Citat:
Ursprungligen postat av
Bilderberg78
Ja, Hey Google 10 år senare är fortfarande hey google, och Siri är de andra som anser dyrast alltid är bäst.
Men ärligt, så är modellen som man inte ska snacka onödigt mycket med, den som även är bäst att kunna skapa något av värde att sälja vidare av.
https://www.sentisight.ai/xai-vs-openai-vs-anthropic-who-wins/
Min vision är Claude "cowork" som funnits i knappt ett halvår och blir bättre hela tiden.
En AI-agent som både kan diskutera och vara en AI-agent samtidigt, eller växelvis i en session. Och det är det bästa av två världar som nu möts antagligen marknadsmässigt. Det är mitt stalltips, men de flesta har ännu inte fattat hur man ska använda den, då det visste inte heller de som skapade den på 10 dagar på Anthropic som ett sidoprojekt.
"LLM", det ordet hör man endast på Flashback nuförtiden. "DVD" är lika fräscht.
Det är kul att du tror att diskussionen har rört sig vidare, men du gör ju precis samma sak som alla "ledare" på olika företag nu... Du köper en vision vi inte har teknologi för.
För att en agent faktiskt ska kunna "skapa något av värde" autonomt i en session utan att spåra ur- så måste den ha en fungerande världsbild.
Hur får den det? Vi vet inte, det är därför jag ironiskt påpekade att hittills har man gått på skalnings lagar i tron om att täcker man bara upp för varenda situation så har man en "lathund" som kan agera som sig bör i de situationerna.
Men man har vetat länge att det inte fanns mer textdata att träna på än i princip allt man redan använt, det går argumentera att det produceras ny hela tiden, men det är en piss i havet mot den mängd man redan tränar på.
Det borde vara uppenbart redan men det kanske det inte är för många...
Det är därför man verkligen försökt att dammsuga video siter osv för man hoppades modellerna skulle lära sig nya semantiska kopplingar där, det har inte hänt. syntetisk data har heller inte gett det utfall man hoppades på.
Och det är just det som är problemet "cowork" och andra agentiska tillämpningar är helt beroende av att den underliggande tekniken är pålitlig, det är jättebra att det fungerar som du tänker dig 80% av tiden, problemet är de 20 när det inte fungerar, när det förstör data, när det tar felaktiga beslut.
Och det är just därför "LLM" och andra tekniska termer fortsätter vara relevanta, för det är vad de här pipdrömmarna bygger på.