2026-06-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Excuse me men varifrån kommer idén att jag vill ha en sådan typ av kvinna? Din typ? 😲😲😲

Det är just på grund av dina skeva feministiska värderingar som svenska kvinnor toppar den internationella statistiken när det gäller ofrivillig ensamhet. Enligt globala mätningar och Eurostat har Sverige bland de högsta andelarna singelhushåll i hela världen, och det är i synnerhet kvinnor som i slutändan blir isolerade i sina hem. Jämför man med länder i Sydeuropa, Asien eller Balkan, där kvinnor värdesätter familj, gemenskap och en sund relation till män, så är den kvinnliga ensamheten här i Sverige en ren epidemi.

Jag exkluderar givetvis de bra, ansvarsfulla och normala svenska kvinnorna från det här de som faktiskt kan bygga fungerande relationer. Men kvinnor med din bittra och "självständiga" egostil är exakt anledningen till att statistiken ser ut som den gör: ni intalar er själva att ni är starka, men det enda ni gör är att skrämma bort varenda normal man tills ni sitter där helt ensamma i er lägenhet.

By the way, för att tala om ren biologisk fakta: En enda man kan göra en hel by gravid, medan hundra kvinnor fortfarande behöver en enda man för att överhuvudtaget kunna bli gravida. Det är naturens gång, så lägg ner ditt snack om reproduktionsvärde.

Vem i hela världen påstår att kvinnor är ofrivilligt ensamma?

Får.jag fråga om ni ens undersökt huruvida kvinnorna gjort aborter då det faktiskt bekräftar vad jag säger om att kvinnor väljer bort fel män, i högre grad än någonsin. Inte tvärtom.

Barnlösa män berättar att kvinnor inte velat ha barn med dem. Barnlösa kvinnor berättar ingenting om huruvida de inte haft möjlighet att skaffa barn eller inte förutom när det är ofrivillig barnlöshet vilket har med reproduktionsorganen att göra.

Det är fortfarande män som isoleras inte kvinnor. Barnlösa män bevisar att ingen kvinna tog chansen med dem. Barnlösa kvinnor kan ha ätit p-piller och gjort aborter samt valt bort män som dåliga fäder.

För att ens kunna värdera män mot kvinnor måste ni också undersöka om kvinnor gjort aborter, tagit dagen efter piller och om de ätit p-piller. Då har kvinnor faktiskt delvis valt bort barn genom att aktivt se till så sådana inte blivit till med fel män.

Ni män är så skeva i huvudet som sitter och ljiger så mycket om att kvinnor bara "blivit över".

Det tar ni ur arslet.
Alla kvinnor kan skaffa barn mer eller mindre och de som inte kan det behöver medicinsk behandling.
Citera
2026-06-30, 22:16
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Ja du är en idiot om du vägrar att acceptera att jag inte tolererar att du och andra män kastar falsk skit på mig. Ni vet ingenting om huruvida jag frivilligt är singel eller inte. Ni provoceras av att jag har dejtingapar. Jag är förfan inte ens aktiv på dem utan väljer själv när jag vill interagera med män. Inte många män på ett år som jag skriver med och majoriteten av tid spe derae jag med att inte slösa bort på att skriiva med män.

Jag skulle aldrig ens matcha dig eftersom jag inte dejtar män med barn. Du är överhuvudtaget alltså inte ens på tal om att veta hur jag är som kvinna.

Ert svineri syftar till att skapa ångest och oro men det misslyckas och det är faktiskt därmed den aggressivitet ni visar som bemöts med detsamma. Alltså är du och män som dig problemet. Inte jag.

Jag är inte bitter. Jag vill bara inte ha dig.
Och där sprack din fasad igen. Du som troligtvis är upp i åldrarna kommer aldrig hitta en kompatibel man utan barn, som alltså är din preferens. Antingen är det unga knullmaskiner som behandlar dig som en docka, eller en efterbliven ful man i medelåldern och uppåt som inte kunnat föra sina gener vidare. Det är därför du är bitter och spyr galla över män. Du har aldrig upplevt riktig kärlek. Hade du gjort det så hade du haft familj och inte suttit på en dejtingapp (oavsett om du är aktiv eller inte).

Det är heller ingen idé att skryta om att det finns män som velat ha barn med dig. Alla män vill ha barn. Men män vill samtidigt inte ta ansvaret som krävs. Det är troligtvis därför du kallar den mannen för "dum i huvudet". Det är lätt att se igenom ditt försök att utmåla en slags fasad där du är störst bäst och vackrast. I slutändan sitter du där utan familj och kränger tarotkort.

Du är en anomali av kvinnor i din generation. Och det tynger dig ännu mera. Det sorgliga dock är att den yngre generationen kommer bli exakt som dig om 10-20 år. Horder av kvinnor i 45-50 års åldern som sitter där ensamma med husdjur och utan barn/familj. Just för att de besitter exakt samma tankegång och mentalitet som du uppvisar i den här tråden.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-06-30 kl. 22:22.
Citera
2026-06-30, 22:29
Medlem
Citat:

Får.jag fråga om ni ens undersökt huruvida kvinnorna gjort aborter då det faktiskt bekräftar vad jag säger om att kvinnor väljer bort fel män, i högre grad än någonsin. Inte tvärtom.

Barnlösa män berättar att kvinnor inte velat ha barn med dem. Barnlösa kvinnor berättar ingenting om huruvida de inte haft möjlighet att skaffa barn eller inte förutom när det är ofrivillig barnlöshet vilket har med reproduktionsorganen att göra.

Det är fortfarande män som isoleras inte kvinnor. Barnlösa män bevisar att ingen kvinna tog chansen med dem. Barnlösa kvinnor kan ha ätit p-piller och gjort aborter samt valt bort män som dåliga fäder.

För att ens kunna värdera män mot kvinnor måste ni också undersöka om kvinnor gjort aborter, tagit dagen efter piller och om de ätit p-piller. Då har kvinnor faktiskt delvis valt bort barn genom att aktivt se till så sådana inte blivit till med fel män.

Ni män är så skeva i huvudet som sitter och ljiger så mycket om att kvinnor bara "blivit över".

Det tar ni ur arslet.
Alla kvinnor kan skaffa barn mer eller mindre och de som inte kan det behöver medicinsk behandling.
Det är ingen som direkt förnekar att kvinnor kan skaffa barn eller har lättare för att undvika ensamhet.

Menar du att kvinnor som sitter där år in och år ut på dejtingappar är frivilligt ensamma? Kvinnor är bra på att uppmåla en fasad av att de inte behöver en man eller att de inte behöver barn. Men djupt inne så vill de hitta den rätta. Män har inte samma behov av familj och barn. Om en man är bortvald av naturen så accepterar han det allt som ofta och blir en munk istället. Det är så det har fungerat historiskt. Män idag som blir bortvalda hittar andra intressen i livet. Kvinnor däremot har av naturen ett kortare tidsfönster att bilda familj.

Att få det att låta som att inga kvinnor på de här apparna skulle ha issues och att de är nöjda med tillvaron visar bara hur verklighetsfrånvänd du är.
Citera
2026-06-30, 22:36
Medlem
Citat:

Det tar ni ur arslet.

Tack för en engagerad och intensiv debatt idag.

Vila upp dig ordentligt, så hörs vi i morgon när du är redo för nästa runda. Ha en fin kväll!
Citera
2026-06-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Och där sprack din fasad igen. Du som troligtvis är upp i åldrarna kommer aldrig hitta en kompatibel man utan barn, som alltså är din preferens. Antingen är det unga knullmaskiner som behandlar dig som en docka, eller en efterbliven ful man i medelåldern och uppåt som inte kunnat föra sina gener vidare. Det är därför du är bitter och spyr galla över män. Du har aldrig upplevt riktig kärlek. Hade du gjort det så hade du haft familj och inte suttit på en dejtingapp (oavsett om du är aktiv eller inte).

Det är heller ingen idé att skryta om att det finns män som velat ha barn med dig. Alla män vill ha barn. Men män vill samtidigt inte ta ansvaret som krävs. Det är troligtvis därför du kallar den mannen för "dum i huvudet". Det är lätt att se igenom ditt försök att utmåla en slags fasad där du är störst bäst och vackrast. I slutändan sitter du där utan familj och kränger tarotkort.

Du är en anomali av kvinnor i din generation. Och det tynger dig ännu mera. Det sorgliga dock är att den yngre generationen kommer bli exakt som dig om 10-20 år. Horder av kvinnor i 45-50 års åldern som sitter där ensamma med husdjur och utan barn/familj. Just för att de besitter exakt samma tankegång och mentalitet som du uppvisar i den här tråden.
Jag har inte någpn fasad. Du är bitter för att jag inte är desperat. Seriöst, man skulle kunna tro att du föröskt få kontakt med mig på dejtingappar men inte lyckats.
Citera
2026-06-30, 22:53
Medlem
Citat:
Det är ingen som direkt förnekar att kvinnor kan skaffa barn eller har lättare för att undvika ensamhet.

Menar du att kvinnor som sitter där år in och år ut på dejtingappar är frivilligt ensamma? Kvinnor är bra på att uppmåla en fasad av att de inte behöver en man eller att de inte behöver barn. Men djupt inne så vill de hitta den rätta. Män har inte samma behov av familj och barn. Om en man är bortvald av naturen så accepterar han det allt som ofta och blir en munk istället. Det är så det har fungerat historiskt. Män idag som blir bortvalda hittar andra intressen i livet. Kvinnor däremot har av naturen ett kortare tidsfönster att bilda familj.

Att få det att låta som att inga kvinnor på de här apparna skulle ha issues och att de är nöjda med tillvaron visar bara hur verklighetsfrånvänd du är.
Jag säger att vi som är singlar inte jagar män 24/7, ja exakt.

En profil på en app är inte samma sak som att ständigt skriav, matcha och dejta män.

Sedan så sitter otroligt många av er män år efår efter år, på appar.

Men att vi kvinnor har relationer mellan varven, det får ni inte in i era huvuden.
Citera
2026-06-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Tack för en engagerad och intensiv debatt idag.

Vila upp dig ordentligt, så hörs vi i morgon när du är redo för nästa runda. Ha en fin kväll!
Är du full eller? Hahaha

Ha en fin kväll du också
Citera
2026-07-01, 12:24
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Finns det Svenska flickor på hinge ens? (jag frågar åt Tomas Ledin)
Citera
2026-07-01, 20:01
Medlem
Citat:
Jag har inte någpn fasad. Du är bitter för att jag inte är desperat. Seriöst, man skulle kunna tro att du föröskt få kontakt med mig på dejtingappar men inte lyckats.
Jag har inte sagt att du skulle vara desperat. Återigen kommer halmgubbarna.

Citat:
Jag säger att vi som är singlar inte jagar män 24/7, ja exakt.

En profil på en app är inte samma sak som att ständigt skriav, matcha och dejta män.

Sedan så sitter otroligt många av er män år efår efter år, på appar.

Men att vi kvinnor har relationer mellan varven, det får ni inte in i era huvuden.
Statistiken ljuger inte. Jaga eller inte jaga män. Samma kvinnor är aktiva där år efter år. På Hinge ser man om personen varit aktiv idag eller aktiv nu. Huruvida de jagar efter män eller om de bara är där för att de är psykiskt sjuka är sak samma.

Nu är diskussionen med dig slut här. Nu önskar jag att vi återgår till en diskussion om själva appen Hinge, hur den fungerar och vad för kvinnor vi stöter på (eller män, om kvinnor är intresserade av att bidra med sånt i tråden).
Citera
2026-07-01, 20:13
Medlem
Man undrar verkligen hur appen fungerar. Trots att man har högsta prenumeration och enligt appens utsago har prioriterade likes, så är det märkligt att man aldrig kan få en någorlunda attraktiv svensk tjej som matchar. Då har jag kanske likeat över 1000 sådana tjejer som dessutom står som antingen aktiva idag eller aktiva nu. Men när du likear en mindre attraktiv kvinna som du matchat med innan i flödet, så responderar hon genast och sedan initierar ett samtal. Man får höra mycket om hur dödligt snygg man är och hur de vill att man genast kommer hem till dem. Men matchar man med en någorlunda attraktiv svensk kvinna så dör diskussionen på sekunden, om man ens får svar. Verkligen parallella universum dessa tjejer lever i.

Det jag alltid undrat är om alla dessa tusentals attraktiva kvinnor faktiskt får fram att de fått en like av mig? Eller är det så att verkligen över 1000 kvinnor sitter och aktivt trycker tack, men nej tack? Av 1000 kvinnor tänker man att åtminstone 20 borde matcha.

Har man betalat för prenumeration så märker jag att just mina likes "når fram" till de populära profilerna i början. Detta då några faktiskt matchar. Men när det gått ett tag så kan man sitta på tåget i 30 minuter och mass-likea på aktiva profiler, utan att ens få en notis.

Raderar nu skiten för gott och raggar i verkligheten istället. 2 år med den här appen har verkligen satt sina spår och bränt ut mig mentalt med dopaminkickar växlat med nedstämdhet. Alltifrån milslånga samtal som verkat lovande, till att bli ghostad och raderad, till att man själv ghostat och raderat matchningar eller inte tagit de chanser man faktiskt fått och som kunde leda till något. Mängden alternativ gör att den mänskliga hjärnan inte klarar av att hantera en enda kvinna. Algoritmen gör att du matas med mer, när du väl är i diskussion med en tjej. Motsvarande lär det vara för en tjej som kanske får den där snyggare killen helt plötsligt i sin lista, vilket leder till att hon då ghostar mig och går vidare. Allt detta fortsätter sedan i en ond cirkel och därför sitter folk i så många år utan att träffa någon. Trots tusentals matchningar och hundratals konversationer har det aldrig lett till att jag och en kvinna helt plötsligt klickat.

4 dejter blev det. Två som var katastrofala. En som var lyckad men som ändå inte ledde till något. Och en där tjejen kärade sig i mig. Jag har insett att attraktion och kemi aldrig kan byggas genom en app oavsett hur förutsättningarna ser ut. Naturen måste ha sin gång för att en kvinna och en man ska fatta tycke för varandra. Tiden, energin (och pengarna) borde ha lagts på annat. Priset jag fick betala var min mentala hälsa. Nu är det dags att tillnyktra sakta men säkert och leva livet tillfullo.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-07-01 kl. 20:28.
Citera
2026-07-01, 22:31
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att du skulle vara desperat. Återigen kommer halmgubbarna.

Statistiken ljuger inte. Jaga eller inte jaga män. Samma kvinnor är aktiva där år efter år. På Hinge ser man om personen varit aktiv idag eller aktiv nu. Huruvida de jagar efter män eller om de bara är där för att de är psykiskt sjuka är sak samma.

Nu är diskussionen med dig slut här. Nu önskar jag att vi återgår till en diskussion om själva appen Hinge, hur den fungerar och vad för kvinnor vi stöter på (eller män, om kvinnor är intresserade av att bidra med sånt i tråden).
Du verkar missa hur mycket skit du själv säger för att ditt falska narrativ ska komma till tals.

Jaga eller inte jaga män... Tror du på fullaste allvar att kvinnor som är singlar lägger sin tid på att jaga män

Hur kan du själv sitta dagligen år ut och år in och se att samma kvinnor är online?

Nej just det, du och män som snackar skit om kvinnor är uppenbart inte första valen, och så många som ni är blir det tydligt varför kvinnor letar vidare.

Bye!
Citera
2026-07-01, 23:07
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Du verkar missa hur mycket skit du själv säger för att ditt falska narrativ ska komma till tals.

Jaga eller inte jaga män... Tror du på fullaste allvar att kvinnor som är singlar lägger sin tid på att jaga män

Hur kan du själv sitta dagligen år ut och år in och se att samma kvinnor är online?

Nej just det, du och män som snackar skit om kvinnor är uppenbart inte första valen, och så många som ni är blir det tydligt varför kvinnor letar vidare.

Bye!
Herregud. Ser man bra ut så skiter kvinnor i nästan allt annat. I alla fall på apparna är utseendet allt som räknas - du skulle kunna leva som luffare. Hans antal matchningar talar för sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in