Citat:
Ursprungligen postat av
Fleuch
Ja, just allmänna relativitetsteorin som jag nämnde, verkar ju gå ut på att först kännas vid bevisen för att någon nedåtriktad kraft inte existerar.. för att sedan blanda bort korten något rent otroligt.
Och detta har ju varit otroligt effektivt. Folk, misstänker jag, blir så överväldigade av allt tillkrånglat om rum och tid och "krökning" därav, så att tankeverksamheten stänger av. Och även bland såna "skeptiker" som är kritiska mot Einstein och mainstreamsvetenskap, tenderar man att i stort sett aldrig reflektera över att teorin faktiskt har en grundpremiss som står totalt i konflikt med uppfattningen om sfärisk jord.
Återigen, för 150:e gången: Hur är det möjligt att flyga från Sydney till Santiago på 13 timmar om jorden är platt?? Vågar du tänka igenom det problemet i staden för att prata om relativitetsteorin och gravitationen som enligt dig inte existerar.
Flygtid och diverse andra saker söder om ekvatorn är påtagliga saker som vi alla kan kontrollera, och som sagt, om du hade rätt i vad du påstår, återstår det att förklara hur dessa saker är möjliga på en platt jord.
Eller kanske du föredrar att försvinna in i dimman istället för att ge dig in i en diskussion om jordens form? Du kan inte undgå de fakta jag har listat otaliga gånger, och det vore intressant om du kunde komma ner till jorden och förklara vad du egentligen menar.