2026-06-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Samtyckeslagen är ett steg framåt från apstadiet där trådens gråtande män befinner sig.

Det händer ofta att kvinnor stoppar in ballen och
börjar utan kondom fast männen kräver det, det har hänt mej två gånger.
Men män bryr sej inte, och verkar vara snällare i mot kvinnor än tvärtom.
Att man försämrar rättssäkerheten så att oskyldiga
mäns liv riskerar att förstöras säger något om vilket själupptaget primitivt pack du och så många kvinnor är i det här landet.
Citera
2026-06-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag kanske tänker så eftersom jag har rätt att inte samtycka till att bli sprutad i.

Hittills har det aldrig varit några problem.

Lagstiftningen är inte utformad för att införa alla aspekter av samtycke. Samtycke i sig är dessutom ett betydligt mer komplext ämne en vad många tror.

Jag gillar personligen den tyska lagen. Där en blir straffad för att mixtra med skydd mot överförbara sjukdomar och preventivmedel.
Beskrivs som sexuellt övergrepp.
Och den är könsneutral. Sticker du hål i någons kondom så straffas du.
Om du drar av kondomen så straffas du.

Att säga att det är våldtäkt när vi diskuterar en situation där någon stönar och njuter för fullt beskriver inte händelsen på rätt sätt
Det är att vattna ut begreppet våldtäkt.
Citera
2026-06-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Det händer ofta att kvinnor stoppar in ballen och
börjar utan kondom fast männen kräver det, det har hänt mej två gånger.
Men män bryr sej inte, och verkar vara snällare i mot kvinnor än tvärtom.
Att man försämrar rättssäkerheten så att oskyldiga
mäns liv riskerar att förstöras säger något om vilket själupptaget primitivt pack du och så många kvinnor är i det här landet.

Kan bara hålla med det är inte våldtäkt för det inte sker 100 procent på kvinnans villkor
Citera
2026-06-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Vad som är framåt i utvecklarens perspektiv är inte ett mått på framsteg.

Lagstiftningen i Sverige har antagit så orimliga proportioner,
i synnerhet inom områden som direkt eller indirekt är relaterade till funktioner
inom biologisk fortplantning, att många talar om "polisstat" och fascism.

Men det är mycket värre än så.
Historiska fall av fascism och liknande har trots drakoniska straffskalor i de flesta fall
varit fungerande samhällen med en viss rättssäkerhet.

Men i den kvinnligt styrda polisstaten finns inget av detta.
Sverige m.fl länder har redan passerat medeltiden och är på väg mot apstadiet i djungeln
vad "utvecklingens" färdrikning beträffar.

Historiskt har kvinnor alltid betraktats som "intellektuellt funktionsnedsatta".
En nedsättning som numera diagnostiseras medicinskt lika godtyckligt som ovetenskapligt.
Alla de biologiska begränsningar som statistiskt hindrar mänskliga framsteg förnekas och vänds till
sin motsats.

Dels som ett önsketänkande och dels som en motreaktion på den felaktigt tillämpade rasbiologi
som tidigare ledde till krig och folkmord.

Någon undrade vilka "nollor" som stiftar lagar, som ledde till 3 år fängelse för "våldtäkt" enligt
"samtyckeslagen".

Jag skrev då att kvinnorna stiftar lagarna, men menade inte att dessa var "nollor", då deras
historiskt omtalade oduglighet, i synnerhet som lagstiftare inte kan ligga dem till last, då nedsättningen
är naturlig i form av en biologisk begränsning.

Nollorna är såna som statsministern och justitieministern, och inte minst partiledaren för SD.
Kvinnornas obehöriga intrång i sammanhang där de förr var permanent förbjudna, har banat väg
för de odugliga männen, alltså nollorna.

Ribban för ett intellektuellt minimikrav har sänkts till ett lågvattenmärke genom
den kvinnliga närvaron, så att allt från svenska män i form av alkoholiserade tattare från underklassen,
till invandrade terrorister från Nordafrika hamnar i paritet med den kvinnliga majoriteten
i maktens korridorer.

Denna könskvotering eller vad man vill kalla det för har resulterat i att "utvecklingen går framåt"
raka vägen till djurriket.

Jag vill vara så oförskämd och empatibefriad, att jag än en gång vill påminna om att kvinnornas
människoliknande utseende inte nödvändigtvis är ett tecken på intelligens.

Demokrati har aldrig haft intelligens som krav. Sen skulle jag inte kalla män som inte förstår innebörden av samtycke som intelligenta.
Citera
2026-06-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Ja, ungefär hälften av vardera sorten.
Men om "kvinnor och män" vistas i samma rum i annat syfte än att bedriva könsumgänge,
får man utgå ifrån att de manliga personerna tvingas uppvisa ett kvinnligt beteende, vilket
som könsbyte betraktat ändå gör lagstiftningen kvinnlig, oavsett om könstillhörigheten
beror på arv eller miljö.

Det är i grunden onaturligt för motsatta kön att dela rum, eller ens att kommunicera brevledes
eller via telefon, om syftet inte handlar om planering eller praktiserande av könsumgänge.
Allt annat umgänge mellan motsatta kön är djupt perverterat och samhällsomstörtande.

Begreppet våldtäkt måste istället inriktas på kvinnors obehöriga intrång i sammanhang och
lokaler där männen förr i tiden hade ensamrätt.
Att ofrivilligt utsättas för kvinnors blotta närvaro borde klassas som våldtäkt.

Män och kvinnor har vistats i samma rum utan att ha för avsikt att bedriva könsumgänge sedan rummet var en grotta.

Klarar du inte av att vistas i samma rum som kvinnor utan att börja bete dig feminint är det ett problem för dig som du bör ta tag i, ingen annans problem.
Citera
2026-06-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
IGEN. De hade kört utan kondom flera gånger, samtycke till sex fanns.
Oskyddat sex med andra dessutom.

Vill du verka korkad? Du lyckas väldigt bra, kan jag meddela.

1. Samtycke till sex med kondom fanns, absolut.
2. Samtycke till sex med avbrutet samlag hade funnits, hur det var denna gång vet vi ej utan att ha läst domen.

3. Vad det inte fanns samtycke till under sexakten var att "komma" i hennes vagina utan kondom och invadera hennes vagina med cirka 150 miljoner spermier. Men han gjorde det ändå = våldtäkt.

Citat:
wow. Att det var hela 16.9% som hade spermier i sin försats, är ju ett rätt kraftigt försvar för honom.

Lite spermier, alltså ytterst lite spermier, hade 16.9% friska män i sin försats, vid studie. Dvs.: 83.1% av männen i studien hade inga spermier alls i sin försats. En stor majoritet män har alltså inga spermier alls i sin förstas. Vill du återigen verka korkad som inte erkänner att denna kunskap inte är ett försvar för honom, utan snarare ligger honom till last?

Citat:
Hon visste det också säger du. Shit. Du har hittat hans försvar.
Kvinnor brukar ha koll på olika p-metoders säkerhet, ja. Och som sagt: den kunskapen ligger honom till last. Vilket du hade erkänt om du slutade spela korkad.

Citat:
Hon var fullt medveten det finns försatser, med en betydande risk - hade trots det oskyddad sex med honom OCH andra. Det är minst sagt ansvarslöst.

Hela 22% blir gravida skriver du. Men ändå körde hon på med oskyddad sex.
Men hon vill ändå lägga över allt ansvar på andra, när hon alltså visste detta...

Betydande risk? Nejdu!
83.1% av män har inga spermier alls i sin försats. Och de 16.9% män som har lite spermier i sin försats, har alltså väldigt lite.

Vid perfekt användning av avbrutet samlag så blir 4% av 100 kvinnor gravida under ett helt år.
Vid perfekt användning av kondom så blir 2% av 100 kvinnor gravida under ett helt år.

Vid "typisk användning" av avbrutet samlag så blir 22% av 100 kvinnor gravida under ett helt år.
Vid "typisk användning" av kondom så blir 18% av 100 kvinnor gravida under ett helt år.

Som du ser är avbrutet samlag nästan lika säkert som kondom.

Vid samlag utan någon p-metod alls blir 85% av 100 kvinnor gravida per år. Inte så konstigt, då mannen i varje utlösning sprutar ut cirka 150 miljoner spermier.

Källa: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lista-sa-sakra-ar-preventivmedlen

Nu spelar du korkad igen. Det är mannen som känner när han är på väg att "komma" och därmed mannens ansvar att dra ut snorren i tid. Detta ansvar kan inte kvinnan ta åt honom, då hon inte vet när han är på väg att "komma".

Skärpning nu. När du börjar spela korkad, så fattar iaf. jag att du fattar att han har våldtagit henne, när han utan hennes samtycke "kom" i henne utan kondom. Men du kan inte erkänna det. och börjar tramsa och spela korkad.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-06-30 kl. 15:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Kan bara hålla med det är inte våldtäkt för det inte sker 100 procent på kvinnans villkor

Varför skulle det inte vara det? Varför har ni sådant problem med samtyckande sex?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-06-30 kl. 15:40.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag påstår att om man väl har samlag frivilligt och samtyckande innebär det att man ger samtycker till att tillsammans upphäva den absoluta rätten till sin kropp. Gör man inte det kan man inte förenas sexuellt med en annan människa. Man kan inte förenas sexuellt med någon annan på sina egna absoluta villkor.

Om en kvinna inte tillåter en man att agera i enlighet med sin biologi och bete sig som en man får hon avstå från att ha sex med män.
Nej, man upphäver inte den absoluta rätten inte ens gällande det man gett/ger samtycke till. Den absoluta rätten att bestämma över vad man vill vara med om kvarstår.
Jodå, man kan förenas med någon annan sexuellt med bibehållen rätt att ställa villkor för vad man är med på, om man vill avbryta osv.

Det är väl snarare så att om du inte kan respektera den andras rätt till sin kropp och vad denne ger samtycke till, eller inte ger samtycke till, så bör du avstå från att idka sexuellt umgänge.

Det föreligger helt enkelt ingen rättighet att spruta i någon annan.
Senast redigerad av micro113 2026-06-30 kl. 15:43.
Citera
2026-06-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför skulle det inte vara det? Varför har ni sådant problem med samtycke till sex?

Menar att det finns saker som händer under sex som man är missnöjd med killen kommer för fort/kommer inte alls killen stönar för högt såna saker det blir inte våldtäkt för det för hon ger ju trots allt samtycke man kan inte kräva retroaktivt samtycke att det är våldtäkt för killen stönade för högt eller kom för snabbt det är absurt det är så långt ifrån våldtäkt det bara går ordet har förlorat sin betydelse
Citera
2026-06-30, 15:46
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du har nog fått en märklig uppfattning om du läst de senaste sidorna från vissa debattörer och trott dem. Man kan tro att du inte varit på Flashback förut 🙂

Det handlar förstås inte om mig alls och inte någon brist på dialog eller whatnot. Det är sidospår som kommer sig av medvetna försök att få debatten att handla om saker den inte handlar om genom att tillskriva andra uppfattningar de inte gett uttryck för.

Ja, rättsfallet handlar om att han inte hade kondom trots att det påstås att hon hade det som krav. Dvs att hon villkorat sitt samtycke.

Jag och flera med mig har hävdat att hon trots det gett samtycke i stunden och att det då är det som räknas. Om hon inte samtyckt hade hon sagt ifrån då hon märkte att kondom saknades, vilket är rätt orimligt enligt samlad erfarenhet.

Sedan har jag och andra vidare hävdat att villkorat samtycke är extremt tveksamt om det är en ens avlägset vettig idé. Var går gränsen för vad som skall kunna villkoras? Är det inte om kondomkrav kan villkoras logiskt om i alla fall löften om icke graviditet i så fall också kan villkoras?

Är du med så långt?

Jag är med på vad du skriver här och jag skulle inte säga att du juridiskt saknar poänger. Jag är väldigt angelägen att få läsa den här domen för att verkligen kunna bilda mig en uppfattning om jag tycker den är rimlig eller inte. Det är omöjligt att säga förrän man har alla fakta. Exempelvis skulle dessa två hypotetiska sakförhållanden få mig att komma till rakt motsatt uppfattning:

a) Kvinnan är inte medveten om att mannen inte har kondom (de kanske körde på under täcket), har fått ett tydligt "ok" från honom att han har det och han kommer mer eller mindre medvetet i henne - Här skulle jag inte tveka om att det är en våldtäkt i lagens mening, bortsett från att jag är emot vidgandet av våldtäktsbegreppet (som är följden av politiskt dravel) och anser att typ sexuellt utnyttjande, ev grovt, är en mer rimlig rubricering.

b) Kvinnan är medveten eller har anledning att misstänka att mannen inte trätt på en kondom,men väljer ändå att inte säga något när han penetrerar henne. Utlösningen sker mer eller mindre av en olyckshändelse (Även om 44-åriga män med aktivt sexliv normalt bör ha lärt sig att kontrollera sin uttömning). Här föreligger ingen våldtäkt i lagens mening och inte sexuellt utnyttjande heller. Utan det är en lite "shady" situation där mannen för all del är mer skyldig till det inträffade, men kvinnan tillräckligt "medskyldig" för att det inte ska bli någon påföljd för honom

Tyvärr tycker jag du förstör en del av din trovärdighet genom diverse ilskna och användade av begrepp som "cuck" (något som mycket lätt för mig att stoppa folk i facket "misogyn idiot"), även om du gjorde det som ett citat. Jag ser definitivt problem med samtyckeslagen, den verkar t ex inte ta hänsyn till svårigheter att tolka andra människors mer subtila signaler. Men att påstå att det är att kastrera män att säga att om någon gått med på att ha penetrerande sex givet kondom så har de på något vis ändå implicit samtyckt/accepterat att mannen kan tänkas köra utan kådis och spruta inne i henne för att sån är mannens natur... Nej.
Citera
2026-06-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vill du verka korkad? Du lyckas väldigt bra, kan jag meddela.

1. Samtycke till sex med kondom fanns, absolut.
2. Samtycke till sex med avbrutet samlag hade funnits, hur det var denna gång vet vi ej utan att ha läst domen.

3. Vad det inte fanns samtycke till under sexakten var att "komma" i hennes vagina utan kondom och invadera hennes vagina med cirka 150 miljoner spermier. Men han gjorde det ändå = våldtäkt.

Lite spermier, alltså ytterst lite spermier, hade 16.9% friska män i sin försats, vid studie. Dvs.: 83.1% av männen i studien hade inga spermier alls i sin försats. En stor majoritet män har alltså inga spermier alls i sin förstas. Vill du återigen verka korkad som inte fattar att denna kunskap inte är ett försvar för honom, utan snarare ligger honom till last?

Kvinnor brukar ha koll på olika p-metoders säkerhet, ja. Och som sagt: den kunskapen ligger honom till last. Vilket du hade erkänt om du slutade spela korkad.

Betydande risk? Nejdu!
83.1% av män har inga spermier alls i sin försats. Och de 16.9% män som har lite spermier i sin försats, har alltså väldigt lite.

Vid perfekt användning av avbrutet samlag så blir 4% av 100 kvinnor gravida under ett helt år.
Vid perfekt användning av kondom så blir 2% av 100 kvinnor gravida under ett helt år.

Vid "typisk användning" av avbrutet samlag så blir 22% av 100 kvinnor gravida under ett helt år.
Vid "typisk användning" av kondom så blir 18% av 100 kvinnor gravida under ett helt år.

Som du ser är avbrutet samlag nästan lika säkert som kondom.

Vid samlag utan någon p-metod alls blir 85% av 100 kvinnor gravida per år. Inte så konstigt, då mannen i varje utlösning sprutar ut cirka 150 miljoner spermier.

Källa: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lista-sa-sakra-ar-preventivmedlen

Nu spelar du korkad igen. Det är mannen som känner när han är på väg att "komma" och därmed mannens ansvar att dra ut snorren i tid. Detta ansvar kan inte kvinnan ta åt honom, då hon inte vet när han är på väg att "komma".

Skärpning nu. När du börjar spela korkad, så fattar iaf. jag att du fattar att han har våldtagit henne, när han utan hennes samtycke "kom" i henne utan kondom. Men du kan inte erkänna det. och börjar tramsa och spela korkad.

Det fanns en 22% risk för graviditet med avbrutet samlag.
Hennes upprördhet över att han just kom är därmed omotiverad,
hon borde inte haft oskyddad sex alls.
Citera
2026-06-30, 15:48
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Men inte att komma i henne?
Inte våldtäkt. Det borde hon räknat med som en möjlig händelse.

Det är som att ta en boxningsmatch, med skydd och allt - få ett blåöga och polisanmälan för misshandel

Nej, självklart inte att komma i henne. Alla killar jag har haft sex med har frågat om det är okej innan de kommer i mig. Aldrig varit några problem. Trist med killar som har så dålig kontroll/dålig självdisciplin att de inte kan kontrollera var de får sin utlösning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in