Citat:
Ursprungligen postat av
Nyepost
Arbetslösheten är fortfarande hög, näst högsta i EU. Som du kan se är efterågad arbetskraft främst inom högkvalificerade yrken och därför frågade jag om de som kommer är tex erfarna läkare och ingenjörer? Jag tror svaret är nej.
Vad pekar upp och vad pekar ner?
A - ja och då är de arbetslösa.
B - ja precis de jobbar svart och lever på bidrag samtidigt, för lönerna är så låga och de är korrupta. Det är jobb man inte kan leva på.
Brisyrken har vi i Sverige för de har usla villkor. Det är samma visa i Spanien fast med ännu sämre villkor. Alltså vill man importera slavar. Man har ingen långsiktig plan för dem. När de jobbat upp rättigheter kommer de göra exakt som spanjorerna gör idag, om de ens får jobb dvs.
Spansk arbetslöshet har alltid varit hög nu är den den lägsta på 10år. Spaniens ekonomi går bra. Statskuldens andel av BNP är sjunkande.
De har brist i (Flera låglöneyrken)
Hospitality & Tourism Hotel Managers,
Chefs, Cooks, Waiters, Housekeeping Supervisors, Travel & Tour Guides. Flera av dessa yrken är inte högstatusyrken
Agriculture & Farming
Farm Workers, Agricultural Technicians, Dairy Workers, Horticulturists, Food Processing Workers
Healthcare Registered Nurses, General Practitioners, Surgeons, Anesthetists, Radiologists,
Elderly Care Workers, Physiotherapists, Dentists, Pharmacists
Jag tycker inte lönerna är skit
https://www.worldoverseasimmigration.com/spain-occupation-list/
Av läkarna är 15 procent utländska. I vissa regioner är det 25 procent. Den största gruppen utländska läkare kommer
från Latinamerika (främst Venezuela, Kuba, Argentina och Colombia