2022-03-09, 22:41
Medlem
cosmic_dancers avatar
Blir 40 i år och ännu inte ångrat mig när det gäller barn, haft samma gubbe i nio år nu och han har heller ingen direkt önskan om barn. Är friheten som lockar, barn tar tid, kostar och är rätt tråkiga. Drssutom katastrof för niljön och jag vill inte skaffa barn som växer upp i den här världen och framtiden som kommer.

Har dessutom diagnoser som jag inte vill riskera att eventuella barn får, jag må vara förskonad men ett barn skulle kunnat få det 10 gånger värre. Har neurofibromatos typ 1och det har orsakat att jag fick min epilepsi diagnos 2020
Senast redigerad av cosmic_dancer 2022-03-09 kl. 22:56.
Citera
2022-03-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej, eftersom män och kvinnor är biologiskt skapta OLIKA, en kvinna kan bara hava ett barn (eller tvillingar mer maximal tur) under 9 månaders period, medan män kan para sig med en ny kvinna varje dag... det finns även en viss biologisk ratio där det finns aningen mer män än kvinnor i fertil ålder.

Så nej det är inte samma sak, rent rasligt och reproduktionsmässigt är kvinnan mer värd på det sättet, så magnituden av att frivilligt avstå barn blir större hos en kvinna.

Dock är män som frivilligt avstår barn patetiska, det är nåt jävligt icke-maskulint över det hela.

Du är uppenbarligen sionisternas dröm, en vit kvinna som avstår barn pga "friheten", men å andra sidan är du bara "barn av sin tid" och man kan inte förvänta sig att alla ska tänka utanför boxen.

Varför skulle det vara icke-maskulint av män att frivilligt avstå barn, alla lever inte för att skaffa barn.
Riktigt korkad retorik från din sida.
Citera
2026-07-01, 22:30
Medlem
vonVettvillings avatar
Snubblade in i tråden och bara måste ge min syn på saken.

Det är ju helt underbart att de finns. Och jag hade turen att hitta ett sådant guldkorn.
Lever i ett lyckligt och barnfritt förhållande sedan närmare 15år. Hon gjorde klart redan från början att barn var en dealbreaker. Själv har jag aldrig känt att det har funnits tid, plats eller intresse för barn i mitt liv.
Vi ser inte ner på dem som skaffar barn, vi har bara andra prioriteringar. Vi kan ägna mer tid till sånt vi vill göra, ekonomin är helt OK. Så vi kan unna oss lite mer av livets goda trots att vi inte är några höginkomsttagare.

Hur ser då bemötandet från omvärlden ut?
Nu blir det intressant.
Andra män blir först förvånade och frågar mig "men vill inte du ha barn?", när det blir klart för dem att så inte är fallet så säger nästan alla "du skulle bara veta hur gött du har det" och så lite fniss.
Andra kvinnor däremot blir först bekymrade och börjar fråga ut min sambo ifall "kan ni inte få barn?"
När de förstår att vi lever ett barnfritt liv och inte barnlöst, då förändras tonen och blir krävande och i vissa fall rent fientlig. Vissa kvinnor blir djupt provocerade.
Just den skillnaden i bemötande tycker jag är märklig.
Senast redigerad av vonVettvilling 2026-07-01 kl. 22:42.
Citera
2026-07-01, 23:35
Bannlyst
Det är väl inget konstigt numera. Bör absolut gå att hitta
Citera
2026-07-01, 23:35
Medlem
Alla kvinnor jag vet som inte vill ha barn har aldrig haft några problem med att få karlar att flockas kring dem. Tvärtom faktiskt.
Citera
2026-07-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Alla kvinnor jag vet som inte vill ha barn har aldrig haft några problem med att få karlar att flockas kring dem. Tvärtom faktiskt.

Eftersom jag själv är frivilligt barnfri man, som umgås med frivilligt barnfria människor. Inklusive kvinnor. Så spelar det inte så stor roll. Det kan vara hur många män som helst. Då endast män utan barn är intressanta. Män med barn går helt bort av naturliga skäl. Då dom inte vill ha barn, ännu mindre andra människors barn i sitt liv. Dessa män är osynliga mer eller mindre.

Sedan är det en del kvinnor i denna kategori som slutar dejta helt och inte har något intresse för män på ett romantiskt plan. Frivilligt barnfria kvinnor är också väldigt självständiga. Då dom inte lever i en grupp dynamik som det blir när man lever i familj. En del ser inte syftet med familj och partner. Förmodligen kvinnor son klarat sig helt själva på egen hand mycket i sitt vuxna liv. Det finns definitivt en intressant tråd där. Kvinnor som vill ha familj söker oftast trygghet och en man som ska " beskydda"
Citera
2026-07-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Eftersom jag själv är frivilligt barnfri man, som umgås med frivilligt barnfria människor. Inklusive kvinnor. Så spelar det inte så stor roll. Det kan vara hur många män som helst. Då endast män utan barn är intressanta. Män med barn går helt bort av naturliga skäl. Då dom inte vill ha barn, ännu mindre andra människors barn i sitt liv. Dessa män är osynliga mer eller mindre.

Sedan är det en del kvinnor i denna kategori som slutar dejta helt och inte har något intresse för män på ett romantiskt plan. Frivilligt barnfria kvinnor är också väldigt självständiga. Då dom inte lever i en grupp dynamik som det blir när man lever i familj. En del ser inte syftet med familj och partner. Förmodligen kvinnor son klarat sig helt själva på egen hand mycket i sitt vuxna liv. Det finns definitivt en intressant tråd där. Kvinnor som vill ha familj söker oftast trygghet och en man som ska " beskydda"

Grejen är den att män som har barn kan skita totalt i dem och leva ett barnfritt liv vid sidan av. Att ha barn är inte samma brännmärkning för en man som det är för en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in