Citat:
Ursprungligen postat av
LudvigSigurdDavid
Jag måste passa på att be Ankan om ursäkt dom jag tidigare försökte läxa upp, ang Dumpens ”insändare” och att det inte var så snyggt att påstå att de var påhitt, med respekt för den eventuella skribenten som skrivit, som med största sannolikhet inte existerar.
Det slog mig att när jag läste några fler, att de flesta är uppenbart uppdiktade av Anders Ivarsson. Det ironiska är att om det finns berättelse där, som faktiskt skrivits av överlevare, så är Alvar Ingessons ”insändare” som att spotta de verkliga skribenterna/överlevarna i ansiktet. Lite (eller mycket) som att spä ut allvaret, i de eventuellt autentiska.
Återigen visar Dumpen att man är beredd att knäcka några ägg (gå över lik) för att göra en omelett (försörjning).
Håller med om att det inte kan kännas bra att inte bli trodd om det är en utsatt person som skrivit, (kanske ännu värre om det är en diktare som skrivit då det blir en direkt anklagelse). Det man kan känna undran för är just detta att det känns uppdiktat och att det ofta verkar vara samma språkliga mall. Korrekturläsning och korrigering kan behövas men borde inte likrikta det språkliga i den omfattningen.
Skickar några in så tar de nog gärna emot och publicerar, men de vill ha mycket och då blir det inte längre så noga med något alls. Blir det något fel är det snart glömt, utom av den som lider av felet. Kvantitet före kvalitet, myndigheter gör tvärt om, ändå presterar de mångt mera.
Diskussioner omformar oss och utvecklar oss och vi blir klokare än innan, du bidrar till det. Dumpen har startat- intensifierat diskussionen, men de förvaltar detta dåligt och deras mängdbehov degraderar frågeställningen som de själva startat. Kanske insikten om att det är lönsamt har omformat deras agerande med tiden.