2026-06-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Nu vill inte jag på något vis förringa att en man tar en kvinna på könsorganen hur som helst... men..
10 månaders fängelse?

Jag tycker att det titt som tätt sker överfallsvåldtäkter där gärningsmännen får toklåga straff, erhåller ev skadestånd och slipper bli utvisade ut landet. Är straffskalan skev?

Stäffvärdet för sexeullt övergrepp är högst 2 år. Straffvärdet för våldtäkt av normalgraden är som minst 3 år. Denna dom tycks helt i sin ordning.
Citera
2026-06-30, 14:15
Medlem
Computerzs avatar
Står att han har visning idag på eftermiddagen:

https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/vastra-gotaland/molndal/molndal-stensjon/larssons-berg-4/

När inleder han sitt fängelsestraff då? Känns konstigt att han får fortsätta som dömd sexualförbrytare.
Citera
2026-06-30, 15:07
Medlem
Svantesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Står att han har visning idag på eftermiddagen:

https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/vastra-gotaland/molndal/molndal-stensjon/larssons-berg-4/

När inleder han sitt fängelsestraff då? Känns konstigt att han får fortsätta som dömd sexualförbrytare.
Antar att han kommer överklaga. Om så är fallet händer kanske ingenting i närtid. Blir han dömd även i nästa instans lär han inte vara mäklare mer.
Citera
2026-06-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson666
Antar att han kommer överklaga. Om så är fallet händer kanske ingenting i närtid. Blir han dömd även i nästa instans lär han inte vara mäklare mer.

Precis. HR:s dom kommer kanske om ett halvår eller ett år i värsta fall. Men ska bli intressant att se hur Bjufors hanterar detta i väntan. Tillfällig avstängning i väntan på slutgiltig dom kan ju vara rimligt eller?

Döms han i HR kommer han inte att vara mäklare mer nej. I domen har man gett honom 10 månader i finkan istället för 12 i och med att man tagit i beaktning att han vid fällande dom kommer att bli av med sin mäklarlicens. Bra jobbat!
Citera
2026-06-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedzee38
Daniel Adelsson. Jobbar på Bjurfors i Mölndal
Varför är jag inte ens lite förvånad? Slisket har äcklat sig sen jag första gången mötte honom på en lägenhetsvisning 2016. Jag har konsekvent vägrat att titta på bostäder han visat/varit inblandad i sen dess.
Ytterst obehaglig person.
Citera
2026-06-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alveol
Varför är jag inte ens lite förvånad? Slisket har äcklat sig sen jag första gången mötte honom på en lägenhetsvisning 2016. Jag har konsekvent vägrat att titta på bostäder han visat/varit inblandad i sen dess.
Ytterst obehaglig person.
Sliskig ja
Toppmäklare ja
Vunnit massa priser ja

Dock ger mkr koll bara info om en svindyr lägenhet på 250m2 och 2 lyxbilar.
Inga dommar.
Hoppades ändå lite det var han
Citera
2026-06-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Submarinergmt
Sliskig ja
Toppmäklare ja
Vunnit massa priser ja

Dock ger mkr koll bara info om en svindyr lägenhet på 250m2 och 2 lyxbilar.
Inga dommar.
Hoppades ändå lite det var han

Det är han, ja. Jag har läst domen nu. Domen är överklagad och har ej vunnit laga kraft än, därav att du inte ser något reggat på honom.

Jag är noll förvånad över detta. Men synd om offret samt hans fru.
Citera
2026-06-30, 18:14
Medlem
Tok-Franss avatar
Tycker 53 tusen i ersättning för sveda och värk, är alldeles för låg.
Lägg på en nolla minst.
Högre ersättning kan leda till att fler kvinnor vågar anmäla män.

Vet vi vad BO i fråga har för årsinkomst?
Citera
2026-06-30, 18:26
Medlem
Verkar vara en framgångsrik kille iaf

https://www.mynewsdesk.com/se/bjurfors_i_sverige_ab/pressreleases/daniel-adelsson-aer-aarets-bjurforsmaeklare-foer-tolfte-gaangen-3437583
Citera
2026-06-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Verkar vara en framgångsrik kille iaf

https://www.mynewsdesk.com/se/bjurfors_i_sverige_ab/pressreleases/daniel-adelsson-aer-aarets-bjurforsmaeklare-foer-tolfte-gaangen-3437583

Yep, men nu är det slutmäklat på ett tag i alla fall. Enligt en säker källa kommer han inte ha några uppdrag fram tills det att hovrättens dom faller. Blir det fällande där så är det definitivt slut med karriären för gott.
Citera
2026-06-30, 20:59
Medlem
Jag tror att det gick till så här, mäklaren och hans kompisar bjussade tjejerna på dyrt bubbel, tjejerna var imponerade och fnissade så porrigt de kunde för varje glas som hälldes upp. Flashade sina sillisar i sina tajta känningar, och visade hur mycket de ville.

När sedan mäklaren inte ville ha med drinkludret, för det kan inte handla om annat, hem, så gick proppen hos henne. Den där handen som hon tidigare hade gillat ha innanför trosan blev plötsligt ett skäl till anmälan. Speciellt då hon insett att han inte bara hade pengar till hennes skumpa utan även var känd.

Hade hon följt med hem hade hon såklart blivit gravid.
Citera
2026-06-30, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag tror att det gick till så här, mäklaren och hans kompisar bjussade tjejerna på dyrt bubbel, tjejerna var imponerade och fnissade så porrigt de kunde för varje glas som hälldes upp. Flashade sina sillisar i sina tajta känningar, och visade hur mycket de ville.

När sedan mäklaren inte ville ha med drinkludret, för det kan inte handla om annat, hem, så gick proppen hos henne. Den där handen som hon tidigare hade gillat ha innanför trosan blev plötsligt ett skäl till anmälan. Speciellt då hon insett att han inte bara hade pengar till hennes skumpa utan även var känd.

Hade hon följt med hem hade hon såklart blivit gravid.

Fräscht resonerat. Så är det givetvis. Och kvinnan och hennes vänner har lyckats lura hela rätten. Sexualbrott är blott ett påhitt av illvilliga fruntimmer som vill sätta dit helylle män!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in