Citat:
Ursprungligen postat av
Nyepost
Ja det är väl så det kommer se ut. Man kommer fortsätta ta in miljontals invandrare varje generation från tredje världen till Europa.
Jag tror inte det. Varför? Nästan alla länder står inför samma problem. Födelsetalen minskar även i afrika. Till ex i Etiopiens huvudstad så är födelsetalen nere i 1.7 barn per kvinna. Mexiko har längre födelsetal än USA. Ta Thailand det rasar ner till 0.78 barn per kvinna. Där röstar folk genom inte skaffa barn.
Så jag vet inte var europa inkluderat Spanien ska ta invandrarna i från? Sen är det fult att ta massa utbildade människor fr till ex Afrika. Kolonisering genom brain drain.
Jag nästan hoppas att vi kan uppfinna androider som ser ut och beter sig som människor. Kina satsar på det då de börjar få arbetskraftsbrist. Och de börjar verkligen bli gamla innan de blir rika.
Problemet med robotisering och AI är just avsaknaden av mänsklig kontakt. Det ser man i Japan som har börjat komma ganska långt i vård av gamla och robotar. De äldre mår inte bra. Det är ett av skälen de begår brott så de ska få social kontakt i fängelserna.
Och konsekvensen av gamla i japanska fängelser är att deras KV rasar. De har arbetskraftsbrist. Personalen slutar då det måste agera undersköterskor. Det har till och med viskats om att ta in utländska företag för vård och anstalter. Men det kommer inte hända.