2026-07-01, 20:54
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vilken poäng missade jag?

Hade du inte tramsat så mycket så hade du hängt med lättare.

Min poäng var att tjejer och kvinnor blir våldtagna oavsett om de är försiktiga eller ej, är Jungfru Maria eller ej.

Det var aldrig kvinnors sexualitet som var problemet. Därav lagar som samtyckeslagen i länder som inte är dysfunktionella och patriarkala.
Citera
2026-07-01, 21:09
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ja, sex har man frivilligt. Något du inte verkar förstå. Att du jämnställer våldtäkt med sex är talande.

Troligen är det i princip lika "frivillgt" att bli våldtagen som att bli mördad eller misshandlad.

Att mot någons vilja utsätta denne för en penetration är väl att likställa med våld?

Skulle du vara helt ok med att någon trycker upp nått i dina kroppsöppningar utan att du samtyckt till det?

Uppenbarligen är samtycke ett svårt koncept för dig. Hur svårt kan det vara att låta bli att ha sex med någon som inte vill ha sex? Och ja, jag är gammal nog för att ha haft sex långt innan samtyckeslagen och kan du tänka dig, man hade inte sex då heller med någon som inte ville.

Din sista liknelse visar hur tankesvag du är. Ingen blir frivilligt våldtagen, lika lite som någon ställer sig framför en långtradare som kommer i full fart.

Men snälla du, läs sakta tre gånger så kanske vi slipper lägga dagar på att reda ut dina missuppfattningar igen.

Jag är inte emot samtycke, jag är emot samtyckeslagen. Fattar du? INGEN påstår att det är ok att göra något sexuellt mot någon annans vilja.

Släpp det och svara på det jag faktiskt kritiserar, lagstiftningen och dess beviskrav.
Citera
2026-07-01, 21:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Min poäng var att tjejer och kvinnor blir våldtagna oavsett om de är försiktiga eller ej, är Jungfru Maria eller ej.

Påstår du att försiktiga kvinnor blir våldtagna i lika hög grad som kvinnor som inte är försiktiga?
Citera
2026-07-01, 21:22
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Påstår du att försiktiga kvinnor blir våldtagna i lika hög grad som kvinnor som inte är försiktiga?

För 3e gången nu. Det kvittar hur försiktiga kvinnor är. Kvinnor kan inte undvika män, män finns överallt i samhället.

Detta handlar inte om hur kvinnor beter sig eller om kvinnlig sexualitet. Detta handlar om hur män beter sig och mäns sexualitet.

Det är därför som lagar som samtyckeslagen finns i fungerande länder.
Citera
2026-07-01, 21:48
Medlem
Citat:
Men snälla du, läs sakta tre gånger så kanske vi slipper lägga dagar på att reda ut dina missuppfattningar igen.

Jag är inte emot samtycke, jag är emot samtyckeslagen. Fattar du? INGEN påstår att det är ok att göra något sexuellt mot någon annans vilja.

Släpp det och svara på det jag faktiskt kritiserar, lagstiftningen och dess beviskrav.

Låt oss vända på steken igen då. Kan du nämna ett modernt demokratiskt land där det inte finns lagstiftning mot sexualbrott? Det vill säga att utföra en sexuell handling mot någons vilja.

Vad är det att diskutera? Du har ju tidigare sagt att enligt dig finns det inga bevis som räcker för att bevisa ett sexualbrott.

Du har heller inte visat ett enda försäkringsvilkor som betalar ut ersättning till alla och en var som anmält en våldtäkt.
Citera
2026-07-01, 21:52
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
För 3e gången nu. Det kvittar hur försiktiga kvinnor är.

Nej det kvittar verkligen inte.

Skärp till dig nu, du resonerar inte på det viset i ditt eget liv.

Du som inte är rasist kan väl bjuda hem lokala afghanska herrföreningen på pyjamasparty där du är ensam kvinna? Det kvittar ju om man är försiktig eller inte, det är samma risk att bli våldtagen ändå.
Citera
2026-07-01, 21:53
Medlem
Citat:
För 3e gången nu. Det kvittar hur försiktiga kvinnor är. Kvinnor kan inte undvika män, män finns överallt i samhället.

Detta handlar inte om hur kvinnor beter sig eller om kvinnlig sexualitet. Detta handlar om hur män beter sig och mäns sexualitet.

Det är därför som lagar som samtyckeslagen finns i fungerande länder.

Våldtäkter sker ändå, med eller utan samtyckeslag. Risken att bli våldtagen blir inte 0 bara för att vi har lagar som samtyckeslagen. Så vad ska vi med samtyckeslagen till?
Citera
2026-07-01, 22:01
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Låt oss vända på steken igen då. Kan du nämna ett modernt demokratiskt land där det inte finns lagstiftning mot sexualbrott? Det vill säga att utföra en sexuell handling mot någons vilja.

Vad är det att diskutera? Du har ju tidigare sagt att enligt dig finns det inga bevis som räcker för att bevisa ett sexualbrott.

Du har heller inte visat ett enda försäkringsvilkor som betalar ut ersättning till alla och en var som anmält en våldtäkt.

Nej vi har nog inget kvar att diskutera. Du kom in med din grötmyndiga ton och började predika i en fråga som du inte är insatt i. Nu har jag haft äran att utbilda dig. Tack för att du inte gav tillbaka med samma mynt när jag kom med okvädningsord, det var stort gjort.

Lagen får gärna vara kvar som signalvärde men med ändrade beviskrav. i fallet där ord står mot ord så måste man fria. Som man gör vid PRECIS ALLA ANDRA BROTT.

Jag är inte skyldig dig att producera försäkringsvillkor, du fick en video där polis och två försäkringsbolag bekräftade vad jag påstod. Menar du att de ljuger så får du tro det.
Citera
2026-07-01, 22:19
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Nej det kvittar verkligen inte.

Skärp till dig nu, du resonerar inte på det viset i ditt eget liv.

Du som inte är rasist kan väl bjuda hem lokala afghanska herrföreningen på pyjamasparty där du är ensam kvinna? Det kvittar ju om man är försiktig eller inte, det är samma risk att bli våldtagen ändå.

Det kvittar verkligen. Alla kvinnor hade kunnat vara täckta från topp till tå och levt som Jungfru Maria. Ändå hade hundratals miljoner unga tjejer och kvinnor blivit våldtagna och utsatta för annat sexuellt våld. Vet inte hur många gånger jag ska behöva skriva detta.

Eftersom det är mäns sexualitet och beteende som är problemet så låt oss istället prata om hur killar och män ska uppföra sig för att inte (råka) våldta någon.

Jag känner bara en afghansk man, en fd kollega. Han var ingenjör och skulle aldrig få för sig att skada någon. Vanlig familjefar med fru och småbarn. Han och hans vänner (landsmän) träffades en gång om året och satt i en ring och spelade musik och sjöng och käkade.
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-07-01 kl. 22:25.
Citera
2026-07-01, 22:20
Medlem
Citat:
Nej vi har nog inget kvar att diskutera. Du kom in med din grötmyndiga ton och började predika i en fråga som du inte är insatt i. Nu har jag haft äran att utbilda dig. Tack för att du inte gav tillbaka med samma mynt när jag kom med okvädningsord, det var stort gjort.

Lagen får gärna vara kvar som signalvärde men med ändrade beviskrav. i fallet där ord står mot ord så måste man fria. Som man gör vid PRECIS ALLA ANDRA BROTT.

Jag är inte skyldig dig att producera försäkringsvillkor, du fick en video där polis och två försäkringsbolag bekräftade vad jag påstod. Menar du att de ljuger så får du tro det.

Det är svårt att bilda någon som hellre famlar i mörker. Ord mot ord är en myt. Ännu har mig veterligen ingen lyckats skaka fram en enda dylik dom.

Dock finns det ett gäng filurer som medvetet eller omedvetet likställer "i huvudsak muntlig bevisning" med ord mot ord. Bevisbördan är precis som i alla andra brottstyper. Brott skall styrkt bortom rimligt tvivel.

Vad är då bortom rimligt tvivel? Lunds universitet har gett denna förklaring: "Att något är bevisat bortom rimligt tvivel är det högsta beviskravet i svensk rätt. Det innebär att åklagarens bevisning ska vara så stark och entydig att det i praktiken är uteslutet att den åtalade är oskyldig, även om enstaka små frågetecken kan finnas."

Du kan även läsa en fråga och ett svar gällande beviskrav i länken nedan.

https://lawline.se/answers/bortom-rimligt-tvivel

Allt gott.
Citera
2026-07-01, 22:23
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Våldtäkter sker ändå, med eller utan samtyckeslag. Risken att bli våldtagen blir inte 0 bara för att vi har lagar som samtyckeslagen. Så vad ska vi med samtyckeslagen till?

Fan vad korkat. Vilka andra lagar vill du skrota pga att brottsfrekvensen aldrig kan komma ner till 0. Ska vi inte ha lagar mot mord och rån eftersom vi aldrig kommer uppnå 0 mord och 0 rån?
Citera
2026-07-01, 22:24
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det kvittar verkligen. Alla kvinnor hade kunnat vara täckta från topp till tå och levt som Jungfru Maria. Ändå hade hundratals miljoner unga tjejer och kvinnor blivit våldtagna och utsatta för annat sexuellt våld. Vet inte hur många gånger jag ska behöva skriva detta.

Eftersom det är mäns sexualitet och beteende som är problemet så låt oss istället prata om hur killar och män ska uppföra sig för att inte (råka) våldta någon.

Jag känner bara en afghansk man, en fd kollega. Han var ingenjör och skulle aldrig få för sig att skada någon. Vanlig familjefar med fru och småbarn.

Vem löper störst risk att bli våldtagen, en prostituerad eller en nunna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in