2026-06-30, 23:06
Medlem
Pride Helsingfors 2026

Under pride i Helsingfors hade bögarna en sexgunga i en park framför barn…

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51
Citera
2026-07-01, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Nakenhet är naturligt. Bara knäppgökarna i USA som tror att åsynen av nakna kroppar orsakar hjärnskador.

Hur ställer du dig till blottning generellt?
Citera
2026-07-01, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatfinn
Pride Helsingfors 2026

Under pride i Helsingfors hade bögarna en sexgunga i en park framför barn…

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51

Det här väcker frågor. Enligt kriminalinspektör Ville Niskanen vid Helsingforspolisen finns det inte nödvändigtvis anledning att misstänka brott när en sexgunga sätts upp i en park trots halvnakna män och en miljö där barn kan befinna sig.
Det låter som en väldigt snäv bedömning. Offentliga platser där barn finns brukar annars kräva mer försiktighet.
Det är svårt att inte undra om det handlar om politisk korrekthet snarare än en konsekvent tillämpning av reglerna.
Citera
2026-07-01, 02:28
Medlem
Majsmannen2s avatar
Jag skulle inte ta min unge till denna typ av sexuella avvikelser.

Kanske inte likställas med en porrklubb men pride grejen handlar väl i grunden om att stoltsera med ett annat synsätt på sexuellt umgänge. Borde finnas åldersgräns.
Citera
2026-07-01, 02:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Eftersom Fox News är känd för att ljuga och manipulera får man ta det med en nypa salt. Men oavsett är nakenhet i sig inte farligt för barn att se.

Vill man skydda barn ska man inte rösta på pedofiler som Trump.

Lagar om förargelseväckande beteende finns av en anledning.
Citera
2026-07-01, 02:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jag ser ju vad jag ser. Blurrarna flyttar sig på folk som har underkläder på sig . Kolla noggrannare. Också så omfattas HBTQ av " public nudity law"

Nej, polisen säger ju att de har fått tillstånd att gå nakna.
Citera
2026-07-01, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vralak
Så om en kul farsa beställer in kvinnliga strippor till sonens barnkalas så är det harmlöst? Eller gäller det bara bögar?

Och vad skulle vara "kul" med det för ungarna? Jag skulle säga en aptrist pappa som gör ett kalas för sig själv.....och inte till sin son.
Citera
2026-07-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jag skulle inte ta min unge till denna typ av sexuella avvikelser.

Kanske inte likställas med en porrklubb men pride grejen handlar väl i grunden om att stoltsera med ett annat synsätt på sexuellt umgänge. Borde finnas åldersgräns.
Nog för att jag tror att många ungar hade tyckt det var roligt med glada människor, färger, musik och spektakel, men om vi bortser från det är det så otroligt talande hur folk på det här forumet ser på sexualitet. Pride handlar inte om att stoltsera med sexuellt umgänge, utan om att få leva på lika villkor som heterosexuella. Att ni primärt lägger in sex avslöjar en av två saker1. Att det är så ni ser på kvinnor, alternativt2. En latent sexuell avvikelse inom er själva som ser homosexuella och direkt börjar tänka på deras sexliv.
Citera
2026-07-01, 08:12
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Känner man obehag av att se nakna människor i en parad så får man nog betraktas som synnerligen överkänslig.

Normala människor, vare sig de är vuxna eller barn, tar knappast någon skada av att se sådant. För normala människor är detta inget problem.

Men du kanske vill ha ett samhälle där resten av befolkningen anpassar sig efter er överkänsliga människor.

De normala människorna går inte på parader med nakna människor och är emot att folk blottar sig för barn.
Citera
2026-07-01, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
De normala människorna går inte på parader med nakna människor och är emot att folk blottar sig för barn.
De påklädda vuxna och barnen runt fontänen i filmen ser rätt normala ut och verkar noll upprörda, chockade eller rädda.
Citera
2026-07-01, 08:32
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
De som tar sina barn till Pride är olämpliga föräldrar.
Citera
2026-07-01, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

Verkligen? Inga "normala människor" går alltså till sambafestivaler ex? eller tittar på sport, där i många fall utövare är så gott som näck, eller går till stranden och badar.....eller till badhus, eller bastar?

Du har halvnakna människor lite överallt...och tom helt nakna på vissa platser.

Du vet om, att nakenhet är fullständigt normalt? Vi är all nakna under kläderna.
Tror faktiskt barn fattar det.
Senast redigerad av Merapi 2026-07-01 kl. 08:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in