2026-07-02, 21:41
Medlem
Hur fan kan man göra så här mot sitt eget folk? Spanien är riktigt i skiten och dom kan bara skylla på sig själva🤮
Citera
2026-07-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Problemet i grunden är andelen personer som inte jobbar jmf med de som gör det. Man kan lösa det genom

A föda mer barn - Ingen verkar fixa det*

B Invandring

C Teknisk utveckling - Möjligt men vi har inte sett det ännu.

Spanien har valt modellen med amnesti dvs B. Andra länder gör samma sak. Portugal ger snabbspår till folk från Brasilien, Angola och Mocambique (språk). Italien får du flytta till om du kan bevisa att du har en ital släkting bosatt i italien när det bildades eller senare. Jag kan tänka mig att det finns en massa eritreaner som kan söka**. Tyskarna/Kanada har uppfunnit ett poängsystem. Tyskarna ska ta in folk från Kenya som kan köra buss och lastbil.

De flesta länder i världen står inför samma problem som Spanien.

*De jublade Danmark har vänt trenden från cirka 1.4 barn till 1.52. Ett av skälen är konstgjord befruktning har blivit billigare i Danmark. Och 1.52 är för lite.

**Jag tror att premiärministern räknar med att en hisklig mängd amerikaner ska söka.
Jo det är jag med på, men varför ska de fortsätta jobba sen då när moroten (medborgarskap/put) försvinner?
Bidrag i Spanien ligger på
733 euro. Minimilön ligger på ca 1100 euro netto. Då förstår man varför folk lever på bidrag och jobbar svart vid sidan av. Det lönar sig inte att jobba. Man är ändå fattig. Spanien har inga lösningar på problemet förutom att sparka burken lite längre framför sig.
Citera
2026-07-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det är sådana här "rockader" som gör att man vet att man haft helt rätt när man orerat om att det är mörkermän och organisationer som vill Europas vita befolkning illa, som står bakom massmigrationen och dess utbredning...

Kan du berätta mer om dessa mörkermän samt organisationer eftersom du vet?
Kan jag läsa på deras hemsida?
Citera
2026-07-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Ja det är väl så det kommer se ut. Man kommer fortsätta ta in miljontals invandrare varje generation från tredje världen till Europa.

Jag tror inte det. Varför? Nästan alla länder står inför samma problem. Födelsetalen minskar även i afrika. Till ex i Etiopiens huvudstad så är födelsetalen nere i 1.7 barn per kvinna. Mexiko har längre födelsetal än USA. Ta Thailand det rasar ner till 0.78 barn per kvinna. Där röstar folk genom inte skaffa barn.

Så jag vet inte var europa inkluderat Spanien ska ta invandrarna i från? Sen är det fult att ta massa utbildade människor fr till ex Afrika. Kolonisering genom brain drain.

Jag nästan hoppas att vi kan uppfinna androider som ser ut och beter sig som människor. Kina satsar på det då de börjar få arbetskraftsbrist. Och de börjar verkligen bli gamla innan de blir rika.

Problemet med robotisering och AI är just avsaknaden av mänsklig kontakt. Det ser man i Japan som har börjat komma ganska långt i vård av gamla och robotar. De äldre mår inte bra. Det är ett av skälen de begår brott så de ska få social kontakt i fängelserna.

Och konsekvensen av gamla i japanska fängelser är att deras KV rasar. De har arbetskraftsbrist. Personalen slutar då det måste agera undersköterskor. Det har till och med viskats om att ta in utländska företag för vård och anstalter. Men det kommer inte hända.
Citera
2026-07-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Eller så kanske vi alla får vara med och ta ansvar. Det är ju inte så att Spanien kan göra sådär supermycket åt situationen ensamma.

Som man bäddar... Liknande vad vi gör just nu
Citera
2026-07-02, 23:00
Medlem
pillifjongs avatar
Spanien vill inte ha turister eller Airbnb

Men de vill ha detta?

Man fattar ju att de är desperata när de drog Shakira inför domstol
Citera
2026-07-02, 23:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Naturligtvis är det judarna. Alla med lite begåvning vet ju att de gör allt för att muslimerna ska ta över Europa och världen. Frågan är bara hur de lyckats få Spanien på sin sida, det är ju ett av de minst judevänliga länderna i Europa. Men det kan du säkert förklara?

Nej, det får du själv förklara då jag inte nämnt eller glömt någon alla, inte ens judarna - det är du som benämner vilka det är, så berätta du...
Citera
2026-07-02, 23:04
Medlem
Citat:
Jag tror inte det. Varför? Nästan alla länder står inför samma problem. Födelsetalen minskar även i afrika. Till ex i Etiopiens huvudstad så är födelsetalen nere i 1.7 barn per kvinna. Mexiko har längre födelsetal än USA. Ta Thailand det rasar ner till 0.78 barn per kvinna. Där röstar folk genom inte skaffa barn.

Så jag vet inte var europa inkluderat Spanien ska ta invandrarna i från? Sen är det fult att ta massa utbildade människor fr till ex Afrika. Kolonisering genom brain drain.

Jag nästan hoppas att vi kan uppfinna androider som ser ut och beter sig som människor. Kina satsar på det då de börjar få arbetskraftsbrist. Och de börjar verkligen bli gamla innan de blir rika.

Problemet med robotisering och AI är just avsaknaden av mänsklig kontakt. Det ser man i Japan som har börjat komma ganska långt i vård av gamla och robotar. De äldre mår inte bra. Det är ett av skälen de begår brott så de ska få social kontakt i fängelserna.

Och konsekvensen av gamla i japanska fängelser är att deras KV rasar. De har arbetskraftsbrist. Personalen slutar då det måste agera undersköterskor. Det har till och med viskats om att ta in utländska företag för vård och anstalter. Men det kommer inte hända.
Det finns ett flertal länder i Afrika och Asien. Somalia med sina 6.0 barn per kvinna har ju varit populärt. Pensionsräddarna.

Pick your poison:

https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN?locations=CD
Citera
2026-07-02, 23:05
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Kan du berätta mer om dessa mörkermän samt organisationer eftersom du vet?
Kan jag läsa på deras hemsida?

Har inte benämnt någon men man är en lallande idiot om man tror att det finns så många ledare över hela Europa som kommit på att skada sina egna länder och sin befolkning på detta sätt, utan att det är någon, eller några, bakom, som styr... Hur skulle du annars förklara vad som skett och fortfarande sker - det är ju inte så att det inte finns, eller funnits, åtskilliga facit över hur strategin med massinvandring fungerat, eller hur?
Citera
2026-07-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Det finns ett flertal länder i Afrika och Asien. Somalia med sina 6.0 barn per kvinna har ju varit populärt. Pensionsräddarna.

Pick your poison:

https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN?locations=CD

Det går även ner där och en majoritet (75 procent) av världens länder kommer ha brist eller har redan brist. I Asien finns det ett land med 4+ barn eller fler. 4 länder med 3+. I Afrika så ligger snittet runt 4.3 söder om Sahara men det är sjunkande. Det finns 2-3 undantag i afrika där till ex man har fortfarande höga födelsetal i städer. Annars ser du att urbaniseringen minskar antal barn.
Citera
2026-07-03, 00:28
Medlem
JoakimBalls avatar
har de sådan problem inom raketforskning och läkarvård att de behöver dem? lite orättvist?
Citera
2026-07-03, 00:46
Medlem
Citat:
Det går även ner där och en majoritet (75 procent) av världens länder kommer ha brist eller har redan brist. I Asien finns det ett land med 4+ barn eller fler. 4 länder med 3+. I Afrika så ligger snittet runt 4.3 söder om Sahara men det är sjunkande. Det finns 2-3 undantag i afrika där till ex man har fortfarande höga födelsetal i städer. Annars ser du att urbaniseringen minskar antal barn.
Nigeria och Kongo tex. Det är många miljoner pensionsräddare som räddar oss i minst 40-50 år till. Tänk positivt. Om mina kalkyler stämmer borde det finnas över 400M nigerianer även då.
Senast redigerad av Nyepost 2026-07-03 kl. 00:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in