2026-06-30, 03:20
Medlem
Riksreptilens avatar
Med tanke på hur rikt och trångt det är i Monaco lär polisen kunna följa ryggsäckstransporten med hög precision.

https://maps.app.goo.gl/NGSYzNrsERzbGL8HA
Citera
2026-06-30, 04:10
Medlem
Polisen har alltid lätt att identifiera ryska terrordåd, de är alltid amatörmässiga och taffliga. Ryssarna anlitar gärningsmän på nätet och då kan det inte vara mera sofistikerat än att lämna en ryggsäck utanför ett hus
Citera
2026-06-30, 06:17
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Polisen har alltid lätt att identifiera ryska terrordåd, de är alltid amatörmässiga och taffliga. Ryssarna anlitar gärningsmän på nätet och då kan det inte vara mera sofistikerat än att lämna en ryggsäck utanför ett hus
Du har svårt att läsa innantill förstår jag. BO avsade sig sitt ukrainska medborgarskap och anklagas av Ukraina för att ha affärer med Ryssland.
Så det är ukrainarna som vill ha bort honom.
Citera
2026-06-30, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Du har svårt att läsa innantill förstår jag. BO avsade sig sitt ukrainska medborgarskap och anklagas av Ukraina för att ha affärer med Ryssland.
Eller så har ryssarna tröttnat på honom.
Och kunde inte få honom att falla från fönster eller trappa, som är brukligt.
Citera
2026-06-30, 07:00
Medlem
Frontlinjen kom till honom i Monaco istället
Citera
2026-06-30, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ukraina lär ligga bakom.
Nä detta är en typisk false flag attack av Ryssland.

finns ingen anledning att Ukraina lägger massa resurser på spränga en korrupt affärsman och hans familj inne i Monaco.

Ukraina har allt att förlora på detta. Ukraina är helt beroende av stöd från EU och de skulle aldrig riskera det.

Detta är en rysk falseflag för att underminera relationen mellan Ukraina och EU
Citera
2026-06-30, 09:30
Medlem
Batagares avatar
Citat:

Ryssland skiter i det politiska priset, det gör inte Ukraina.
Citera
2026-06-30, 09:37
Medlem
Citat:

Tar du gift på det?
Citera
2026-06-30, 09:45
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa3
Tar du gift på det?

Ja men herregud vilket är mer troligt, att Ukraina vill göra sig av med ett direkt hot mot sitt land, eller Ryssland som helt enkelt tröttnat på honom

Ni proukr muppar har blivit helt jävla besatta av Ryssland

Kolla brar hur många terrordåd ukraina utfört på sista tiden så kanske poletten faller ner nån jävla gång

Ovh för att inflika så är jag inte heller pro Ryssland, bara helt jävla logisk och objektiv
Citera
2026-06-30, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Ja men herregud vilket är mer troligt, att Ukraina vill göra sig av med ett direkt hot mot sitt land, eller Ryssland som helt enkelt tröttnat på honom

Ni proukr muppar har blivit helt jävla besatta av Ryssland

Kolla brar hur många terrordåd ukraina utfört på sista tiden så kanske poletten faller ner nån jävla gång

Ovh för att inflika så är jag inte heller pro Ryssland, bara helt jävla logisk och objektiv

Jag tänker bara att man kan uttrycka sig lite annorlunda då vi faktiskt inte vet, det vill säga - låt det inte bli en trådsanning utan låt det vara spekulationer. Så till vida att man faktiskt sitter in på säkerhets politisk information!
Citera
2026-06-30, 10:09
Medlem
Med tanke på att Ukrainas underrättelsetjänst aldrig pysslat med lönnmord i utlandet (mer än på ryska generalspersoner i rysseriet, och aldrig deras familjer) hade det varit väldigt märkligt att gå efter en mindre oligark och hans familj i Västeuropa med en bomb på en offentlig plats.

Detta är antingen en uppgörelse i den undre världen, eller ett attentat utfört i desperation av ryska FSB. Och rysseriet brukar inte dra sig för att mörda folk i utlandet när det passar dem.
Citera
2026-06-30, 11:18
Medlem
-Dizzy-s avatar
Han var väl dessutom involverad med maffian, så detta behöver inte vara någon statsmakt som utfört detta. Kan ju helt enkelt vara så att maffian ville åt honom.

Ukraina skulle nog inte bomba honom i Monaco hursomhelst och med sin fru och ett barn på 13år, det lukar maffia eller rysssar överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in