Citat:
Ursprungligen postat av
Skinnbanjomajoren
Jag har en barndomsvän som numera är snart 40 år. Han är egenföretagare med tio anställda så att han är både projekt- och arbetsledare samt säljare. Han stammar riktigt mycket men det är verkligen inget som syns på siffrorna på bolaget.
Jag tycker inte att du ska känna att det hindrar dig men att du ska jobba på att vara medveten om att du inte kan styra det när det är som värst (antar att det blir värre under tex press?).
Bara att be om ursäkt och fortsätta med vad du nu skulle säga.
Det finns folk som inte ens kan svenska språket, varken i tal eller i skrift och dom har jobb.
Kör hårt!
De som inte kan svenska språket vare sig i tal eller skrift har oftast lönebidrag så arbetsgivare tar in dom av ren ekonomi och utan någon som helst tanke på hur illa det kan bli/är.
Tex hemtjänsten, de äldre/sjuka som får "besökare" som ropar hej-hej i dörren och inte förstår eller kan kommunicera.
Att stamma inser jag är svårt redan vid en intervju då jag antar stress kan göra stamningen värre.
Träffar ibland en grabb som stammar riktigt våldsamt (han har även lite förståndshandikapp antar jag som beror på att han aldrig får tillfälle till att "praktisera på livet".
Jag tar mig alltid tid att vänta ut vad han ska säja men många undviker honom! &%%/&%
Jag visade honom Scatman och berättade hans historia, från stammande barn till superkänd sångare,,,vi skojar ibland: sjuuuung ut
Har du polare som jobbar och som kan prata in dig på nått jobb, typ göra reklam för dig?
Utnyttja kontakter!
Har du någon hobby/intresse som kan leda till jobb?
Prata med AF om hjälp till instegsjobb så du får en plattform ut där du kan visa framfötterna.