2026-06-30, 03:40
Medlem
Någon som vet något om denna olycka? Vem är avliden? Man? Kvinna? Ålder?

Jag får känsla av självmord då det är så tyst kring ålder, kön och att polisen misstänker inget brott.

På videoklippet ner man att bärgaren har täck för bilen med pressenning, undra varför?
Går ej de vad offret körde för bil..

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/lastbilsolycka-i-norr-om-heby-vag-stangs-av

En person har omkommit i en olycka där en lastbil och en personbil kolliderade på väg 888 norr om Heby på måndagseftermiddagen.

Det var vid 13.50-tiden som polis och räddningstjänst larmades till trafikolyckan. Enligt polisen rör det sig om en frontalkrock mellan en personbil och en lastbil.

Under måndagskvällen bekräftar polisen att en person har avlidit till följd av olyckan. Anhöriga är underrättade.

Ytterligare en person har förts till sjukhus i samband med krocken, med okänt skadeläge.
Citera
2026-06-30, 08:33
Medlem
Körde där ungefär samma tid. Mötte en idiot som gjorde idiot omkörningar. Sa direkt till de i min bil, skulle inte förvåna mig att han nu krockat när vi mötte räddningstjänsten. Det var en ung kille i en kombi.
Citera
2026-06-30, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Någon som vet något om denna olycka? Vem är avliden? Man? Kvinna? Ålder?

Jag får känsla av självmord då det är så tyst kring ålder, kön och att polisen misstänker inget brott.

På videoklippet ner man att bärgaren har täck för bilen med pressenning, undra varför?
Går ej de vad offret körde för bil..

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/lastbilsolycka-i-norr-om-heby-vag-stangs-av

En person har omkommit i en olycka där en lastbil och en personbil kolliderade på väg 888 norr om Heby på måndagseftermiddagen.

Det var vid 13.50-tiden som polis och räddningstjänst larmades till trafikolyckan. Enligt polisen rör det sig om en frontalkrock mellan en personbil och en lastbil.

Under måndagskvällen bekräftar polisen att en person har avlidit till följd av olyckan. Anhöriga är underrättade.

Ytterligare en person har förts till sjukhus i samband med krocken, med okänt skadeläge.

Svårt att se ngt öht i klippet annat än själva långtradaren men det är inte konstigt att de täcker över döda och/eller manglade kroppar vid olycksplatser.

Tråkigt med olykcor och just lastbilar är man extra försiktig kring. En vanlig personbil är som gjord av papper nära ett så tungt monster. Inte att leka med.
Citera
2026-07-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Svårt att se ngt öht i klippet annat än själva långtradaren men det är inte konstigt att de täcker över döda och/eller manglade kroppar vid olycksplatser.

Tråkigt med olykcor och just lastbilar är man extra försiktig kring. En vanlig personbil är som gjord av papper nära ett så tungt monster. Inte att leka med.

Förstår. Ja fruktansvärt och hemskt för lastbilschuaffören. Måste ha gått fort, så undra om personen körde in i lastbilen med flit..
Citera
2026-07-01, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridolf86
Körde där ungefär samma tid. Mötte en idiot som gjorde idiot omkörningar. Sa direkt till de i min bil, skulle inte förvåna mig att han nu krockat när vi mötte räddningstjänsten. Det var en ung kille i en kombi.

Okej kan ha varit det. Vad var det för bil?
Då får han skylla sig själv om det var han
Citera
2026-07-02, 15:16
Medlem
Vad jag har fått höra så var detta ett självmord.
Killen som körde lastbilen är en ung grabb som nyligen tog studenten och detta var hand första jobb som lastbilschaufför.
Citera
2026-07-03, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenVetN
Killen som körde lastbilen är en ung grabb som nyligen tog studenten och detta var hand första jobb som lastbilschaufför.

Du vet ingen mer info? Vart dessa personer bor och (bodde) osv..?
Citera
Idag, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenVetN

Okej, misstänkte självmord. Vem var det som körde ihjäl sig?.Man eller kvinna?

Vad hemskt för unga grabben och vara med om detta! Usch hoppas verkligen att han får all hjälp han kan få nu.
Citera
Idag, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Okej, misstänkte självmord. Vem var det som körde ihjäl sig?.Man eller kvinna?

Vad hemskt för unga grabben och vara med om detta! Usch hoppas verkligen att han får all hjälp han kan få nu.

Tydligen en man 37 år. Bodde i Sala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in