Citat:
Ang Dumpens avskräckande effekt, så tror jag att det är precis tvärtom, jag tror de som ämnar begå övergrepp upplever ett lugn pga Dumpen då de garanterat bytt jaktmarker.
Om miljörörelsen stoppar en brandbil eller ambulans och orsakar dödsfall då är det ok?
De tar väl visst ansvar. Sara är ju dömd, missat det?
"Bevisen" finns i dokumentationen loggar och konfrontationen. Vad jag vet har det inte funnits några frågetecken angående gäddornas intentioner än så länge.
Om någon sitter och planerar ett mord är inte jag förvånad om polisen blir intresserad.
Är du det? Personen kanske tror att någon är jultomten och vill döda den personen.
Kom med något konkret hur Dumpen ska jobba istället för allt gnäll. Det är ju tydligt att de gör skillnad. Och det de vill mest är de vi gör nu. Alltså pratar om det.
Ditt enda förslag verkar vara att Dumpen ska fiska med riktiga barn.
Dumpen har en avskräckande effekt.
När polisen är lika skickliga på att fånga gäddor som Dumpen. Kan de avveckla verksamheten.
De tar väl visst ansvar. Sara är ju dömd, missat det?
"Bevisen" finns i dokumentationen loggar och konfrontationen. Vad jag vet har det inte funnits några frågetecken angående gäddornas intentioner än så länge.
Om någon sitter och planerar ett mord är inte jag förvånad om polisen blir intresserad.
Är du det? Personen kanske tror att någon är jultomten och vill döda den personen.
Kom med något konkret hur Dumpen ska jobba istället för allt gnäll. Det är ju tydligt att de gör skillnad. Och det de vill mest är de vi gör nu. Alltså pratar om det.
Ditt enda förslag verkar vara att Dumpen ska fiska med riktiga barn.
Dumpen har en avskräckande effekt.
När polisen är lika skickliga på att fånga gäddor som Dumpen. Kan de avveckla verksamheten.
Det är en av de uppenbart dåliga saker med Dumpen. De kallar sig gärna aktivister, men med sin enformiga metodik (som uppskattas av prenumeranterna) gör de inget annat än att flytta de riktiga problemen till annat håll.
Jag tycker man kan dra jämförelsen när man städade upp Odenplan (som förut kallades finska ambassaden, pga företrädesvis finska a-lagare som satt där) på missbrukade och hemlösa, då de drog ner hyrorna på butikslokalerna runt omkring. Inte fan slutade alkisarna att supa och skaffade lägenhet, dom joinande de andra på Fridhemsplan eller Gullmarsplan.
Man flyttar runt problemet. Om Dumpen slutade att vara så OTROLIGT förutsägbara, så kanske de skulle kunna vara avskräckande.e