2026-06-30, 16:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Nu var du generös att jämföra siffror rakt av så.
Skall man jämföra fallen så så hade åklagare hoppat över större delen utav de Dumpen slänger ut för de inte hade gått att döma ens med andra lagar.
Så siffrorna bör ju reflektera detta med då jag antar du pratar dömda, för det är ju många som inte blir dömda ellet faller bort längsvägen för polis och det är utförliga undersökningar på ibland år tillskillnad ifrån Dumpen som aktivt försöker göra den kort. Fiska info som kan ge identitet och få personen att säga några klandervärda saker samt bestämma möte. Ingen långlista med kriterier för dem. Eller ja, de vill ju gärna få nakenbilder och ansiktsbilder med.
Nu talar jag inte om gäddor , utan om redovisade åtal och domar och ofta begångna av tonåringar eller 20+. Självklart även av äldre, men ingen med kopplingar till dumpen.
Du kan själv läsa om dessa .
Citera
2026-06-30, 17:15
Avstängd
Citat:
Du saknar perspektiv och argumenterar enkelspårigt.
Det finns inget barn i sammanhanget.
Om någon blir utnyttjad sexuellt är de ett offer
Om någon blir misshandlad är denne ett offer även om personen haft tankar på att utnyttja någon sexuellt exempelvis pratat om det med en kompis som då misshandlar personen. Då är ju inte den som skulle blivit utnyttjad ett offer men den som blivit misshandlad är, oavsett handlingar, tankar och avsikter.

Samma här, förtal är ett brott så den förtalade är ett offer för förtal.

Spelar ingen roll om vad man tycker om någon, även en mördare kan bli offer för andra brott.
Oavsett moral är det handlingar som skapar någon till offer eller inte.
Så tekniskt och juridiskt sett är en person som utsatts för brott ett offer.

Någon behöver inte bli utsatt för brott för att bli ett offer utan någon som mobbas eller trakasseras är ett offer.
Du är ju själv med och aktiv i grävgruppen så du vet ju hur det trakasseras både uthängda och anhöriga i deras ansikte eller bakom deras rygg.
Jag kan leva med dem som hatar och antar en massa saker om gäddor, men de som är med i och är aktiva i grävgruppen förtjänar inget annat än förakt och är totalt empatilösa. De är definitivt de sista som ska uttrycka någon som helst omsorg om barn , en skam helt enkelt. Det är tydligen fula fiskar här i tråden som låtsas vara någorlunda civiliserade.
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-30 kl. 17:21.
Citera
2026-06-30, 17:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Om någon blir misshandlad är denne ett offer även om personen haft tankar på att utnyttja någon sexuellt exempelvis pratat om det med en kompis som då misshandlar personen. Då är ju inte den som skulle blivit utnyttjad ett offer men den som blivit misshandlad är, oavsett handlingar, tankar och avsikter.

Spelar ingen roll om vad man tycker om någon, även en mördare kan bli offer för andra brott.

Någon behöver inte bli utsatt för brott för att bli ett offer utan någon som mobbas eller trakasseras är ett offer.
Du är ju själv med och aktiv i grävgruppen så du vet ju hur det trakasseras både uthängda och anhöriga i deras ansikte eller bakom deras rygg.
Hur vet du att jag är med i grävgruppen?
Det var en nyhet för mig.
Citera
2026-06-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Nu talar jag inte om gäddor , utan om redovisade åtal och domar och ofta begångna av tonåringar eller 20+. Självklart även av äldre, men ingen med kopplingar till dumpen.
Du kan själv läsa om dessa .
Så som du skrev det var det som att rättsväsende dömde ca 1000 per år och dumpen hänger ut ca 150 om året.
Citera
2026-06-30, 19:25
Avstängd
Citat:
Så som du skrev det var det som att rättsväsende dömde ca 1000 per år och dumpen hänger ut ca 150 om året.

Ja det stämmer.
Citera
2026-06-30, 19:28
Medlem
Citat:
Jag kan leva med dem som hatar och antar en massa saker om gäddor, men de som är med i och är aktiva i grävgruppen förtjänar inget annat än förakt och är totalt empatilösa. De är definitivt de sista som ska uttrycka någon som helst omsorg om barn , en skam helt enkelt. Det är tydligen fula fiskar här i tråden som låtsas vara någorlunda civiliserade.
Jag håller med till en gräns. Gillar inte gräv av många anledningar och tycket det är otroligt konstigt att ingen av de riktigt aktiva blivit åtalade eller gruppen nerstängd.

Men också att när folk vandaliserar, hotar eller liknande är så fel. De kan tycka vad de vill men att aktivt ge sig på en person eller försöka förstöra deras liv är fel. Speciellt när man aggerar utanför lagar.
De som sprider länkar med mera är ju ett par som dömts är ju också ett problem då de sprider ryckten i mening att skada/förstöra.

Det finns många grader av allt men hat föder hat. Man bygger inte ett bättre samhälle på hat eller förakt.
Citera
2026-06-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ja det stämmer.
Då var min kommentar rätt. 1000/år är vad som är kvar efter urval medans 150/år är totalen. Så bortom rimligt tvivel så skulle åklagare kunnat bevisa den grad. Så har ju polis troligen fångat mer än bara de 1000 redovisade medans dumpen redovisar alla oavsett de borde eller inte.

Det går på så sätt inte jämföra rakt av.
Citera
2026-06-30, 19:50
Avstängd
Citat:
Då var min kommentar rätt. 1000/år är vad som är kvar efter urval medans 150/år är totalen. Så bortom rimligt tvivel så skulle åklagare kunnat bevisa den grad. Så har ju polis troligen fångat mer än bara de 1000 redovisade medans dumpen redovisar alla oavsett de borde eller inte.

Det går på så sätt inte jämföra rakt av.
Åtminstone inte påstå att dumpen är effektivare än polisen. Med de siffrorna gör man bara sig till åtlöje.
Citera
2026-06-30, 21:04
Avstängd
Citat:

Ett återkommande mönster som dumpenanhängare Kommer in från ingenstans och likt ett mantra upprepar "gäddan har begett sig till platsen". När argumenten tryter går vi ut med hunden alternativt till jobbet..Här kan man verkligen tala om "inget nytt på himlen" eller "har du hört den förut"?
Citera
2026-06-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Jag har följt en del av de rättegångarna. De försökte ofta slingra sig på olika sätt. Att de inte var deras alias.
Precis som ditt hypotetiska bankrån. Visst det kan mycket väl bli så att du går fri. Men det är väldigt vanligt att brottslingar säger att de "skojjar" etcetera. Så det vore inget nytt om du påstod att banken inte fanns eller liknande. Rätten har nog hört det mesta. Och som jag minns det kunde de inte knyta alla alias heller i Encromålen.

Det finns väl visst fall där folk blivit oskyldigt dömda. Även om de inte kryllar av dem.

Ja Dumpen har skapat fiktiva barn som fälla tills polismyndigheten vaknar. Då slipper Dumpen göra polisens jobb. Det är väldigt lätt att klaga utan alternativ.
Men nu kommer du med några förslag. Och de liknar det Dumpen sysslar med. Det är det som är målet att polisen ska få jobba så. Men tills dess finns Dumpen.
Så där kan vi vara överens.

Jag tyckte bara de var komiskt att dina svar var så enkla.
Att polisen ska sköta sitt jobb. Det är väl självklart. Men. Hur?

De enda komiska i det är att du verkar tro att du och ett hög pundare skulle kunna lista ut nån briljant metod som polismyndigheten med dess resurser inte skulle kunna göra.

Vet du hur försvarsmakten bedriver signalspaning för att skydda oss mot ryssen? Nej förmodligen inte. Betyder det att försvarsmakten inte bedriver signalspaning? Nej.
Bara för att du inte vet vad polisen sysslar med betyder de inte att dom inte gör något, och det är inte din rättighet att få veta exakt vad polisen gör i sin brottsbekämpning.

Och jag är helt övertygad om att om någon faktiskt skulle förklara för dig skruv och mutter hur man bedriver signalspaning så skulle du inte begripa de ändå.

Återigen sluta vara efterbliven.
Citera
2026-06-30, 22:54
Medlem
kukflashs avatar
Sara skulle operera sig idag, vet någon hur det gick?
Citera
2026-06-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Dumpen har ju utgivningsbevis så de rör sig i lagens ramar. Lex Dunpen är nog bara början.
Dumpen har flera förslag om du surfar in på deras sida

Menar du gråzoner?

Nope gör dom inte, dom blev dömda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in