2026-06-30, 15:02
Medlem
Vad tycker finanseliten på flashback?

Jag tycker den ser rimligt ut, borde gå upp till 65-70 snabbt. Vad tror ni?
Citera
2026-06-30, 15:07
Medlem
Mailmanss avatar
Inga länkar ingenting. Bättre TS tack.

https://www.di.se/live/ellos-satter-noteringsdatum/

Vad baserar du på att den kommer gå upp?
Citera
2026-06-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Inga länkar ingenting. Bättre TS tack.

https://www.di.se/live/ellos-satter-noteringsdatum/

Vad baserar du på att den kommer gå upp?

De har fått erbjudande utanför börsen köp på samma värdering.

Allt på börsen handlas automatiskt med en premium värdering på 50 till 100 procent jämfört med utanför
Citera
2026-06-30, 15:26
Medlem
Ellos är ett uppenbart skräpbolag som höll på att gå i konkurs och fick tas över av långivarna. För min del spelar det ingen roll om bolaget är lågt värderat i IPO, jag köper aldrig uppenbart skräp, oavsett pris.
Citera
2026-06-30, 18:20
Medlem
Jordgubbes avatar
Såg också det där. Hittar ingen analys inför introduktionen. Har egentligen inga problem med att de konkat, om de nu ömsat skinn. Ibland när man letar efter nån lampa el liknande dyker de upp som sökträfff med helt okej grejjer. Spelar de sina kort rätt kan de bli nåt kunder återkommer till. Deras historik är lite konstig. Förr var det elloskatalogen, den Hellman och andra besjungit. Nu skulle de kunna vara en plattform men hur är deras anseende, logistik, marginaler, fräschör etc dvs livskraft. Och en dag kan allt käkas upp av Amazon, ungefär som att en dag sväljer solen jorden.
Citera
2026-06-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Vad tycker finanseliten på flashback?

Jag tycker den ser rimligt ut, borde gå upp till 65-70 snabbt. Vad tror ni?
Det känns som totalt omöjligt att för en småsparare bedöma om en IPO kommer vara bra eller dålig att investera i.

Förr, på den gamla goda tiden, kunde man titta på siffror och avgöra skapligt, det går inte i dag då allt handlar om vad som ska hända, inte av vad som händer eller som hänt.

Men, Ellos känns tryggt, det där man tänker på när man åker förbi Borås, och katalogen på soffbordet med bilder på sexiga tanter i underkläder.

Ska se hur jag kan göra mig likvid, och sedan slår jag nog till.
Citera
2026-06-30, 22:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag har sällan känt mig så likgiltig inför en IPO, de sexiga tanterna i underkläder till trots.

Nej, det här blir nog ingen succé.
Citera
2026-06-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag har sällan känt mig så likgiltig inför en IPO, de sexiga tanterna i underkläder till trots.
De där tanterna var nog inte tanter, bara då, och så har jag en kärlek till företag som jag förstår, även om Axfood och Cloetta inte riktigt presterar, men jag tror att jag är på :-)

https://www.youtube.com/watch?v=XuR6xiqglM4
Citera
2026-06-30, 22:21
Medlem
Lite läskigt, jag har fått mail från Avanza(?) om IPO:n, men när jag loggar in finns ingen info. Inget pm till mig...

Sånt får mig att avstå.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-06-30 kl. 22:24.
Citera
2026-06-30, 22:40
Medlem
Fejkits avatar
Ellos? Finns väl ingen som handlar där som är under 80 år?
Man gillade ju när den dök upp hemma, BH-sektionen var guld för en 14 grabb... fanns inget internet på den tiden
Citera
2026-07-01, 00:30
Medlem
Ograsts avatar
Det här ett ganska tråkigt men moget bolag som man kanske skulle kunna teckna en mindre post i. Men det lär knappast bli en kursraket.
Citera
2026-07-01, 08:02
Medlem
CC75s avatar
Roligt att vi är många som delar minnen av deras underklädesdel när vi var i tonåren.

Dock, jag kommer inte att gå in. Det finns många andra mer intressanta alternativ för mig idag.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in