2026-07-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad är det för idiotsäkert sätt?
De låter bli att ligga. Eller ok, nån mikroskopisk risk att bli anklagad för våldtäkt av nån man inte ens har träffat eller varit i närheten av kan förstås kvarstå, jag vet inte.
Citera
2026-07-01, 23:44
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är väl ändå den våldtagna personen som har problem?

Eller du kanske föredrar den här formuleringen: våldtäktsmän är ett problem för kvinnor.

På samma sätt som att inbrottstjuvar är ett problem för husägare.

Innehållet i dina inlägg blir bara tunnare och tunnare.

Naturligtvis har en våldtagen person problem eftersom denne har blivit våldtagen.
Citera
2026-07-02, 00:02
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Innehållet i dina inlägg blir bara tunnare och tunnare.

Naturligtvis har en våldtagen person problem eftersom denne har blivit våldtagen.

Dåså.

Jag försöker undvika problem här i livet, gör inte du det?
Citera
2026-07-02, 01:30
Medlem
Citat:
Inget av det jag skrivit har insinuerat att jag tror att våldtäkts-frekvensen kan komma ner till 0. Liksom mordfrekvensen aldrig kommer komma ner till 0. Men jag tror fortfarande på att ha lagar mot mord. Med mera.

Men du tror inte på att kvinnor ska vidta försiktighetsåtgärder, eftersom "kvinnor blir våldtagna ändå".

Så ibland verkar du tycka att om vi ändå inte kan få ner frekvensen till noll så kan vi lika gärna skita i det helt och hållet, och ibland tycker du inte så.

Du framstår med andra ord inte som särskilt konsekvent.
Citera
2026-07-02, 01:51
Medlem
Citat:
Hahahaha så jävla desperat du är.

Prostitution är världens farligaste "yrke". Flera miljoner tvingas in i det och säljs som slavar och blir våldtagna flera gånger om dagen. Osv. Som sagt, det är mäns sexualitet och beteende som är problemet.

Varför gnäller du om att prostitution är farligt när du stödjer lagstiftning som gör det farligare, samt bidrar till ökad stigmatisering genom din retorik?
Citera
2026-07-02, 06:37
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Men du tror inte på att kvinnor ska vidta försiktighetsåtgärder, eftersom "kvinnor blir våldtagna ändå".

Så ibland verkar du tycka att om vi ändå inte kan få ner frekvensen till noll så kan vi lika gärna skita i det helt och hållet, och ibland tycker du inte så.

Du framstår med andra ord inte som särskilt konsekvent.

Kvinnor vidtar försiktighetsåtgärder.

Citat:
Varför gnäller du om att prostitution är farligt när du stödjer lagstiftning som gör det farligare, samt bidrar till ökad stigmatisering genom din retorik?

Du vet var jag står i denna frågan. Vi behöver inte gagga om sexköpslagen i varenda tråd.
Citera
2026-07-02, 06:43
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Dåså.

Jag försöker undvika problem här i livet, gör inte du det?

Som sagt, samtyckeslagen är väldigt bra. Men det juridiska behöver standardiseras.
Citera
2026-07-02, 14:07
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Vem tror du riskerar flest våldtäkter, en kvinna som ligger med 10 främlingar eller 0?
Frågan är ju egentligen: vem riskerar flest våldtäkter, en kvinna som är sårbar i mäns närvaro eller en som inte umgås med män.
Citera
2026-07-02, 14:13
Medlem
Citat:
Kvinnor vidtar försiktighetsåtgärder.

De verkar inte göra det i någon nämnvärd utsträckning, nej.

Citat:
Du vet var jag står i denna frågan. Vi behöver inte gagga om sexköpslagen i varenda tråd.

Sluta ta upp hur farligt det är med prostitution i varenda tråd då.
Citera
2026-07-02, 14:30
Medlem
Citat:
Vad är det för idiotsäkert sätt?
Man frågar alltid, när det drar ihop sig till något: "Shall we shag now or shall we shag later?" (replik ur filmen Austi)n Powers)

Att den sortens frågor ter sig gravt osexiga och avtändande för de flesta, särskilt i intima sammanhang och mellan personer som inte redan är gifta, spelar ingen roll för dessa debattörer.
Citera
2026-07-02, 17:52
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
De verkar inte göra det i någon nämnvärd utsträckning, nej.

Sluta ta upp hur farligt det är med prostitution i varenda tråd då.

Nä ok. Hurså?

Nej
Citera
2026-07-02, 19:16
Medlem
Citat:
Nu börjar vi närma oss något!

Vissa situationer är alltså farligare än andra, det var som fan...

Ska vi lite försiktigt våga ta nästa steg och erkänna att människor har ett ansvar för vilka situationer de försätter sig i?

Sjukt sätt att resonera. Det är alltid förövaren som bär ansvaret, inte brottsoffret. Det du säger innebär hårddraget att om någon blir skjuten så får de skylla sig själva då de försatte sig i den situationen.

Jag undrar om du skulle resonera likadant om du blev exempelvis misshandlad eller våldtagen. Skulle du anse att felet var ditt? Du försatte ju trots allt i den situationen.

Med det sättet att resonera innebär det att alla möten mellan människor bör upphöra. Och att allt ansvar alltid faller på brottsoffret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in