2026-06-30, 15:10
Medlem
Vad ska man säga? Poliser och åklagare är de största förövarna i Sverige. De arbetar inte för människor, mänskligheten, sanningen eller medvetenheten; de arbetar för galenskap som de själva begår mot människor. Sveriges rättsväsende är djupt omänskligt och ett hot mot hela folket. Men folk lever fortfarande i sina vanföreställningar och tror att det är någon form av rättvisa! Den förövaren till polis stal en bil från människor, och folk vill kalla det för något annat påhitt och polisen lämnade dem där! Och ni kallar fortfarande den personen för polis. 😆
Citera
2026-06-30, 15:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Herregud, ja vilken jävla flopp!
Så hon blev av med sin bil som ändå inte ändrade hennes skuldsaldo då bilen inte sålts, om jag förstått det rätt?
I sånt fall är det rent ut sagt jävligt lågt agerande av KFM.
Jo men det blir så när polisen av outgrundlig anledning satts att hantera civilrättsliga ärenden. Bara det i sig är sjukt och knappast något som sker någon annanstans än i Sverige. Polisen på plats har inget val, de måste handräcka år kronofogden. Vad detta gör i praktiken är att en halv miljon svenskar inte vågar köra bil, övningsköra eller låna någons bil då de riskerar att bli strandsatta om polisen kommer dit och helt sonika tar fordonet OAVSETT vem som äger det.

Allt detta har vi massinvandringen att tacka för återigen. Systemet hade funkat bra i 100 år men nu sket det sig och då är det 80-åriga tanter som får ta smällen. Jag tycker det är så oerhört skamligt och ovärdigt som samhälle. Eller det samhälle vi trott att vi var.
Citera
2026-06-30, 15:20
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly28okt2009ober
Vad ska man säga? Poliser och åklagare är de största förövarna i Sverige. De arbetar inte för människor, mänskligheten, sanningen eller medvetenheten; de arbetar för galenskap som de själva begår mot människor. Sveriges rättsväsende är djupt omänskligt och ett hot mot hela folket. Men folk lever fortfarande i sina vanföreställningar och tror att det är någon form av rättvisa! Den förövaren till polis stal en bil från människor, och folk vill kalla det för något annat påhitt och polisen lämnade dem där! Och ni kallar fortfarande den personen för polis. 😆
De enskilda poliserna gör bara sitt jobb, de begår tjänstefel om de på KFM:s uppmaning inte beslagtar bilen. Det är där felet ligger. KFM får väl för fan själva åka ut och hämta grejer, vilka andra får hjälp av polisen som de? Om jag har en civilrättslig skuld till ett bolag eller privatperson som de vill att jag betalar är det något mellan oss två och KFM, inte polisen. Inte i ett normalt samhälle, det är inget brott att inte betala en faktura, kan finnas 1000 orsaker till det. Visst ett ingånget avtal är brutet men återigen är det civilrättsligt. Att polisen blandas in är bara på grund av mångkulturen men det är 80-åriga tanter som drabbas.
Citera
2026-06-30, 15:38
Medlem
Jag blir så bedrövad när jag läser tråden. Folk anser mer eller mindre att skuldsatta är kriminella. Värsta pöbelmentaliteten.

Det är lätt att hamna i skuld, det räcker med sjukdom, arbetslöshet, skilsmässa och ekonomin sladdar. Nuförtiden hamnar räkningar hos inkasso redan efter en vecka med extra avgifter, sen kommer kronis med ännu fler pålagor.

Jag antar att alla som sitter här och hånar skuldsatta har en årslön på banken i reserv, som Ann Wibble ansåg att man skulle ha. För nästa gång kan det vara du som sitter i skuld...
Senast redigerad av V-H 2026-06-30 kl. 15:41.
Citera
2026-06-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
De enskilda poliserna gör bara sitt jobb, de begår tjänstefel om de på KFM:s uppmaning inte beslagtar bilen. Det är där felet ligger. KFM får väl för fan själva åka ut och hämta grejer, vilka andra får hjälp av polisen som de? Om jag har en civilrättslig skuld till ett bolag eller privatperson som de vill att jag betalar är det något mellan oss två och KFM, inte polisen. Inte i ett normalt samhälle, det är inget brott att inte betala en faktura, kan finnas 1000 orsaker till det. Visst ett ingånget avtal är brutet men återigen är det civilrättsligt. Att polisen blandas in är bara på grund av mångkulturen men det är 80-åriga tanter som drabbas.

Polisen gör inte ett jobb, de begår brott mot människor och förtrycker dem. Man har val som människa, och polisen valde att inte vara mänsklig mot människor eller stå upp för verkligheten, utan i stället för sin egen galenskap. Sedan, för att poängtera en sak: lagar existerar inte. De påhittade lagarna existerar bara när de själva vill.
Citera
2026-06-30, 15:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Det är klart att ju fler beslut som fattas, desto fler felaktiga beslut. Det finns inget system som är felfritt. Det är vad antalet tvångsåtgärder per dag har med saken att göra.

Att sedan vissa poliser ev gör onödiga slagningar på skulder och att kronkalle fått kritik, både kan och kan inte ha med den här händelsen att göra. Eftersom vi bara har tillgång till den snyfthistoria som pressen dukat upp, vet vi inte varför poliserna bestämde sig för att kolla upp bilföraren så som de gjorde. Kanske hade de goda skäl.

Det är ju rutin numera. Att polisen alltid gör slagningar. Samtidigt som frågan är det din bil? Det görs via den där paddan de har med sig. Sedan då om skulder ska de slå ett samtal till den på jour på Kronis.

Det är ju lite det nya. Allt går elektroniskt idag, och polisen ser direkt ev. skulder vid alla stopp. Förr var ju inte lagen så annorlunda men då var det ju mer upp till polisen att kontakta Kronis så de körde en kontroll.
Citera
2026-06-30, 15:54
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Polisen gör inte ett jobb, de begår brott mot människor och förtrycker dem. Man har val som människa, och polisen valde att inte vara mänsklig mot människor eller stå upp för verkligheten, utan i stället för sin egen galenskap. Sedan, för att poängtera en sak: lagar existerar inte. De påhittade lagarna existerar bara när de själva vill.
Ja alltså att bara lämna dem där håller jag med om är sjukt. Polis eller ej, man lämnar inte två 80-åriga tanter vid vägkanten bara sådär. Men annars är det som jag säger, de MÅSTE ta bilen om KFM säger det, annars begår de tjänstefel. Det kan man inte lägga på den enskilda polismannen utan på det sjuka systemet som våra politiker har röstat fram (som vi alla har röstat fram).
Citera
2026-06-30, 15:57
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är ju rutin numera. Att polisen alltid gör slagningar. Samtidigt som frågan är det din bil? Det görs via den där paddan de har med sig. Sedan då om skulder ska de slå ett samtal till den på jour på Kronis.

Det är ju lite det nya. Allt går elektroniskt idag, och polisen ser direkt ev. skulder vid alla stopp. Förr var ju inte lagen så annorlunda men då var det ju mer upp till polisen att kontakta Kronis så de körde en kontroll.
å är det, innan hade ju inte Polisen direkt kontakt med kronofogden men idag när de tar ens personnummer får de direkt upp aktuell skuld. Nu vet jag inte hur rutinen ser ut gällande storlek på skulden men har man 300kr som ligger där tror jag inte Polisen ens kontaktar kronokalle. Är ju ändå polisen som måste göra en bedömning, KFM är ju inte på plats själva.
Citera
2026-06-30, 16:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
å är det, innan hade ju inte Polisen direkt kontakt med kronofogden men idag när de tar ens personnummer får de direkt upp aktuell skuld. Nu vet jag inte hur rutinen ser ut gällande storlek på skulden men har man 300kr som ligger där tror jag inte Polisen ens kontaktar kronokalle. Är ju ändå polisen som måste göra en bedömning, KFM är ju inte på plats själva.

Jo lär ju finnas någon gräns dår de inte ska störa jouren. Vad nu den gränsen ligger har man ingen aning om.

Det enda egentliga polisen har makt att göra vid en utmätning är att agera vittnen. Dvs även med skuld får man låna en bil ibland. Men där kan ju polisen avgöra fall vilket man läst om. Att de har sett vederbörande köra bilen väldigt ofta. Vilket då ger KFM skäl att beslagta under hänvisning att det inte rör sig om något tillfälligt lån.
Citera
2026-06-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ja alltså att bara lämna dem där håller jag med om är sjukt. Polis eller ej, man lämnar inte två 80-åriga tanter vid vägkanten bara sådär. Men annars är det som jag säger, de MÅSTE ta bilen om KFM säger det, annars begår de tjänstefel. Det kan man inte lägga på den enskilda polismannen utan på det sjuka systemet som våra politiker har röstat fram (som vi alla har röstat fram).

Nej, de måste inte ta bilen. Alla människor kan säga nej till vansinne och diktatur. Men polisen väljer medvetet själva att upprätthålla diktatur och galenskap, vilket gör dem till förövare mot folket och mänskligheten. Det är inget som borde glömmas bort – både poliser och åklagare borde hållas ansvariga för sina brott.
Citera
2026-06-30, 16:18
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Nej, de måste inte ta bilen. Alla människor kan säga nej till vansinne och diktatur. Men polisen väljer medvetet själva att upprätthålla diktatur och galenskap, vilket gör dem till förövare mot folket och mänskligheten. Det är inget som borde glömmas bort – både poliser och åklagare borde hållas ansvariga för sina brott.
suck, ja men de vill nog också ha sitt jobb kvar. Att det kommer lagar ovanifrån som gör så att de behöver göra handräckning åt KFM är ju inte deras fel eller tänker du att alla poliser skulle stejka? Du glömmer att de är tjänstemän som tusentals andra och bara vill ha sin lön. Sedan vet jag inte varför det skulle vara diktatur? Det är ju svenska valda ledamöter som sagt ja till detta. Jag tror du börjar i fel ände och skjuter budbäraren när du egentligen ska fundera på vad du ska rösta på.
Citera
2026-06-30, 16:30
Medlem
Citat:
suck, ja men de vill nog också ha sitt jobb kvar. Att det kommer lagar ovanifrån som gör så att de behöver göra handräckning åt KFM är ju inte deras fel eller tänker du att alla poliser skulle stejka? Du glömmer att de är tjänstemän som tusentals andra och bara vill ha sin lön. Sedan vet jag inte varför det skulle vara diktatur? Det är ju svenska valda ledamöter som sagt ja till detta. Jag tror du börjar i fel ände och skjuter budbäraren när du egentligen ska fundera på vad du ska rösta på.

De är inga vanliga tjänstemän, utan fega personer som medvetet deltar i galenskapen. Man har alltid ett personligt ansvar som människa att se verkligheten och tänka själv. En månadslön är aldrig värd att man säljer ut sitt samvete och begår brott mot andra människor. Att påstå att man ”bara lyder order” är bara en feg bortförklaring för att slippa ta sitt eget ansvar 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in