2026-07-01, 11:08
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Verkligen? Inga "normala människor" går alltså till sambafestivaler ex? eller tittar på sport, där i många fall utövare är så gott som näck, eller går till stranden och badar.....eller till badhus, eller bastar?

Du har halvnakna människor lite överallt...och tom helt nakna på vissa platser.

Du vet om, att nakenhet är fullständigt normalt? Vi är all nakna under kläderna.
Tror faktiskt barn fattar det.

Du verkar ha svårt att förstå skillnaden mellan halvnakna människor och nakna människor. Läxan till dig är att försöka upptäcka skillnaden mellan dessa två företeelser.

I övrigt är det noterat att du är för blotteri. Och gärna för barn.
Citera
2026-07-01, 11:16
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Ånej, nakna människor. Gud vad hemskt. Stackars barn.
Ja visst är det hemskt.
Undras hur många av de som ojar sig här och annorstädes som har en aning om hur folk i Vaterlandet ( Tyskland) gör på sommaren.
I dessa värmeböljetider är garanterat varje gräsmatta i samhällen, städer etc och alla sjöar, parker och badstränder fulla av nakna människor och ändå så får barnen inte PTSD eller är i behov av terapeut, medicinering och könsbyte. Måste vara något i maten som gör att dom tycker en kropp är något normalt, märkliga människor.

Det som skapar alla blottare, våldtäktsmän etc är just att förbjuda, sexualisera och rent av dramatisera.
Se på alla araber som kommer hit, dom blir helt snurriga bara dom ser en ankel, tänk er en sommar på en strand med alla bikinis, för dom är det en inbjudan, såklart är någon som visar kroppen en hora eftersom en riktig kvinna ser man aldrig, bara säcken hon har på sig.
Vill man ha grisen i säcken får man köpa en och har man inga pengar får man gå utan så funkar det där och det finns dom som på fullt allvar tror att detta synsätt lämnas när dom stiger över den svenska gränsen.

Har man en avslappnad inställning till det naturliga så blir resultatet där efter och allting behöver inte sexualiseras men hur vi ska vända utveckling är en gåta.
De som för 10 år sedan slogs för att kvinnor skulle få simma topless på våra simhallar är samma som har en refugees welcome flagga på väggen hemma idag, människor vet inte riktigt vad dom håller på med.

Förbud och skambeläggning leder alltid till det rakt motsatta, det vet väl alla som har barn, Förbjud något och se hur lusten till det förbjudna snart blir det enda dom tänker på och på ett eller annat sätt så hamnar dom en dag med det förbjudna i handen. Som vuxna med en cigg eller spritflaska i handen eller med en fitta som i fångats med tvång.

Det är väl som dom säger med Adam och Eva, vi hade allt men det fanns en, bara en, sak som var förbjuden och nu är vi här, levande i synd och onåd.
Senast redigerad av LKKINGEN 2026-07-01 kl. 11:30.
Citera
2026-07-01, 11:21
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är kanske inte farligt, men extremt olämpligt. Speciellt bland barnfamiljer. Vi har lagar mot förargelseväckande beteende av en anledning.
Prideparaden (som det oftast tjatas om i såna här sammanhang) är ju ett spex, ungefär som ett karnevalståg, finns exempelvis karnevalen i Rio de Janeiro, där är det halvnakna folk också i tåget, ska man förbjuda karnevaler då eller.. I stort sett de enda gånger jag hör eller ser något om eller från pride är när "svärjevänner" sitter & gnäller om det på nätet. Jag har då fan knappt aldrig sett eller bara stött på en prideparad, det är knappast något som man "tvingas på" såvida man inte skulle befinna sig exakt på samma plats då den passerar. Högermoralister är verkligen skitnödiga fjantar som kämpar mot väderkvarnar.

Släpp garden för fan
Citera
2026-07-01, 11:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Nog för att jag tror att många ungar hade tyckt det var roligt med glada människor, färger, musik och spektakel, men om vi bortser från det är det så otroligt talande hur folk på det här forumet ser på sexualitet. Pride handlar inte om att stoltsera med sexuellt umgänge, utan om att få leva på lika villkor som heterosexuella. Att ni primärt lägger in sex avslöjar en av två saker1. Att det är så ni ser på kvinnor, alternativt2. En latent sexuell avvikelse inom er själva som ser homosexuella och direkt börjar tänka på deras sexliv.

Jag tycker inte det där är helt sant. Jag är för allt som gäller samkönade pars rättigheter: Äktenskap och adoption. Men jag är inte helt med på allt som är kopplat till Pride. Glada människor, färger och musik. Ja! Folk som springer runt med ett band i stjärten eller rentav bar rumpa/bröst, piskar varandra på skoj eller simulerar sexuella handlingar. Eller "sexgungor". Nej! Det går för mig över det burleskas gräns till att faktiskt - vad du än säger - "stoltsera med sexuellt umgänge". Eller kanske snarare att tåget ger för mycket utrymme åt vissa enskilda individers exhibitionism, narcissism och allmänna lust att provocera. Nu kan en rimlig grad av provokation absolut vara ett sätt att flytta fram toleransgränser. Men någonstans går det en gräns där det blir kontraproduktivt.

Jag ogillar politiseringen av Pride också.
Citera
2026-07-01, 11:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Prideparaden (som det oftast tjatas om i såna här sammanhang) är ju ett spex, ungefär som ett karnevalståg, finns exempelvis karnevalen i Rio de Janeiro, där är det halvnakna folk också i tåget, ska man förbjuda karnevaler då eller.. I stort sett de enda gånger jag hör eller ser något om eller från pride är när "svärjevänner" sitter & gnäller om det på nätet. Jag har då fan knappt aldrig sett eller bara stött på en prideparad, det är knappast något som man "tvingas på" såvida man inte skulle befinna sig exakt på samma plats då den passerar. Högermoralister är verkligen skitnödiga fjantar som kämpar mot väderkvarnar.

Släpp garden för fan

Nakenheten i karnevalen i Rio är försumbar jämfört med Pride. Det verkar mest vara färgglada utstyrslar medan i Pride handlar det om att visa upp sig i så absolut lite som bara är möjligt. Det är obscent. Det är vidrigt och borde naturligtvis totalförbjudas.
Citera
2026-07-01, 11:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag fascineras över gaymen (det är aldrig några nakna kvinnor) som enbart verkar ha en tanke i skallen, sex, och hur de orkar sköta sin vardag där sex ju har en minimal betydelse för normala personer. Men mest fascinerande är hur det en kort period dessutom ansågs fint och bra att fokusera på sex, av hela samhället. Detta var tvärtom något förbjudet och dolt alla andra århundraden som människan funnits.

Jäkligt skumma år 1980-2020.
Citera
2026-07-01, 11:33
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Nakenheten i karnevalen i Rio är försumbar jämfört med Pride. Det verkar mest vara färgglada utstyrslar medan i Pride handlar det om att visa upp sig i så absolut lite som bara är möjligt. Det är obscent. Det är vidrigt och borde naturligtvis totalförbjudas.

Du verkar oerhört insatt, för det är inte jag. Jag har inte sett en prideparad i verkligheten, i alla fall inte vad jag kan minnas. Men jag har varit på bögklubbar, har nämligen umgåtts en del med bögar. Har dock sett på TV ibland eller på nätet från Prideparad i Sverige eller i andra länder, jag fick inte PTSD av det, tyckte inte det var speciellt spektakulärt. Du brukar alltid gå på Prideparader antar jag, du som vet allt om det så jag antar att du har sett otaliga parader i verkliga livet?
Citera
2026-07-01, 11:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Du verkar oerhört insatt, för det är inte jag. Jag har inte sett en prideparad i verkligheten, i alla fall inte vad jag kan minnas. Men jag har varit på bögklubbar, har nämligen umgåtts en del med bögar. Har dock sett på TV ibland eller på nätet från Prideparad i Sverige eller i andra länder, jag fick inte PTSD av det, tyckte inte det var speciellt spektakulärt. Du brukar alltid gå på Prideparader antar jag, du som vet allt om det så jag antar att du har sett otaliga parader i verkliga livet?

Har du hört talas om den fantastiska uppfinningen som kallas för internet? Det gör att man inte behöver uppleva saker i verkligheten utan det räcker att se bilder och videor från spektaklet.
Citera
2026-07-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast snälla...tror du verkligen inte barn har sett sexscener, eller striptease scener en masse i div film eller på internet redan?
och är kunskapen om existensen av sex....eller åsynen av en dinglande snopp, THE THING som skadar barn tror du?

Hela detta försök att kladda pedofili på HBTQI är enormt tradigt och direkt enfaldigt homofobiskt.

Barn tar skada av att vuxna kränker dem sexuellt, på alla de vis som nu vuxna gör detta på och inte av att råka bese en Pride parad, med några vuxna utan kläder.
Överhuvudtaget inte det farliga för barn här i världen.

Hela ditt sätt att resonera är ju sjukt och det visar hur skeva ni pridare är.

Varför tror du det finns åldersgränser på strippklubbar och porrsidor???

Och varför finns ens en önskan och ett behov att stripps för barnfamiljer?
Citera
2026-07-01, 12:25
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Har du hört talas om den fantastiska uppfinningen som kallas för internet? Det gör att man inte behöver uppleva saker i verkligheten utan det räcker att se bilder och videor från spektaklet.

Jag sa ju att jag kollat på nätet. Well, jag gjorde en bildsökning nu på google "prideparad" bilderna jag får upp ser inte extrema ut på något sätt, vad är det du vill förbjuda egentligen?

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&hs=G4Aq&sca_esv=a042e39e1a72aea9&udm=2&fbs=ABfTb FUyxjQn9bne4DuflY2dNqqKpciNlO8bVadYkcA6KsHR4NA51uO 4RF4SaCUtNEQz200qWN6xKXPtfx0mhHfUsOrdmyLT soo91bMxA9HT1g1QNC1LMKzZ2jV89wIsbL64TGYlrllbpJzL29 BdLLpZSpufLaDUkJXcMzTtA85KZTKTB9vdkwjXBLzQRXpVq2lr SmTJZ6A4&q=prideparad&sa=X&ved=2ahUKEwjcnvukobGVAx VMFRAIHRP4HRoQtKgLegQIEhAB&biw=1920&bih=955&dpr=1# ip=1&sv=CAMSURoyKhBlLUp0ODhxbDFweWV5UDhNMg5KdDg4cW wxcHlleVA4TToOM0hYcFE1MTFoZThzck0gBCoXCgFzEhBlLUp0 ODhxb DFweWV5UDhNGAEwARgHIOCjy9APSggQARgBIAEoAQ
Citera
2026-07-01, 12:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag sa ju att jag kollat på nätet. Well, jag gjorde en bildsökning nu på google "prideparad" bilderna jag får upp ser inte extrema ut på något sätt, vad är det du vill förbjuda egentligen?

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&hs=G4Aq&sca_esv=a042e39e1a72aea9&udm=2&fbs=ABfTb FUyxjQn9bne4DuflY2dNqqKpciNlO8bVadYkcA6KsHR4NA51uO 4RF4SaCUtNEQz200qWN6xKXPtfx0mhHfUsOrdmyLT soo91bMxA9HT1g1QNC1LMKzZ2jV89wIsbL64TGYlrllbpJzL29 BdLLpZSpufLaDUkJXcMzTtA85KZTKTB9vdkwjXBLzQRXpVq2lr SmTJZ6A4&q=prideparad&sa=X&ved=2ahUKEwjcnvukobGVAx VMFRAIHRP4HRoQtKgLegQIEhAB&biw=1920&bih=955&dpr=1# ip=1&sv=CAMSURoyKhBlLUp0ODhxbDFweWV5UDhNMg5KdDg4cW wxcHlleVA4TToOM0hYcFE1MTFoZThzck0gBCoXCgFzEhBlLUp0 ODhxb DFweWV5UDhNGAEwARgHIOCjy9APSggQARgBIAEoAQ

https://www.google.com/search?q=pride+nudity&sca_esv=daab60778bf84638&udm =2&biw=1748&bih=955&sxsrf=APpeQnsgPvbSD7XYNZYa3oWX S_8jOglXOQ%3A1782901663183&ei=n-tEaqXkCvGj1fIPuI-Q8Ag&ved=0ahUKEwjlr7aiorGVAxXxUVUIHbgHBI4Q4dUDCBM& uact=5&oq=pride+nudity&gs_lp=Egtnd3Mtd2l6LWltZyIMc HJpZGUgbnVkaXR5SOYkUPsDWLYVcAF4AJABAJgBRKABlQOqAQE 3uAEDyAEA-AEBmAIDoAKKAc ICCBAAGAcYHhgTwgIHEAAYgAQYE8ICBxAjGMkCGCfCAgsQABiA BBixAxiDAcICCBAAGIAEGLEDwgIFEAAYgASYAwCIBgGSBwEzoA evC7IHATK4B4EBwgcDMi0zyAcTgAgB&sclient=gws-wiz-img#ip=1&sv=CAMSURoyKhBlLTVGMEQ1aV8ydmZsMHRNMg41Rj BENWlfMnZmbDB0TToOejZ4MUpvUVp4MkQ0OE0gBCoXCgFzEhBl LTVGMEQ1a V8ydmZsMHRNGAEwARgHILiDmqoHSggQARgBIAEoAQ
Citera
2026-07-01, 12:37
Avslutad
Citat:
https://www.google.com/search?q=pride+nudity&sca_esv=daab60778bf84638&udm =2&biw=1748&bih=955&sxsrf=APpeQnsgPvbSD7XYNZYa3oWX S_8jOglXOQ%3A1782901663183&ei=n-tEaqXkCvGj1fIPuI-Q8Ag&ved=0ahUKEwjlr7aiorGVAxXxUVUIHbgHBI4Q4dUDCBM& uact=5&oq=pride+nudity&gs_lp=Egtnd3Mtd2l6LWltZyIMc HJpZGUgbnVkaXR5SOYkUPsDWLYVcAF4AJABAJgBRKABlQOqAQE 3uAEDyAEA-AEBmAIDoAKKAc ICCBAAGAcYHhgTwgIHEAAYgAQYE8ICBxAjGMkCGCfCAgsQABiA BBixAxiDAcICCBAAGIAEGLEDwgIFEAAYgASYAwCIBgGSBwEzoA evC7IHATK4B4EBwgcDMi0zyAcTgAgB&sclient=gws-wiz-img#ip=1&sv=CAMSURoyKhBlLTVGMEQ1aV8ydmZsMHRNMg41Rj BENWlfMnZmbDB0TToOejZ4MUpvUVp4MkQ0OE0gBCoXCgFzEhBl LTVGMEQ1a V8ydmZsMHRNGAEwARgHILiDmqoHSggQARgBIAEoAQ

Helt oskyldig nakenhet. Påstår man att detta är sexuellt laddat så har man problem med sin sexualitet.

Fråga: Vilka har rikast liv, livsnjutarna på dessa bilder eller livsförnekarna på Flashback?

Carpe diem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in