Citat:
Ursprungligen postat av
PooSausage
Jag är väl korkad eller fantasilös. Men hur verifieras de påstådda sexuella övergreppen i rapporten?
Vittnesmål kan ju vara alltifrån 100% sanna till 100% falska.
Fanns medicinska rapporter med i underlaget?
Men även om någon rent medicinskt ser ut att ha blivit utsatt så säger det ju inget om vem som är skyldig.
Att det skulle finnas bild, ljud eller erkännanden tror jag väl inte är så sannolikt.
Det finns inga utpekade gärningsmän och inga verifierade brottsoffer.
Hade det funnits namngivna brottsoffer hade det varit en lätt sak att inlämna bevisning till israelisk rättsvårdande myndighet.
Det faktum att "brottsoffren" inte namnges gör att ingen kan identifiera dem som terrorister, de satt ju trots allt i fängelse.
Det faktum att inga polisanmälningar är gjorda, inga gärningsmän namngivna, inga bevis presenterade, inga brottsoffer verifierade, ja det sammantaget gör att det handlar om en smädelse- och desinformationskampanj.
Jag skrev ovan om ett israeliskt offer för palestinsk tortyr och våldtäkt. Där hade vi ett brottsoffer namngivet för israeliska myndigheter, och en brottsling utpekad med namn. Israeliska myndigheter tog den anmälan på allvar och har nu dödat den palestinske våldtäktsmannen. Så funkar det om man presenterar bevis.