även jag fick lära mig lite nytt. Jag sa inte att du behövde körlektioner utan att du kunde ta en för att se om du själv kör enligt sättet de bedömer en uppkörning idag. Det har hänt mycket på 25 år, i bedömningen på uppkörningen. Du vet... syftet med övningskörningen?
Det är stor skillnad på att köra privat och körskola idag, det är vida känt. Man bör ta någon körlektion på skola inför uppkörning helt enkelt. När du tog kortet hade man inte ens infört ecodrive.
I övrigt håller jag med dig om EPS och automat över manuell.