2026-06-30, 11:13
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Autistisk svensk familj som inte klarar av lite liv ifrån invandrare

Åk hem din pestråtta.
2026-06-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Vem faan åker till Skara sommarland överhuvudtaget !?

Förr i tiden: massor av vanliga medelklassvenskar.

Det var trevligt där. Stora vattenrutschkanor. Vattenskidor. Lustiga huset. Berg och dal bana. Snabbmat och glass. Naturskönt. Så minns jag det. Ingen finkultur kanske men en rolig dag för barnfamiljer, skolklasser, osv.

Det är bedrövligt att denna plats stulits från oss. Och egentligen borde Stefan Löfven, Fredrik Reinfeldt, Malena Ernman, Henrik Schyffert med flera tvingas tillbringa hela sommaren där i poolen så att de verkligen kan njuta av det de uppnått.
2026-06-30, 11:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
De har börjat bussa dessa även till skidorter som jag nämnde innan. Åre och liknande. Men visst det är långt ifrån lika illa där ännu.

Som tur är så är de oftast väldigt ointresserade av vinteraktiviteter. Nästan så att det är genetiskt och att vi skiljer oss åt som människor.

Jag har främst stött på busslasterna i Romme utanför Borlänge. Men där är de i kraftig minoritet och eftersom de inte kan åka skidor är deras möjligheter att spela Allan i backen tämligen begränsade. Stor skillnad jämfört med äventyrsbad.
2026-06-30, 11:30
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Man kanske ska göra som polisen har gjort vid fotbollsmatcher i allsvenskan. Minsta lilla regelbrott och man stänger ner parken.
När polisen går bärsärk på fotbollsmatcher så drabbar det i första hand svenskar. Då kan man gå all-in med batongerna.
När det gäller blattar så är det bulle och läsk som gäller, samt att det ska serveras på knä.
Senast redigerad av BananKlase 2026-06-30 kl. 11:35.
2026-06-30, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja. De känner sig överlägsna vanliga människor och avser "förklara" för oss "hur det egentligen är". På ett mycket mästrande, obehagligt, och inte minst hycklande sätt.

Samtidigt är det högst oklart om de själva tror på det de säger. De lever ju inte som de lär. Men troligen lever de i en sådan bubbla att de aldrig ens reflekterar över det.

De framstår ganska mycket som Marie Antoinette som talar om för oss vanliga enkla stackare att om det inte finns bröd kan vi väl äta bakelser.

Bra beskrivet. Ja det är verkligen så de ser andra människor med "fel" åsikter. För det är ju just det enligt dem. Fel. För deras är den enda rätta och den sanna. Det finns ingen plats för andra åsikter utan dessa måste "omskolas" då de är felaktiga. Teorier som "blank slate" och "socioekonomiska faktorer" behandlar de som ren fakta och inte just teorier.

När man sedan pekar ut hyckleriet att de inte alls lär som de lever så blir det oftast något liknande som detta: "Jag har förtjänat detta, om du hade varit lika duktig som mig hade du kunnat haft något liknande." De fortsätter alltså med det nedlåtande bemötandet där de inte tilltalar en som en medmänniska.
2026-06-30, 12:16
Medlem
Det är samma elände med Tosselila.

Här en hel arabisk släkt där ett blixtnedslag kom nära dem.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tvaarig-pojke-vardas-efter-blixtnedslaget-pa-tosselilla-sommarland/
2026-06-30, 12:21
Medlem
AlfaQhards avatar
Har kikat på folks bilder från Skara sommarland på google och facebook. En snabb överblick så jag jag intyga att det är ca 40/60 invandrare kontra svenska barnfamiljer. Senaste veckorna. Men tittar man på 6-15 år gamla bilder så är det både lugnare och mer homogent.

En kort bildsammanfattning på senaste veckorna.

Väldigt mycket kvinnor i burka eller slöja som badar med sina småbarn.

Väldigt många arabbarn som leker rövare och banditer runt poolerna.

Stökigt och trångt på gräsmattor och bänkar.

Långa köer till attraktioner och rutschkanor.
2026-06-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Rätt korkat att åka dit utan att gjort lite undersökningar innan. Alla såna där ställen har invaderats av den vackra mångkulturen med allt vad det innebär.

Sen ett tips i all välmening: Skriv "dom" eftersom du inte kan skilja på de/dem. Det gör texten lättare att läsa för oss andra. Det är helt ok att skriva "dom" på ett banalt internetforum. Att skriva "dem" hela tiden är efterblivet och skadar andras hjärnor.

Tack! Få saker är så tröttsamma att läsa som texter med frekvent misshandel av ” de” och ” dem”. Betydligt bättre att i sådana fall använda det vulgära ” dom” ( i skolan fick vi noga veta att detta endast fick användas i dagböcker och personliga brev). Men till Flashback duger det gott.

Annars är det en viktig text som så tydligt belyser i vilken katastrofal riktning Sverige går. Det är tydligt att vi svenskar nu måste avstå från att besöka sådana ställen vi tidigare besökte med nöje. Personligen har jag aldrig gillat besöksmål som ex Sommarland , men jag gillar att bada. Där har vi helt fått byta vanor och söka oss till små badplatser långt bort. De fina badställen vi brukade bada på är nu helt övertagna av totalt hänsynslösa blattar( ja, jag gillar egentligen inte ordet men som de beter sig så förjänar de att kallas kackerlackor). Det är grillning ( grill-och eldningsförbud), det är vattenpipor, det är dånande arabpop och horder av skränande blatteungar som aldrig får en tillsägelse eller ens uppsikt av de tjattrande vuxna. De springer helt hänsynslöst omkring och jagar de stackars änder som inte hunnit fly. Att åka dit med en dotter i övre tonåren är som att be att förvandlas till en eldsprutande drake-hon blir skamlöst avklädd med blicken från gloende och visslande blattegrabbar.
Ingen har ens hört ordet HÄNSYN!

Jag är så jävla arg att vi varit så förbannat kravlösa, att vi inte krävt att dessa Mena ska skärpa sig och lära sig att bete sig! Jag är också förbannad över att vi svenskar blir bortträngda från vårt eget land, från ställen som tidigare var ok att besöka , på grund av att vi importerat Mellanöstern och deras gapiga, pushiga, dominansbeteende där hänsyn ses som svaghet!

Snart stämmer inte orden i nationalsången längre ” du tysta, du gläjerika sköna” är om en inte alltför avlägsen framtid ett minne blott…
2026-06-30, 13:04
Medlem
Ruskartuppens avatar
Du får väl åka till Leksand eller liknade b ställe om du inte törs möta andra än din egna, Conny med lössnus och keps hittar du nog flera av i Dalarna
2026-06-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melikevampires
Cartmans underbara sång om minoriteter i vattenparker, brukar gå och sjunga den på baden ibland.

https://m.youtube.com/watch?v=w4Tbji8ZsN0&pp=ygUXY2FydG1hbiBtaW5vcml0aWV zIHNvbmc%3D&ra=m

Den är ju självklart menad som en wokeironi över sk ” rasister”, det sorgliga är hur väl den stämmer med verkligheten.

Ironin slår här tillbaka eftersom troligen 99% av de svenskar som besöker en nöjespark tänker precis så här-ja, jag tror faktiskt till och med de wokemänniskor som tar sig dit får en chock, men självklart säger de utåt att de älskar mångkulturen…

Vi lär väl slippa spanska instruktioner men tusan nog ser man alltmer arabiska och somaliska ( visste inte att de kunde läsa) informationskyltar överallt och jag misstänker att de inte har skrivit ” visa hänsyn” på dem.

Tror jag ska lära mig den här sången, den kan vara en bra pysventil!
2026-06-30, 13:23
Medlem
Jag har alltid varit emot apartheid, men efter att ha läst den här texten undrar jag om det inte är dags att börja med det snart.
2026-06-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Nja, vi har ju fjällen. Håller man på med fjällvandring på sommaren och skidåkning på vintern känns det som Sverige på 80-talet.

Fast kanske inte så länge till som det andningshålet är öppet. Jag läste någonstans om en naturorganisation som jobbade med invandrarföreningar för att få ut dem i naturen. De hade även fixat resor där de tog ut ” Fatima och Ahmed-typer”på fjälltur…

Så det finns tyvärr fortfarande svenskar som aktivt jobbar för att förstöra de små andingshål vi fortfarande har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in