2024-11-28, 14:39
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Ditt inlägg säger mer om din läggning mot konspirationsteorier än vad det säger om Deniz liv och leverne.

Varför skulle kollegor hata Deniz?
Det är förbannat trist att hans liv ska tramsas sönder

Tack! Kan bara hålla med! Så fula spekulationer i den här tråden så man häpnar! 😡
Deniz var en genuin människa och var stolt över sin insats i armén!

Någon vet något och någon är skyldig till Deniz död.
Citera
2024-11-28, 23:51
Medlem
Snuttepruttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Tyresta är fortfarande inte en skog i Norrland utan en skog där det rör sig folk.. det stämmer att det ligger avsides men det rör sig fortfarande folk där.. dom letade aldrig exakt på den platsen där man kunde se ner i skrevan där han tog livet av sig, hade dom fortsatt letat hade dom hittat han till slut.. var nog inte många som trodde han skulle krypa in i en skreva.. vilket DA troligtvis hade räknat med..

Hade man velat dölja ett mord hade man aldrig valt Tyresta i en skreva, möjligtvis om man grävde igen skrevan efteråt.. om man hade velat mörka ett mord och få det att se ut som självmord finns smidigare alternativ..

Han hittades väster om Stensjön i 'brandområdet'. Jag vet för jag kan terrängen där väl o jag var där dagen han hittades. Jag såg helikopter hovra över platsen, utredare i terrängen o deras bilar nere vid vägen.

Det går en hyfsat välbesökt vandringsled runt Stensjön, några hundra meter ifrån platsen o att folk rör sig offtrack är nog inte helt ovanligt där, bl a jag själv. Den här delen av Tyresta är ganska välbesökt.

De sök som gjordes utgick såvitt jag vet från Tyresta by, som ligger på andra sidan Tyresta. Vet ej om ngt sök gjordes i det sk brandområdet.
Citera
2024-11-29, 00:31
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Är det bara jag som undrar hur i hela helvete det tagit så lång tid att hitta kroppen?

Har jag kanske fel eller var det bara för att det var på ett
Naturreservat ?
Citera
2024-11-29, 01:00
Medlem
Snuttepruttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Är det bara jag som undrar hur i hela helvete det tagit så lång tid att hitta kroppen?

Har jag kanske fel eller var det bara för att det var på ett
Naturreservat ?

Det tog väl inte så lång tid har jag för mig? Jag är snarare förvånad att den hittades så snabbt.

Som jag sa ovan hittades kroppen några hundra meter från närmsta led ute i snårig o mkt kuperad terräng. Den hittades under vinter/tidig vår då det är kolsvart o kallt där ute runt 16-tiden. Ingen vill fastna där uppe efter 15, sen blir det svårt hitta ut, iaf i nov/dec.
Som jag förstått det var kroppen ej heller i bästa skick. För att hitta den måste man ha lämnat leden o i princip snubblat rakt på den.
Finns inte heller några sl kommunikationer till Stensjödalsentrén utan man måste ta sig dit med bil.
Senast redigerad av Snutteprutten 2024-11-29 kl. 01:16.
Citera
2025-04-06, 18:28
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag gick precis förbi hans grav av en slump. Påståendet att han kom från en religiös familj kan inte stämma när han inte är begravd på en muslimsk begravningsplats.

Det fanns också en skylt från pappan om återkommande skadegörelse. Tråkigt om så är fallet. Det ligger vid entrén på en central kyrkogård så förhoppningsvis inget avsiktligt...
Senast redigerad av TKD_1337 2025-04-06 kl. 18:36.
Citera
2025-10-29, 07:14
Medlem
Virrepirre90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag gick precis förbi hans grav av en slump. Påståendet att han kom från en religiös familj kan inte stämma när han inte är begravd på en muslimsk begravningsplats.

Det fanns också en skylt från pappan om återkommande skadegörelse. Tråkigt om så är fallet. Det ligger vid entrén på en central kyrkogård så förhoppningsvis inget avsiktligt...

Så lågt med skadegörelse av gravar när man inte ens hittade huvudet antar jag
Citera
2025-12-08, 19:06
Medlem
sara-slaugters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happymine
Deniz sprängde inte sig själv, det finns inga spår av huvudet eftersom det saknas och därmed vävnader och tandspill som man annars hade funnit i ”grottan”. Så snälla sluta med alla spekulationer, för det är vad det är tills man vet. Obduktionen visar inga tecken på självmord. Förmodligen kommer fallet aldrig lösas om inte någon för säger sig….

Om en fysiskt full frisk yngre man - i säkerhetsklass 2- påträffas utan huvud i en klippskreva under mystiska omständigheter och polisen INTE inleder en förundersökning om mord så är det alldeles uppenbart vad det handlar om.

Om personen dessutom uppvisat tydliga tecken på depression (att inte förmå att ta sig till Arvidsjaur) och dessutom lägga ut villospåret om löprundan (som han aldrig gjort förr) så är det ”case closed”.

Så alla ni där ute. Ta hand om er och era kära. Kör en mental ”buddy check” om någon verkar avvika och det är inte fel att ibland vara lite besvärlig.
Citera
2026-03-10, 13:56
Medlem
RickRozays avatar
Vet inte om det sagts i tråden men; vad för psykologiska men kan han ha lidit utav?

Om depression, vad kan ha orsakat den? Brist på uppskattning? Sånt är vanligt....
Citera
2026-07-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Vet inte om det sagts i tråden men; vad för psykologiska men kan han ha lidit utav?

Om depression, vad kan ha orsakat den? Brist på uppskattning? Sånt är vanligt....
En fråga som inte kan leda till annat än grov spekulation. Det går ju liksom inte att se på utsidan exakt var det var. Och eftersom anhöriga springer runt med foliehatten och vägrar acceptera lär han inte sagt något till någon om hur han mådde.
Men om vi nu ska spekulera om det kan jag väl säga att jag vid ungefär samma ålder hade en bra tjänst och allt tycktes flyta på bra i livet. Men åkte på någon slags "ålderskris"... Och så illa som det var ett tag så har jag full förståelse för om man tar sitt liv.
Citera
2026-07-02, 12:44
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenBom
En fråga som inte kan leda till annat än grov spekulation. Det går ju liksom inte att se på utsidan exakt var det var. Och eftersom anhöriga springer runt med foliehatten och vägrar acceptera lär han inte sagt något till någon om hur han mådde.
Men om vi nu ska spekulera om det kan jag väl säga att jag vid ungefär samma ålder hade en bra tjänst och allt tycktes flyta på bra i livet. Men åkte på någon slags "ålderskris"... Och så illa som det var ett tag så har jag full förståelse för om man tar sitt liv.
Hej.
Den ålderskrisen hände även mig men kom och gick.
Visst går det bara och spekulera om Ardas men.
Men antagligen var det depression och/eller ångest.
Tragiskt.
Angående metoden han avslutade sig själv med så kände han uppenbarligen till destruktiva kraften i handgranater.
Frågan är om han hittade grottan samma dag eller om han gått runt och sökt tiden innan...
Citera
2026-07-02, 12:46
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara-slaugter
Om en fysiskt full frisk yngre man - i säkerhetsklass 2- påträffas utan huvud i en klippskreva under mystiska omständigheter och polisen INTE inleder en förundersökning om mord så är det alldeles uppenbart vad det handlar om.

Om personen dessutom uppvisat tydliga tecken på depression (att inte förmå att ta sig till Arvidsjaur) och dessutom lägga ut villospåret om löprundan (som han aldrig gjort förr) så är det ”case closed”.

Så alla ni där ute. Ta hand om er och era kära. Kör en mental ”buddy check” om någon verkar avvika och det är inte fel att ibland vara lite besvärlig.

Hej, vad hände i Arvidsjaur?
Kan du upprepa symptomen på depression?
Hade varit väldigt tacksam.
Citera
2026-07-02, 14:12
Medlem
Kan ju va polisen själva som släckte honom likt palme. Jag såg honom i Volvon när han blev tvingad att köra till tyresta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in