2026-07-01, 15:08
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du säger emot dig själv här. Alla gillar ungt och smalt men alla har sina preferenser. Ja, det finns män som gillar normalviktiga kvinnor och mulliga kvinnor. Vad konstigt.

Du vet att kvinnor är människor och deras vikt inte är något som du kan eller ska styra? Visst du får "välja" vilken kvinna du vill, men att klaga på urvalet, nej det FÅR du faktiskt inte göra.

Precis som kvinnor inte får gnälla över att alla killar inte är 2 meter och sjukt muskulösa.

Jag säger inte emot mig själv – jag säger att preferenser är universella men ändå individuella. Det går alldeles utmärkt att konstatera att de flesta män föredrar smala kvinnor, samtidigt som jag erkänner att alla har olika preferenser. Det är som att säga 'de flesta gillar sol, men alla har olika väderpreferenser' – det är inte motsägelsefullt, det är nyanserat. Något du uppenbarligen har svårt för.

Och nej, jag försöker inte 'styra' någons vikt. Jag konstaterar en observation och uttrycker en personlig preferens. Det är som att säga 'jag gillar inte kaffe' – då får jag väl säga det utan att någon anklagar mig för att försöka styra kaffeböndernas livsval? Skillnaden är att du har tagit min åsikt personligt för att den inte passar din världsbild.

Dessutom – jo, kvinnor får absolut gnälla över att killar inte är 2 meter och muskulösa. De gör det hela tiden. Skillnaden är att när kvinnor uttrycker preferenser kallas det 'standarder' och 'självrespekt', men när män gör det kallas det 'body shaming' och 'patriarkalt förtryck'. Kul dubbelmoral du har där.
Citera
2026-07-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Nej.

Det sk moderna samhället ställer stundtals absurda krav på både män å kvinnor - på olika sätt. Det spelar ingen roll hur "woke", jämställt och modernt samhället påstår sig ha blivit - i grunden har det inte förändrats till det bättre på jävligt länge för något utav könen eller för den delen för någon person som sådan. Man märker dock inte detta förrän man själv befinner sig i riktiga skitsituationer i livet och i samhället. Det är ofta på samhällets botten man får reda på sanningarna om själva samhället. När både hälsan och ekonomin sviker - då ser man vilka fler det drabbar - ingen blir förskonad hur mycket man än trodde att man satt säkert på sitt jobb t ex.

Väldigt bra skrivet.
Citera
2026-07-01, 18:25
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Precis som kvinnor inte får gnälla över att alla killar inte är 2 meter och sjukt muskulösa.

De får ställa sina sinnessjuka krav bäst de vill, om de trumfar Leibstandartes längdkrav för självaste Fuehrern (1.78m) så är det bara deras förlust. Att vara smal och slank är det lägsta kravet man kan sätta på en kvinna, det är inte ens orimligt. Längden har män ingen kontroll över — vikten har kvinnor all kontroll över. Bara ut och sporta, men de är desvärre valar som skyr all form av personligt ansvar.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-01 kl. 18:32.
Citera
2026-07-01, 19:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
De får ställa sina sinnessjuka krav bäst de vill, om de trumfar Leibstandartes längdkrav för självaste Fuehrern (1.78m) så är det bara deras förlust. Att vara smal och slank är det lägsta kravet man kan sätta på en kvinna, det är inte ens orimligt. Längden har män ingen kontroll över — vikten har kvinnor all kontroll över. Bara ut och sporta, men de är desvärre valar som skyr all form av personligt ansvar.

Du menar att det ska finnas ett generellt krav att alla tjejer ska sporta sig smala?

Lulz.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in