2026-07-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Vinna kriget vet jag ej om jag håller med om men resten är sant.

Ingen nation har någonsin fått Ryssland att falla.
Inte Sverige, inte Tyskland och heller ej Napoleon.
Inte fasiken kommer Ukraina att göra det heller, tyvärr.

Tyskland fick Ryssland att falla under första världskriget. Det blev ett par revolutioner och de tvingades avstå stora landområden. Mest relevant för den här diskussionen: internt missnöje fick den politiska ledningen att falla.

Sen har Ryssland förlorat många krig genom åren, senast på 90-talet mot utbrytarrepubliken Tjetjenien.
Citera
2026-07-02, 12:58
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Varför skulle de vilja ha något av ryzzland?
Haha, den var bra!
Inte ens med tång, ryssen är körd!
Citera
2026-07-02, 13:01
Medlem
exporten av olja är bara 4% av ryssland BNP det har ingen effekt men det hjälper usa att pumpa sina oljepriser
Citera
2026-07-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Korrekt uppfattat
Ingen mening att debattera med fanatiska Nafos vars enda hopp är att Putin dör
Några drönare på Moskva förändrar ingenting men det föder propagandakriget
Så här var läget i kriget igår
Military Summary Channel
https://youtu.be/g4YGjRIecOY?si=afwHDaZC8BJ7Cbpb
Och här uppgifter om att general Syrsky börjar öppet erkänna att det går dåligt för Ukraina
https://youtu.be/GiMDX61alfM?si=JHq20tpc8M2XimZa

Hoppas Putin gasar nu.

Nattens attack gånger 50 10 dagar i streck.

Nöt ut dom, knäck dom!

Om så krävs : Nuka dom . Ingen absolut ingen kommer våga göra ett skit tillbaka ändå.
Senast redigerad av ErikHae86 2026-07-02 kl. 13:12.
Citera
2026-07-02, 13:08
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Tyskland fick Ryssland att falla under första världskriget. Det blev ett par revolutioner och de tvingades avstå stora landområden. Mest relevant för den här diskussionen: internt missnöje fick den politiska ledningen att falla.

Sen har Ryssland förlorat många krig genom åren, senast på 90-talet mot utbrytarrepubliken Tjetjenien.

Nja Tjetjenien var väl otroligt tufft motstånd men till slut var det väl dem som föll och inte tvärt om? Eller har jag fattat hela förfarandet fel? Jag har inte doktorerat alls i Rysslands historia men vad jag har förstått så är det väl alltid interna konflikter som störtat deras regim och aldrig externa?
Citera
2026-07-02, 13:09
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Haha, den var bra!
Inte ens med tång, ryssen är körd!

Hehe, och ändå tar de mark inne i Ryssland.. utan tång!
Nog vill de allt. Allt annat är bara skitsnack
Kom ihåg, dessa orcher är samma kött och blod.
Citera
2026-07-02, 13:11
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Hehe, och ändå tar de mark inne i Ryssland.. utan tång!
Nog vill de allt. Allt annat är bara skitsnack
Kom ihåg, dessa orcher är samma kött och blod.

Vart inne i Ryssland tar de mark just nu?
Citera
2026-07-02, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Nja Tjetjenien var väl otroligt tufft motstånd men till slut var det väl dem som föll och inte tvärt om? Eller har jag fattat hela förfarandet fel? Jag har inte doktorerat alls i Rysslands historia men vad jag har förstått så är det väl alltid interna konflikter som störtat deras regim och aldrig externa?

Ryssland förlorade det första tjetjenska kriget. Sen bröt Putin mot fredsavtalet och anföll igen (och vann).

Undantaget andra världskriget är det mycket ovanligt att länder faller helt. När tsaren föll under första världskriget var det i hög grad pga att landet förlorade mot Tyskland. När sedan kommunisterna skrev under freden ett par revolutioner senare i brest litovsk förlorade Ryssland bl a Finland, Baltikum, Polen, Belarus och Ukraina. Dvs de utvecklade och industrialiserade delarna av Ryssland. Men visst, Ryssland har aldrig förlorat ett krig..
Citera
2026-07-02, 13:25
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obey.cannibal
Ryssland finns kvar..............................
Ja men de fick stryk där och tvingades åka hem. Varför skulle inte det kunna hända nu?
Ryssen har nu större förluster varje månad mot vad de hadde i dessa båda andra krig totalt! Helt sjukt!
Citera
2026-07-02, 13:30
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
exporten av olja är bara 4% av ryssland BNP det har ingen effekt men det hjälper usa att pumpa sina oljepriser
Nej!

"Olje- och gasindustrins direkta andel av Rysslands BNP varierar generellt mellan 15 och 20 procent , beroende på de globala energipriserna. Sektorn har dock minskat i betydelse för statsbudgeten på grund av västvärldens sanktioner och utgör numera drygt 20 procent av de totala federala budgetintäkterna."
Citera
2026-07-02, 13:31
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Hoppas Putin gasar nu.

Nattens attack gånger 50 10 dagar i streck.

Nöt ut dom, knäck dom!

Om så krävs : Nuka dom . Ingen absolut ingen kommer våga göra ett skit tillbaka ändå.
Dream on blatte! Det kommer inte att hända. Däremot kommer bensin och dieselbristen bli värre dag för dag...
Citera
2026-07-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
Du är utan tvekan den här trådens mest obildade skribent.
Här kan du lära dig mer så att du slipper att stå med neddragna byxor framöver…

Just an Oil Company? The True Extent of Russia’s Dependency on Oil and Gas

https://carnegie.ru/commentary/61272
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in