Citat:
Ursprungligen postat av
Finporslinet
Bra beskrivet. Ja det är verkligen så de ser andra människor med "fel" åsikter. För det är ju just det enligt dem. Fel. För deras är den enda rätta och den sanna. Det finns ingen plats för andra åsikter utan dessa måste "omskolas" då de är felaktiga. Teorier som "blank slate" och "socioekonomiska faktorer" behandlar de som ren fakta och inte just teorier.
När man sedan pekar ut hyckleriet att de inte alls lär som de lever så blir det oftast något liknande som detta: "Jag har förtjänat detta, om du hade varit lika duktig som mig hade du kunnat haft något liknande." De fortsätter alltså med det nedlåtande bemötandet där de inte tilltalar en som en medmänniska.
Stämmer helt. De största mångkulturförespråkarna och SD-hatarna i min omgivning bor i villor i den fina delen av stan (införskaffade via karriär, arv eller giftermål), naturligtvis med pool. Sommaren spenderas det garanterat mångkulturfria sommarhuset och man reser gärna runt och hälsar på vänner i deras sommarhus i Grebbestad, Öland, Gotland eller Simrishamn.