2026-06-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag har också grunnat på detta-hur kan dessa människor varke SE eller INSE vad som skett och sker med Sverige pga massinvandringen. Är de likaom fast i en sekt de inte vågar lämna av rädsla för att bli ensamma och ” cancellerade”?

Vem som än kommit i kontakt med Mena en masse-inte bara trevlige Ahmed i kvartersbutiken-men med hordmentaliteten, hänsynslösheten, gapigheten, dominansbeteendet som kommer fram så fort de är mer än en måste ju, tycker jag, inse hur inkompatibla de är i Sverige, hur Sverige förstörts.

Men det är som om dessa integrationsfanatiker är födda med skygglappar.

Jag har sådana i släkten-en släkt som är välbärgad ( utom jag) och har tillgång till vattenhål långt borta från mångkulturen. Jag är så himla less på deras förbannade hycklande, godhetssignalerande och öppna förakt för alla som vågar andas minsta kritik mot allt elände som invandringen fört med sig! En av dem till och med är djupt involverad i olika kvinnorörelser men hyllar ändå bärandet av den muslimska slöjan. Förnekelsen är total.

Jag kan bara inte förstå, dessa människor är inga korkskallar, de är välutbildade och har krävande jobb, men när det gäller att se hur samhället ser ut är de lika naiva som en ettåring! Ärligt talat skulle jag önska varenda en av dem att vara fast på Skara Sommarland hela sommaren! Men nej, det blir egna skärgårdsön med egen brygga samt weekendresan till Berlin…plus fjällturen i augusti.

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, håller med dig. Känner igen människotypen. Dels lever de i en väldigt skyddad miljö, men framför allt så verkar allt handla om status och självbild för dem.

Det handlar inte om hur det ser ut i samhället i verkligheten. Det handlar om vilken sorts människor de vill känna sig som och uppfattas som.

Och invandringskritik = låg status.

Troligen är de på riktigt helt ointresserade av de i verkligheten existerande problemen, så det är slöseri med tid att försöka övertyga dem. De bryr sig enbart om vad som uppfattas som finast, mest kultiverat, högst status.

Skulle det börja anses som jättefint att anse att jorden är platt så hade de nog anslutit sig även till den uppfattningen. Om de tror det på riktigt eller inte är nog en irrelevant fråga.

De är inte dumma i huvudet. De är högutbildade och kan formulera sig. I vissa ämnen visar de rätt stor kunskap. Men de är helt låsta av vad olika uppfattningar har för status och anpassar sig till 100% efter detta.

Men hur resonerar dessa människor när de slutar åka till Skara sommarland och alla andra sådana platser?
Eller har de aldrig besökt sådana platser till att börja med?
Ligger de bara vid badbryggan i skärgården vare sig Skara sommarland är förstört eller inte??
2026-06-30, 14:38
Medlem
Det är ju samma sak överallt i det allmänna rummet. Badplatser, simhallar, Liseberg, GrönaLund...

VI Svenskar som är lyckliga nog att ha ett landställe långt ut på landet/skärgården eller kanske båt, kan fortfarande få uppleva Sverige som det var på 80 talet. Det var länge sedan vi slutade röra oss på platser som Skara sommarland, det är skärgården som gäller för rekreation. Det är fortfarande väldigt homogent svenskt där ute.
2026-06-30, 14:45
Medlem
Jag minns med ljuva minnen Kneippbyns Sommar- & Vattenland på Gotland.
Är det också förstört?
2026-06-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Jag minns med ljuva minnen Kneippbyns Sommar- & Vattenland på Gotland.
Är det också förstört?

Gissa. Men det kanske klarat sig något bättre eftersom det ligger på en ö som dessutom är ganska dyr att ta sig till
2026-06-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Autistisk svensk familj som inte klarar av lite liv ifrån invandrare

Du borde gå ut i verkligheten lite oftare för att se hur det är. Det har inget med den svenska familjen att göra, det handlar om en total kulturkrock där vissa har lärt sig hur man uppför sig på allmän plats och andra som verkar ha blivit uppfostrade att göra precis det motsatta.

Om vi svenskar skulle börja leva rövare mot alla som inte sköter sig så skulle det snabbt bli eskalering i form av handgemämg och rasismanklagelserna skulle dugga tätt. Varför tror du stackarna som jobbar på Skara sommarland bara suckar och inte gör något?
2026-06-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Men hur resonerar dessa människor när de slutar åka till Skara sommarland och alla andra sådana platser?
Eller har de aldrig besökt sådana platser till att börja med?
Ligger de bara vid badbryggan i skärgården vare sig Skara sommarland är förstört eller inte??

Bra fråga. Tror att de aldrig varit frekventa besökare. Men på 80-talet kunde absolut även "fina" föräldrar ta med barnen till Skara sommarland någon gång. Numera gör de det inte.

Numera ligger de vid badbryggan och är självvalt lyckligt ovetande om sakernas tillstånd. Skulle de mot förmodan läsa TS skulle de dock avfärda det med att det måste vara en sådan där rasist som dömer människor efter deras hudfärg och ha noll förståelse för de svenskar som är missnöjda. Trots att de själva aldrig skulle utsätta sig för en hundradel av det TS genomled.

Egentligen är de ju inte så dumma. De är ju läskunniga. Men det är en del av deras sätt att vara att reagera så.
2026-06-30, 15:19
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Det finns inget rätt. Jimmie och hans parti är lika ruttna och korrupta som alla andra fattar du inte det? Hur f*n tror du han blev insläppt i smöret? Han och de andra karriäristerna är för upptagna med att smörja sitt eget blekfeta krås för att bry sig om hur det går för Sverige.

Mvh
Jo jag håller med dig, vet inte vad SD ska göra, deras mål är att komma in och stanna i finrummet.

Vi behöver ett parti som är villiga att utföra mass deportationer, ja, så jävla långt har det tyvärr gott, om inte det händer så är Sverige muslimskt inom 30 år.
2026-06-30, 15:28
Medlem
needAlifes avatar
Trist att se, Skara sommarland var det bästa jag visste när jag var yngre men det är minst 15 år sedan nu men då var det fortfarande helt ok. Det är alla sådana här saker som folk som tror att vi klagar på mångkulturen bara för att vi är rasister inte ser eller vill höra. Det är alla små ting i vardagen som blivit oändligt sämre. Varför ska inte mina barn kunna uppleva samma glädje på skara sommarland som jag? Nej då har våra jävla nötter till politiker kommit på att det är kul med mångkultur. Ja bra, men då kan de politikerna ha den mångkulturen i sin trädgård och låta oss vanliga svenskar leva i fred.
Senast redigerad av needAlife 2026-06-30 kl. 15:40.
2026-06-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag har också grunnat på detta-hur kan dessa människor varke SE eller INSE vad som skett och sker med Sverige pga massinvandringen. Är de likaom fast i en sekt de inte vågar lämna av rädsla för att bli ensamma och ” cancellerade”?

Vem som än kommit i kontakt med Mena en masse-inte bara trevlige Ahmed i kvartersbutiken-men med hordmentaliteten, hänsynslösheten, gapigheten, dominansbeteendet som kommer fram så fort de är mer än en måste ju, tycker jag, inse hur inkompatibla de är i Sverige, hur Sverige förstörts.

Men det är som om dessa integrationsfanatiker är födda med skygglappar.

Jag har sådana i släkten-en släkt som är välbärgad ( utom jag) och har tillgång till vattenhål långt borta från mångkulturen. Jag är så himla less på deras förbannade hycklande, godhetssignalerande och öppna förakt för alla som vågar andas minsta kritik mot allt elände som invandringen fört med sig! En av dem till och med är djupt involverad i olika kvinnorörelser men hyllar ändå bärandet av den muslimska slöjan. Förnekelsen är total.

Jag kan bara inte förstå, dessa människor är inga korkskallar, de är välutbildade och har krävande jobb, men när det gäller att se hur samhället ser ut är de lika naiva som en ettåring! Ärligt talat skulle jag önska varenda en av dem att vara fast på Skara Sommarland hela sommaren! Men nej, det blir egna skärgårdsön med egen brygga samt weekendresan till Berlin…plus fjällturen i augusti.

Dessa har oftast en sak gemensamt, de är livrädda för stämplarna "rasist" och liknande. Social status betyder allt för dem. En sådan stämpel skulle rasera hela deras liv för alla i deras omkrets är likadana.

Så ja de är i princip fast i slags sekt, det stämmer rätt bra. I slutändan gör de dock samma sak som oss "rasister" och segregerar bäst de kan. Så innerst inne är de medvetna om problem, de vågar bara inte öppna upp om det ännu. Vi kan kalla detta en latent grupp.
2026-06-30, 15:37
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Jo jag håller med dig, vet inte vad SD ska göra, deras mål är att komma in och stanna i finrummet.

Vi behöver ett parti som är villiga att utföra mass deportationer, ja, så jävla långt har det tyvärr gott, om inte det händer så är Sverige muslimskt inom 30 år.
Det kommer hända. Även om man kan kritisera SD för mycket, speciellt nu när de haft indirekt makt att påverka, så har de flyttat debatten oändligt från där vi var för 15 år sedan. Då var det rasistiskt att sjunga nationalsången, då var det omöjligt att ens yppa ett ont ord om migration överlag utan att bli kallad rasist och om du gjorde det kunde det kosta dig jobb och karriär på direkten. Idag har SD 20% väljarstöd och visst, en del har ju tillkommit då man sett hur samhället ser ut, men många var med från början men ganska anonymt. Svensken är betydligt mer nationalistisk än vad som först ter sig, dels på grund av konsensussamhället och åsiktskorridoren men också pga lynnet. Man vill inte stå ut eller göra väsen av sig. Dels för att vi kanske är det landet i världen som har störst tillit till statsmakten men det funkade när vi hade ett folkhem för SVENSKARNA, inte idag.

Oavsett, pendeln har svängt så hårt nu och SD har ju även pratat om återvandring även om de började smått med stora bidrag. Pro tip, ta bidraget nu innan det är borta för sen blir ni satta på bar backe. Det kommer hända, ser inget annat.
2026-06-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Trist att se, Skara sommarland var det bästa jag visste när jag var yngre men det är minst 5 år sedan nu men då var det fortfarande helt ok. Det är alla sådana här saker som folk som tror att vi klagar på mångkulturen bara för att vi är rasister inte ser eller vill höra. Det är alla små ting i vardagen som blivit oändligt sämre. Varför ska inte mina barn kunna uppleva samma glädje på skara sommarland som jag? Nej då har våra jävla nötter till politiker kommit på att det är kul med mångkultur. Ja bra, men då kan de politikerna ha den mångkulturen i sin trädgård och låta oss vanliga svenskar leva i fred.

Problemet med allt detta är att svenskar och andra skandinaver har rätt specifika behov på sin semester, vi behöver lugn och ro för att kunna koppla av. Det ska vara tyst och städat. Det är direkt inkompatibelt med dessa andra MENA kulturer som gillar det rakt motsatta. Och det är tyvärr inkompatibelt i en enda riktning för de tysta svenskarna kommer inte att störa dessa andra grupper, utan det blir bara jobbigt för svenskarna. Invandrarna är möjligtvis inte ens medvetna om att vi tycker detta är jobbigt.

Så i det här fallet behöver svenskarna och andra skandinaver sina egna områden för avkoppling. Det funkar helt enkelt inte på något annat sätt. Vi är för olika. Om vi tillåts ha våra egna områden för detta så kan de få ha andra områden som t.ex. Skara som de verkar tycka om.
2026-06-30, 15:45
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Dessa har oftast en sak gemensamt, de är livrädda för stämplarna "rasist" och liknande. Social status betyder allt för dem. En sådan stämpel skulle rasera hela deras liv för alla i deras omkrets är likadana.

Så ja de är i princip fast i slags sekt, det stämmer rätt bra. I slutändan gör de dock samma sak som oss "rasister" och segregerar bäst de kan. Så innerst inne är de medvetna om problem, de vågar bara inte öppna upp om det ännu. Vi kan kalla detta en latent grupp.
Bra sagt, så är det och jag ser det också hela tiden. Man självsegregerar samtidigt som man vill signalera att man är god™ genom att häckla andra mindre bemedlade som kanske inte har en egen skärgårdsö eller bor i en enklav på Lidingö. Det gör det faktiskt ännu äckligare men det som är bra är att de kan omvändas när pendeln svänger. De är de personer som skulle varit lägervakter i Hitlertyskland, inte vi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in