2026-06-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyhoo
Det ser hemskt ut. Går väl an just nu men i november när leran går upp till magen på grisarna är det nog inte lika roligt. Jag tror inte hon förstår hur leran här nere på slätten blir under höst och vinter.
Dessutom blir den som cement när den väl torkar in, hela området är ju bara kalkstensberg.
Är jag naiv eller har inte grisägare koll på geotekniken där de bor och vilken konsekvens det får för djuren?
Senast redigerad av Yohannanas 2026-06-30 kl. 00:31.
Citera
2026-06-30, 11:31
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Nix. Två små grisar och ett gäng döda höns som dog i livmoder inflammation.

Ok, vad dog de små grisarna av? Var det misskötsel av djuren?
Citera
2026-06-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Ok, vad dog de små grisarna av? Var det misskötsel av djuren?

Hon har sagt att dom dog i rödsjuka. Vilket man bör vaccinera mot om man håller grisar utomhus.
Citera
2026-06-30, 20:55
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Hon har sagt att dom dog i rödsjuka. Vilket man bör vaccinera mot om man håller grisar utomhus.

Aha, Tack för svar
Citera
2026-06-30, 21:23
Medlem
Grisarna som dog togs (stals] för tidigt från suggan . Det var därför dom inte överlevde.
Citera
2026-06-30, 21:38
Medlem
Dessutom har hon besöksförbud på "Djurfristaden" av Länsstyrelsen.
Det beror inte på enligt henne att det skulle vara en "hotbild" utan att hennes stora grisar har lyckats bita besökare i fingrarna när dom matat dom.

Michelle hamnade själv på sjukhus i Kristianstad i vintras efter en av hennes stora grisar nästan bet av henne fingret.
Hon la ut tårdrypande bilder på sig själv i en sjukhussäng med ex-pojkvännen vid sängkanten och påstod att hon skadat sig när hon arbetat på gården.
Jävligt osmart att låta småbarn mata grisarna bara för att kunna lägga ut gulliga bilder på Facebook för stt tigga pengar..
Citera
2026-07-01, 06:17
Medlem
Jag förstår inte hur fler människor inte reagerar på olika saker.
Till exempel det där med att hon marknadsfört sina grisar och fristaden med bilder på dem tillsammans med besökare.
Människan har ingen rätt att använda djur för egen vinning enligt Michelle och andra. Men tydligen så är det okej, enligt Michelle och hennes lärljungar, att utnyttja grisarna i reklamsyfte.
Det rimmar jäkla illa tycker jag.

En av många saker jag tänkt på den senaste tiden, men som jag inte uttryckt på hennes sociala medier är bland annat det här.

Varför reagerar INGEN av hennes skara av följare och beundrare på att det vi ser av de större grisarnas fysik? Det ser INTE okej ut! Jag och en vän har kollat (väääldigt noga) på bilder och klipp som lagts upp nyligen och förr.
Vi har kunnat se att deras fysik ändrats så mycket att det inte ser ut som samma grisar eftersom skillnaderna är så stora. Självklart vet jag och min vän att det är samma grisar, men ni förstår nog hur jag menar.
Vi har sett att de gått från att ha raka ryggar, raka fram- och bakben som står liksom ihop, till att se ut som ostbågar (ostkrokar) med ben vars leder ser otroligt ansträngda ut, benen står BRETT isär och det ser hemskt ut att se pojkarna försöka röra sig framåt. Uppe på den enorma vikten de försöker bära omkring på så får de inte den vård av klövarna som de behöver. De ser rent ut sagt för jäkliga ut. Klövarna har gått från att vara raka till att vara långa och liksom se ut som fötter.
För att förklara hur jag menar:
Tänk er hur en fot ser ut i olika klackskor. En strippsko gör att tå och häl nästan går i en lodrät linje ner från vristen, medan en diskret klacksko med betydligt lägre klack gör att häl och tår går mer mot det vågräta.

Att människor tycker detta är ok förstår jag inte!!!

Michelle tycker väl att det skulle vara djurplågeri att ”låsa fast” djur i en sån där mackapär som man har när man verkar klövar. Men vad fan!
Att hon stolt visar upp sina gigantiska grisar får mig att äcklas av henne rent ut sagt.
Hon äcklar mig för det jag ser och jag blir ledsen av att se det hon utsätter dem för.
Det är ju guds skull djurplågeri!

Jag fnular och knåpar på en anmälan till Länsstyrelsen.
Det har jag pysslat med ett par dagar. Det tar tid, för jag vill inte att det ska bli en anmälan som de inte tar på allvar.
Jag vill få till en anmälan som gör att de besöker skrotupplaget och verkligen kollar till djuren, så att de förstår vad jag menar med att de inte ser ut att må bra.
De kan ju inte bara kolla lite på håll som vid senaste besöket på den förra gården.

Jag vill att de ifrågasätter och även kräver löften på papper gällande hur Michelle ska lösa saker inför hösten och vintern.

De ska ifrågasätta hennes beslut om att låta grisar bada gyttjebad trots att veterinären sagt annat.

Oj vad långt det här blev nu då. Men äsch, så får det vara.
Det är ju fantastiskt hur fint hjärnan arbetar på efter morgonkaffet och Elvanse.
Senast redigerad av InteSomAllaAndra 2026-07-01 kl. 07:06.
Citera
2026-07-02, 11:26
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Då var det återigen dags att söka sympati och tigga mer pengar på Facebook.
Jag har min egen teori varför Fröken M beklagar sig just idag och samtidigt förtydligar vilken fantastisk och förträfflig människa hon är.
Citera
2026-07-02, 12:08
Medlem
Jag har nog samma teori. Advokatkostnader på 65 000kr.
Börjar bli jävligt orolig för djuren eftersom hon måste tigga pengar hela tiden till mat åt dom.
Citera
2026-07-02, 12:34
Medlem
Alltid dessa inlägg där hon ska framställa sig själv som någon slags hjälte och vill att folk ska tycka synd om henne, ni vet, den där offerkoftan sitter tajt.

Att hon sätter djuren ”före allt i hennes liv” är självvalt. Återigen så påstår hon att det är omöjligt att ha ett jobb och samtidigt ha en massa djur vilket helt enkelt är en lögn. Även att hon valt bort vänner och familj är ju självvalt.

Hon säger att hon inte har något att dölja samtidigt som hon vägrar visa sina följare hur djurens boende ser ut, pga ”hot” och ”trakasserier” säger hon. Men när folk frågar vad för hot eller trakasserier blir det tyst. Vad för skillnad skulle det göra för dom personer som ”trakasserar” henne om hon la ut bilder på djurens boende? Ingen skillnad. Vi vet alla att anledning till att hon inte vill visa upp hur djuren har det är för pga hur gården ser ut.

Hon säger också att alla som ifrågasätter henne bara är avundsjuka. För det kan ju inte vara så att man faktiskt är bekymrad över hur det egentligen står till där på gården, hur djuren har det och hur dom mår. Nejdå. Alla är bara ute efter att förstöra.

Hon säger att dom som är ”avundsjuka” på hur dom lever det dom har det på gården kan hänga en månad på gården för att se hur det är. Samtidigt som hon säger att ingen får besöka gården. Så hon menar att för att man ska ha komplett insyn och förståelse måste man besöka gården. Men det får man inte för dom vill inte släppa dit folk. Känns logiskt. Hur ska hon ha det?
Citera
2026-07-02, 12:59
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Nja, min teori handlar nog om att hon nåddes av information i närtid (igår) som gjorde att "hon gick i taket av ilska" och det är nog främsta anledningen till text-väggen och försvarstalet på Facebook.

Den grandiosa personligheten verkar ju vara större än hela Skåne och hon dyrkar uppenbarligen sig själv. Halleluja!!

Självklart behöver hon också få folk att swisha till advokatkostnaderna.
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-07-02 kl. 13:02.
Citera
2026-07-02, 15:30
Medlem
Ja det är ju väldigt intressant hur hon ska betala 65 000 när hon har 0 i inkomst och äger ingenting av värde. Inte lever hon på föreningen heller, påstår hon.

Då kvarstår ju i så fall två alternativ: någon försörjer henne eller så har hon svart inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in