Citat:
Ursprungligen postat av
EnRosaHamster
Att varenda problem som innefattar befolkning, arbete osv har en enda lösning och det är massinvandring av analfabeter med våldsamma kulturer snarare än att landet självrelgerar är för mig helt sinnessjukt.
Så du menar att spanjorer som återvänder hem är våldsamma och analfabeter? 55 procent av invandrare till spanien är spansktalande och härstammar från spanien. 26 procent är Européer. Spanien har gjort så här 6 gånger tidigare. Då borde mordfrekvensen ha exploderat sedan länge. Men det dödliga våldet i Spanien ligger på en mycket låg nivå. Antalet fall av dödligt våld (mord och dråp) är ungefär 0,6 till 0,7 per 100 000 invånare.
Detta är en av de lägsta nivåerna i Europa och placerar Spanien som ett av världens säkraste länder.*
Så jag utgår i från att du vill att alla invandrare i Sverige ska stanna och inte återvända till moderslandet.
*Sverige låg på runt 0.82 2025
Spanien löser ett demografiskt problem med detta. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Men Spaniens ekonomi går bra. Statsskulden är sjunkade. Det samma gäller arbetslösheten.