2026-07-01, 13:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det är olika vad man tycker men jag har ett gott öga till den fröken och nu ligger hon i landstingssängen och fiser (igen) så självklart skadar det inte att vara lite snäll.

Sara kommer hitta på nya roliga grejer så fort hon är uppe och springer igen och gubbarna får se upp då hon svingar hårt med baseballträet men så vill vi ju ha det.
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att gamla vrak rumlade runt som fan i flickrummen innan Sara tog upp den heta potatisen.
Självklart tycker man olika , men då kanske jag är ett bättre alternativ än vi.
Citera
2026-07-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Träffat för ett samtal och föreläst är två vitt skilda ting.
Sara kanske ska ansöka till tjänsten som rikspolischef , eftersom hon enligt dig föreläser för polisen hur de ska arbeta. Med tanke på hennes belastningsregister kan det nog bli knepigt. Vad tycker du?

Ja jag skrev bara att de hade träffats.
Citera
2026-07-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Självklart tycker man olika , men då kanske jag är ett bättre alternativ än vi.

Du har en poäng, jag skrev fel.
Citera
2026-07-01, 14:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja jag skrev bara att de hade träffats.
Var det hela svaret på frågan angående polisen?? Duckar du igen??Föreläst för politiker?
Citera
2026-07-01, 14:01
Avstängd
Citat:
Du har en poäng, jag skrev fel.

Ok
Citera
2026-07-01, 14:12
Medlem
Citat:
Det är väl överklagat?

Rent jippo för sekten. Alla med något innanför pannbenet vet att hennes största chans var att få juryn att inte döma enligt lagen och det lyckades dom inte med, att dom skulle få ett antal jurister att ändra den domen mer än till hennes nackdel är obefintlig.
Citera
2026-07-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ett hög pundare vad betyder det?

Dumpen föreläser ju ofta för politiker. Och de är ofta de som kommer med förslag hur polisen ska arbeta.

Börja pussla så får du din dagliga dos av kognitiv träning, varsågod.

Är du politiker?
Så du tror att om en politiker sa till polisen att dom måste stoppa fler fortkörare och politikern tycker att häst är ett super bra verktyg så skulle polisen börja jaga fortkörare med häst?
Sluta vara efterbliven.
Citera
2026-07-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man har nog olika intressen när det gäller vilka man vill skydda osv.

Intressant att ni nu inte längre ens förnekar att barnen kommer i andrahand
Citera
2026-07-01, 15:45
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag måste passa på att be Ankan om ursäkt dom jag tidigare försökte läxa upp, ang Dumpens ”insändare” och att det inte var så snyggt att påstå att de var påhitt, med respekt för den eventuella skribenten som skrivit, som med största sannolikhet inte existerar.

Det slog mig att när jag läste några fler, att de flesta är uppenbart uppdiktade av Anders Ivarsson. Det ironiska är att om det finns berättelse där, som faktiskt skrivits av överlevare, så är Alvar Ingessons ”insändare” som att spotta de verkliga skribenterna/överlevarna i ansiktet. Lite (eller mycket) som att spä ut allvaret, i de eventuellt autentiska.

Återigen visar Dumpen att man är beredd att knäcka några ägg (gå över lik) för att göra en omelett (försörjning).
Håller med om att det inte kan kännas bra att inte bli trodd om det är en utsatt person som skrivit, (kanske ännu värre om det är en diktare som skrivit då det blir en direkt anklagelse). Det man kan känna undran för är just detta att det känns uppdiktat och att det ofta verkar vara samma språkliga mall. Korrekturläsning och korrigering kan behövas men borde inte likrikta det språkliga i den omfattningen.

Skickar några in så tar de nog gärna emot och publicerar, men de vill ha mycket och då blir det inte längre så noga med något alls. Blir det något fel är det snart glömt, utom av den som lider av felet. Kvantitet före kvalitet, myndigheter gör tvärt om, ändå presterar de mångt mera.

Diskussioner omformar oss och utvecklar oss och vi blir klokare än innan, du bidrar till det. Dumpen har startat- intensifierat diskussionen, men de förvaltar detta dåligt och deras mängdbehov degraderar frågeställningen som de själva startat. Kanske insikten om att det är lönsamt har omformat deras agerande med tiden.
Citera
2026-07-01, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Håller med om att det inte kan kännas bra att inte bli trodd om det är en utsatt person som skrivit, (kanske ännu värre om det är en diktare som skrivit då det blir en direkt anklagelse). Det man kan känna undran för är just detta att det känns uppdiktat och att det ofta verkar vara samma språkliga mall. Korrekturläsning och korrigering kan behövas men borde inte likrikta det språkliga i den omfattningen.

Skickar några in så tar de nog gärna emot och publicerar, men de vill ha mycket och då blir det inte längre så noga med något alls. Blir det något fel är det snart glömt, utom av den som lider av felet. Kvantitet före kvalitet, myndigheter gör tvärt om, ändå presterar de mångt mera.

Diskussioner omformar oss och utvecklar oss och vi blir klokare än innan, du bidrar till det. Dumpen har startat- intensifierat diskussionen, men de förvaltar detta dåligt och deras mängdbehov degraderar frågeställningen som de själva startat. Kanske insikten om att det är lönsamt har omformat deras agerande med tiden.

Vi har ju fått lära oss att det tar år att berätta om ett övergrepp och det tvivlar jag inte alls på.
Då kan man ju undra över att det strömmar in sådana berättelser till dumpen.
Citera
2026-07-01, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Intressant att ni nu inte längre ens förnekar att barnen kommer i andrahand

Tystnaden är talande och argumenten har tydligen sinat.
Citera
2026-07-01, 15:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Varför skulle inte Sara kunna driva ett multinationellt företag?
Hon är för kortsiktig, VD ar ser till kortsiktiga vinster före långsiktiga, men Sara jobbar på månadsbasis. Bryr sig inte heller om sin långsiktiga hälsa, springer gatlopp i stället för att läka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in