Citat:
Ursprungligen postat av
Luddevonal
Jag tror Linnea har styr på det, men man kan ju undra hur åklagare 1 kan lägga ner åtta månader på jobbet, det var klart att gå till åtal, när åklagare 2 knappt tittar på handlingarna, och lägger ner det efter en kvart. Något luktar illa
Hur kan den som anmält få besked via en video på sociala medier, tycker det talar för att något inte står rätt till
Jag tror på Karma, och Karman kommer slå hårt mot dessa drängar, något som kommer ge mig en djup tillfredställelse
Åkl 1 har inte lagt ner 8 mån, han har lagt det åt sidan under 99% av dessa åtta månader. Typ kommit till någon punkt som gett lite beslutsvånda, och tänkt äh jag tittar på det sen, och tagit tag i något annat.
Sen drar Åkl 1 på sig för många mål, och in kommer Åkl 2 och ska avlasta Åkl 1 och tar över målet som har legat och jäst till sig utan att något annat hänt i x antal månader. Han/hon ser direkt det här kan läggas ner det utan att någon kollega/överordnad kommer att ifrågasätta det beslutet.
Det betyder inte att Linnea skulle vara utan chans i ett tvistemål, men där bör man ha med sig någon som har erfarenhet av att med kritiska ögon bedöma vad som har en chans att hålla i rätten. Inte någon som bara samlar allt som luktar förtal till en enda stor anklagelseakt, det fungerar inte alls.