2026-07-01, 01:14
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Vi har som bekant den rättigheten här i Sverige - utan att få dryga böter för det t om. Eventuellt får man höra från en vänster-snubbe - "du är alltså FÖR nazism!?" - sen nästa dag får du höra från andra sidan - "du är alltså FÖR ÖKAD INVANDRING?!". Logiken brister ofta. För många. För ofta.

Men be för all del alla präktiga politiker att slänga fram en folkomröstning om invandring med mera med mera. Så beger nog jag mfl oss till valurnorna å lägger vår röst. Så kan vi samtidigt göra en korrekt analys av det här med att kvinnor verkligen skulle rösta FÖR ökad invandring.

Ja det hade varit ball men vi bor i en demokratur så inga folkomröstningar. Jag har alldrig röstat i mitt liv så det var därför jag frågade när du gav sken för det.
Citera
2026-07-01, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raina
Att man som ung attraktiv kvinna får nån gräddfil är ju helatiden beroende av att män vill äckla sig med en.
Är det så roligt att behöva avvisa gubbs som redan har fru och barn som ändå vill trycka ned en på knäna och köra ned den i halsen på en helatiden tror du ?

De där synbara fördelarna kommer med sin kostnad lär du förstå om du tänker till lite.
Det där är en kvinnlig tanke, en fantasi som inget har med verkligheten att göra...
Citera
2026-07-01, 01:30
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Det där är en kvinnlig tanke, en fantasi som inget har med verkligheten att göra...
Ja det där lät ju alldeles vidrigt, fy fan för dessa korkade luder som projicerar. Vidriga tokjänta!
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-01 kl. 01:42.
Citera
2026-07-01, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Hört det med andra ord av packade snuskgubbs till chefer. Bagarn vill smaka sina kakor seru! 😉
Citera
2026-07-01, 07:24
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Känns som att du försöker vara vettig här.

Men sanningen är att alla tjejer är unga och vackra och de får allt de pekar på.

Vet fan inte om du skämtar eller ej? Under de senaste åren har jag lagt märke till en tråkig trend, som bara blir värre ju längre tiden går.

Lokaltidningen har som tradition att att publicera gruppbilder på alla elever som tar studenten. Teoretiska linjerna är tillsammans ca 140 studenter, varav kanske 60% tjejer, så 70-80 stycken 18-19-åriga tonårsbrudar som borde ha förutsättningar att, just där och då, ligga jävligt nära sitt genetiska max utseendemässigt.

Kanske sen ett decennium tillbaka har det slagit mig, en bitter gubbjävel över 40, att rent okulärt skulle jag swipa vänster på över hälften av tjejerna, WTF? De, som har potential och alla förutsättningar att vara sitt livs bästa version av sig själva, lever sina liv så jävla uppochnervänt att de frivilligt går ner sig vid en ålder som gör att det kommer bli sjukt jävla svårt att reparera skadorna senare under vuxenlivet. Än värre är det på de praktiska linjerna. Säkert 8 av 10 tjejer är oaptitligt feta där.

Det ska medges att min personliga tolerans för fluff och knubbighet är låg, mycket lägre än för gemene man. Tränar själv varje dag och är smal och atletiskt byggd, 70 kg på 180 cm. Något biologiskt i mig gör att det är jävligt svårt för mig att attraheras av en tjej som väger mer än vad jag själv gör. Så texten ovan bygger på premissen att jag swipat vänster på tjejer som även om de inte ser uppenbart feta ut, verkar väga 70 kg eller mer. Aldrig gillat grova eller tunga tjejer.
Senast redigerad av trewq 2026-07-01 kl. 07:31.
Citera
2026-07-01, 08:59
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Du blandar ihop orsak och verkan. Först vet jag inte hur många män som faktiskt arbetar på hotell, krogar och dylika tjänsteyrken. Men något säger mig att män vill arbete på de jobben med men har en mycket högre tröskel. Tror du ärligt att betongarbetare(99% män) inte heller också skulle villja sitta vid en bekvämt luftkonditionerad reception och av och till behöva bräcka fram och puta med brösten? En kvinna som är snygg är näst intill ett krav för servitris och jobba vid barer.

Du bevisar att när kvinnor har vant sig vid daglig förmånsbehandling känns likabehandling som diskriminering. Va int fånig. Om de männen kunde hade de bytt med dig utan dröjsmål.

Ser ofta killar som jobbar i reception. Menar du att du aldrig sett en man i en hotellreception, bilverkstadens reception, resturangreception osv.

Nej jag tror inte betongarbetare hade bytt. De hade blivit rastlösa och trötta på folk och uttråkade.

Att va kvinna och snygg är ett krav att jobba i barer? Ser mest män som jobbar i barer jag.

Haha vadå bytt med mig. Jag hade inte kunnat jobba i reception, klarar inte va trevlig och slicka arsle. Vilket man behöver. Och de klarar båda lönen av att göra.
Citera
2026-07-01, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Jösses vilket patetiskt försök att förflytta ansvaret. Du har ju själv varit drivande att skapa samhället du klagar över. Det har ni röstat för.

Förflytta ansvaret?
Är du helt hjärndöd eller mest efterbliven med dålig läsförståelse?
Jag förklarade bokstavligt talat bara hur det är att vara kvinna.
Citera
2026-07-01, 12:30
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdjfbfbrnb
Förflytta ansvaret?
Är du helt hjärndöd eller mest efterbliven med dålig läsförståelse?
Jag förklarade bokstavligt talat bara hur det är att vara kvinna.
Tokjänta du borde veta hut.
Citera
2026-07-01, 14:01
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Vet fan inte om du skämtar eller ej? Under de senaste åren har jag lagt märke till en tråkig trend, som bara blir värre ju längre tiden går.

Lokaltidningen har som tradition att att publicera gruppbilder på alla elever som tar studenten. Teoretiska linjerna är tillsammans ca 140 studenter, varav kanske 60% tjejer, så 70-80 stycken 18-19-åriga tonårsbrudar som borde ha förutsättningar att, just där och då, ligga jävligt nära sitt genetiska max utseendemässigt.

Kanske sen ett decennium tillbaka har det slagit mig, en bitter gubbjävel över 40, att rent okulärt skulle jag swipa vänster på över hälften av tjejerna, WTF? De, som har potential och alla förutsättningar att vara sitt livs bästa version av sig själva, lever sina liv så jävla uppochnervänt att de frivilligt går ner sig vid en ålder som gör att det kommer bli sjukt jävla svårt att reparera skadorna senare under vuxenlivet. Än värre är det på de praktiska linjerna. Säkert 8 av 10 tjejer är oaptitligt feta där.

Det ska medges att min personliga tolerans för fluff och knubbighet är låg, mycket lägre än för gemene man. Tränar själv varje dag och är smal och atletiskt byggd, 70 kg på 180 cm. Något biologiskt i mig gör att det är jävligt svårt för mig att attraheras av en tjej som väger mer än vad jag själv gör. Så texten ovan bygger på premissen att jag swipat vänster på tjejer som även om de inte ser uppenbart feta ut, verkar väga 70 kg eller mer. Aldrig gillat grova eller tunga tjejer.

OK så då vet vi att du gillar ungt och smalt. Och att du aldrig haft ett vettigt förhållande med en jämnårig.
Citera
2026-07-01, 14:12
Bannlyst
Citat:
OK så då vet vi att du gillar ungt och smalt. Och att du aldrig haft ett vettigt förhållande med en jämnårig.
Hade han nu varit så snygg så hade han inte behövt använda dejtingappar. 70 kg till en 180 cm lång kropp är ganska tanigt. Kvinnor gillar muskulöst och manligt byggda män
Citera
2026-07-01, 14:43
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Det gör ju nästan alla normala män, oavsett ålder. Står valet mellan kvinna x 25 år gammal eller 45 år med sönderammade bröst, celluliter, 20 kg barlast och ett psyke bittert som malört efter livets alla motgångar och orättvisor så är valet enkelt. Unga brudar är ju däremot jävligt blåögt naiva, energiska och sugna på livet.

Vidare - att vara i ett lyckligt förhållande handlar ju om att vara jämnårig – inte om gemensamma värderingar, personkemi eller respekt. Det är ju därför alla par som är födda samma år lever lyckliga i alla sina dagar, medan vi andra bara är dömda till evigt singelliv. Tack för den insikten, jag bokar om min dejtingsökning till en födelseattest-koll direkt.

Och du har helt rätt – jag har aldrig haft ett 'vettigt förhållande med en jämnårig'. Däremot har jag haft flera vettiga förhållanden med kvinnor som varit yngre. Men jag antar att du räknar bort dem eftersom de inte passar din mall för vad som är 'vettigt'?"

Och snälla, du låter som en terapeut som precis avslutat en grundkurs i relationer. 'Du gillar ungt och smalt' – ja, och du gillar uppenbarligen att dra förhastade slutsatser baserade på en Reddit-kommentar. Alla har vi våra preferenser.
Citera
2026-07-01, 14:59
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Det gör ju nästan alla normala män, oavsett ålder.

Alla har vi våra preferenser.

Du säger emot dig själv här. Alla gillar ungt och smalt men alla har sina preferenser. Ja, det finns män som gillar normalviktiga kvinnor och mulliga kvinnor. Vad konstigt.

Du vet att kvinnor är människor och deras vikt inte är något som du kan eller ska styra? Visst du får "välja" vilken kvinna du vill, men att klaga på urvalet, nej det FÅR du faktiskt inte göra.

Precis som kvinnor inte får gnälla över att alla killar inte är 2 meter och sjukt muskulösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in