Citat:
Ursprungligen postat av
buffalo3tys
Jag har följt en del av de rättegångarna. De försökte ofta slingra sig på olika sätt. Att de inte var deras alias.
Precis som ditt hypotetiska bankrån. Visst det kan mycket väl bli så att du går fri. Men det är väldigt vanligt att brottslingar säger att de "skojjar" etcetera. Så det vore inget nytt om du påstod att banken inte fanns eller liknande. Rätten har nog hört det mesta. Och som jag minns det kunde de inte knyta alla alias heller i Encromålen.
Det finns väl visst fall där folk blivit oskyldigt dömda. Även om de inte kryllar av dem.
Ja Dumpen har skapat fiktiva barn som fälla tills polismyndigheten vaknar. Då slipper Dumpen göra polisens jobb. Det är väldigt lätt att klaga utan alternativ.
Men nu kommer du med några förslag. Och de liknar det Dumpen sysslar med. Det är det som är målet att polisen ska få jobba så. Men tills dess finns Dumpen.
Så där kan vi vara överens.
Jag tyckte bara de var komiskt att dina svar var så enkla.
Att polisen ska sköta sitt jobb. Det är väl självklart. Men. Hur?
De enda komiska i det är att du verkar tro att du och ett hög pundare skulle kunna lista ut nån briljant metod som polismyndigheten med dess resurser inte skulle kunna göra.
Vet du hur försvarsmakten bedriver signalspaning för att skydda oss mot ryssen? Nej förmodligen inte. Betyder det att försvarsmakten inte bedriver signalspaning? Nej.
Bara för att du inte vet vad polisen sysslar med betyder de inte att dom inte gör något, och det är inte din rättighet att få veta exakt vad polisen gör i sin brottsbekämpning.
Och jag är helt övertygad om att om någon faktiskt skulle förklara för dig skruv och mutter hur man bedriver signalspaning så skulle du inte begripa de ändå.
Återigen sluta vara efterbliven.