2026-07-01, 09:16
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Om miljörörelsen stoppar en brandbil eller ambulans och orsakar dödsfall då är det ok?
De tar väl visst ansvar. Sara är ju dömd, missat det?

"Bevisen" finns i dokumentationen loggar och konfrontationen. Vad jag vet har det inte funnits några frågetecken angående gäddornas intentioner än så länge.

Om någon sitter och planerar ett mord är inte jag förvånad om polisen blir intresserad.
Är du det? Personen kanske tror att någon är jultomten och vill döda den personen.

Kom med något konkret hur Dumpen ska jobba istället för allt gnäll. Det är ju tydligt att de gör skillnad. Och det de vill mest är de vi gör nu. Alltså pratar om det.
Ditt enda förslag verkar vara att Dumpen ska fiska med riktiga barn.

Dumpen har en avskräckande effekt.
När polisen är lika skickliga på att fånga gäddor som Dumpen. Kan de avveckla verksamheten.
Ang Dumpens avskräckande effekt, så tror jag att det är precis tvärtom, jag tror de som ämnar begå övergrepp upplever ett lugn pga Dumpen då de garanterat bytt jaktmarker.

Det är en av de uppenbart dåliga saker med Dumpen. De kallar sig gärna aktivister, men med sin enformiga metodik (som uppskattas av prenumeranterna) gör de inget annat än att flytta de riktiga problemen till annat håll.

Jag tycker man kan dra jämförelsen när man städade upp Odenplan (som förut kallades finska ambassaden, pga företrädesvis finska a-lagare som satt där) på missbrukade och hemlösa, då de drog ner hyrorna på butikslokalerna runt omkring. Inte fan slutade alkisarna att supa och skaffade lägenhet, dom joinande de andra på Fridhemsplan eller Gullmarsplan.

Man flyttar runt problemet. Om Dumpen slutade att vara så OTROLIGT förutsägbara, så kanske de skulle kunna vara avskräckande.e
Citera
2026-07-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ang Dumpens avskräckande effekt, så tror jag att det är precis tvärtom, jag tror de som ämnar begå övergrepp upplever ett lugn pga Dumpen då de garanterat bytt jaktmarker.

Det är en av de uppenbart dåliga saker med Dumpen. De kallar sig gärna aktivister, men med sin enformiga metodik (som uppskattas av prenumeranterna) gör de inget annat än att flytta de riktiga problemen till annat håll.

Jag tycker man kan dra jämförelsen när man städade upp Odenplan (som förut kallades finska ambassaden, pga företrädesvis finska a-lagare som satt där) på missbrukade och hemlösa, då de drog ner hyrorna på butikslokalerna runt omkring. Inte fan slutade alkisarna att supa och skaffade lägenhet, dom joinande de andra på Fridhemsplan eller Gullmarsplan.

Man flyttar runt problemet. Om Dumpen slutade att vara så OTROLIGT förutsägbara, så kanske de skulle kunna vara avskräckande.e

Där har du garanterat fel. Det finns mängder av gäddor som oroat sig för Dumpen i loggarna.
Sedan kanske begäret är för stort för dem i vissa fall. Då de ändå dyker upp på konfrontationerna.
Citera
2026-07-01, 10:39
Medlem
Citat:
Där har du garanterat fel. Det finns mängder av gäddor som oroat sig för Dumpen i loggarna.
Sedan kanske begäret är för stort för dem i vissa fall. Då de ändå dyker upp på konfrontationerna.
Du verkar mer intresserad av att skydda dumpen än att skydda barn mot sexuella övergrepp
Citera
2026-07-01, 11:11
Avstängd
Citat:
Om domen inte vunnit laga kraft är de väl inte dömda?

Vad försöker du med nu?

Några citat från dig
1. "Sara tar ansvar , hon är ju dömd har du missat det?"
2. "Dumpen håller sig inom lagens ramar" (de har inte begått något brott, men är av någon outgrundlig anledning ändå dömda)
3. " Har de inte överklagat?"(din tolkning icke dömd)

Du i ett nötskal. Från dömd till inte dömd och inte begått något brott Kan du bestämma dig?
Dom har fallit i tingsrätten och de har blivit dömda .
Du kan ju inte överklaga en dom som inte finns.
Att den inte vunnit laga kraft , innebär att de är dömda men domen inte är verkställd (exekverad), men de är fortfarande dömda.
Citera
2026-07-01, 11:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Du verkar mer intresserad av att skydda dumpen än att skydda barn mot sexuella övergrepp

Ja, skydda dumpen med absolut vad som helst och hur som helst med en massa nonsens rent ut sagt.
Citera
2026-07-01, 11:26
Medlem
Citat:

Jaha du tänker på sexchattarna där Dumpen driver på för det här beteendet?

Men visst du har rätt för man märker hur Saras hingstar blir skitnödiga och en del använder samtliga hjärnceller och reggar ett nytt konto som dom skriver till kontot där dom har halva inne och låtsas vara tipsare för att på sätt dubbelkolla om den kåta fjortisen online är Dumpen, ja det kan du ge dig fan på att det är Dumpen.

Det krävs mer om man skall lura Madame som är medlem i Mensa.
Citera
2026-07-01, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Håller med, GT. Dom får allt vara hövliga mot Sara, även om det är svårt. Med hennes bordsskick förstår man att det inte alltid varit lätt. Hon har ett jäkla självförtroende och är enligt uppgift särbegåvad.

En grej jag alltid undrat är hur hon skulle klara att driva ett multinationellt företag som tex Procter & Gamble, om hon nu inte drev Dumpen?

Varför skulle inte Sara kunna driva ett multinationellt företag?

Den som vill titta på Saras bordsskick kan helt enkelt söka på Motvikt Dumpen Youtube del 1. Hon var ju för fan på väg in på muggen med mikrofonen påslagen. Som sagt Sara liksom skyfflade in käket men mycket hamnade utanför och hunden hade hon inte med sig på restaurangen.

Vi tycker om henne ändå och hoppas att operationen gått bra. Jag blir mörkrädd när jag tänker på att tjockisarna online haft julafton i hennes frånvaro.
Citera
2026-07-01, 11:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Varför skulle inte Sara kunna driva ett multinationellt företag?

Den som vill titta på Saras bordsskick kan helt enkelt söka på Motvikt Dumpen Youtube del 1. Hon var ju för fan på väg in på muggen med mikrofonen påslagen. Som sagt Sara liksom skyfflade in käket men mycket hamnade utanför och hunden hade hon inte med sig på restaurangen.

Vi tycker om henne ändå och hoppas att operationen gått bra. Jag blir mörkrädd när jag tänker på att tjockisarna online haft julafton i hennes frånvaro.
Vilka är vi? I mina ögon är Sara en empatilös och förfärlig människa som jag absolut inte kan tycka om.
Citera
2026-07-01, 12:26
Avstängd
Citat:
De har t.ex. träffat Gunnar Strömmer.

Träffat för ett samtal och föreläst är två vitt skilda ting.
Sara kanske ska ansöka till tjänsten som rikspolischef , eftersom hon enligt dig föreläser för polisen hur de ska arbeta. Med tanke på hennes belastningsregister kan det nog bli knepigt. Vad tycker du?
Senast redigerad av Takanashi 2026-07-01 kl. 12:29.
Citera
2026-07-01, 13:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Man har nog olika intressen när det gäller vilka man vill skydda osv.
Citera
2026-07-01, 13:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man har nog olika intressen när det gäller vilka man vill skydda osv.
Kan du utveckla din tankar mer konkret och på vilka sätt?
Citera
2026-07-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Vilka är vi? I mina ögon är Sara en empatilös och förfärlig människa som jag absolut inte kan tycka om.

Det är olika vad man tycker men jag har ett gott öga till den fröken och nu ligger hon i landstingssängen och fiser (igen) så självklart skadar det inte att vara lite snäll.

Sara kommer hitta på nya roliga grejer så fort hon är uppe och springer igen och gubbarna får se upp då hon svingar hårt med baseballträet men så vill vi ju ha det.
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att gamla vrak rumlade runt som fan i flickrummen innan Sara tog upp den heta potatisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in