Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Ja, sex har man frivilligt. Något du inte verkar förstå. Att du jämnställer våldtäkt med sex är talande.
Troligen är det i princip lika "frivillgt" att bli våldtagen som att bli mördad eller misshandlad.
Att mot någons vilja utsätta denne för en penetration är väl att likställa med våld?
Skulle du vara helt ok med att någon trycker upp nått i dina kroppsöppningar utan att du samtyckt till det?
Uppenbarligen är samtycke ett svårt koncept för dig. Hur svårt kan det vara att låta bli att ha sex med någon som inte vill ha sex? Och ja, jag är gammal nog för att ha haft sex långt innan samtyckeslagen och kan du tänka dig, man hade inte sex då heller med någon som inte ville.
Din sista liknelse visar hur tankesvag du är. Ingen blir frivilligt våldtagen, lika lite som någon ställer sig framför en långtradare som kommer i full fart.
Men snälla du, läs sakta tre gånger så kanske vi slipper lägga dagar på att reda ut dina missuppfattningar igen.
Jag är inte emot samtycke, jag är emot samtyckes
lagen. Fattar du? INGEN påstår att det är ok att göra något sexuellt mot någon annans vilja.
Släpp det och svara på det jag faktiskt kritiserar, lagstiftningen och dess beviskrav.