Citat:
Ursprungligen postat av
Jensan09
Vi åkte till Sös igår och var nära på att krocka med en cyklist, hon tänkte cykla över övergångsstället när det var rött för henne men tur var så var min man snabb på bromsen.Dem cyklar som galningar på Söder.
jag skulle köra på 2 cyklister om dagen inne i Stockholm om körde när jag som bilist har företräde, Regelefterlevnanden bland cyklister är oerhört låg, varje gg jag stannar vid rött ljus kommer ett antal cyklister o kör mot detta ljus trots de liksom jag skall stanna,, de kör mot färdriktningen , på trottoarer, på övergångställen, de kör rätt ut även om de har skylt som säger de skall lämna de företräde, vid icke övervakade övergångställen kör de för full fart fast någon person försöker ta sig över gatan,, osv osv,,Idioterna som styr i staden har trummat in att cyklisterna är hjältar som kommer rädda planeten, Därmed verkar de tro inga regler gäller dem?! Var är hjälmlagen för cykling i trafik? var är kravet på någon slags kort utbildning för cyklister? Med upplysningar om särskilt farliga situationer? Förra sommaren dog en annan kvinnlig cyklist på söder i stockholm , också detta olycka med lastbil, jag vet på rak arm rätt ur minnet 4 dödliga olyckor med kvinnliga cyklister och lastbilar som svänger,,,hemskt är det,,