2026-06-30, 08:36
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför skulle jag göra det? Så du kan lägga mer pengar på sprit, droger och horor eller?

Alla som undrar varför det inte föds så många barn i det här landet har svaret här ovan.

Nej. Så du kan betala tillbaka lite av det som tvångsfördelas från mig till dig vla skatter, fascistiska undermänskliga parasitfitta.
Citera
2026-06-30, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så ditt argument för att slå fast att det är en våldtäkt är att samtycke inte fanns eftersom kvinnan säger att hon krävt kondom för att de skulle ha sex och sedan har mannen inte använt kondom?

Det är inte mitt argument. Det är domen.
Citera
2026-06-30, 08:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vill man inte bli gravid och inte använda kondom kan man köra med avbrutet samlag. Det förutsätter ju dock att båda parter är med på det.

Men kan du inte svara. Om en kvinna samtycker till sex utan kondom har hon då även samtyckt till att mannen får komma inne i henne? Är det liksom en del av tillåtelsen att få penetrera och ha sex med kvinnan eller är det en separat sexuell handling?
Citera
2026-06-30, 08:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är inte mitt argument. Det är domen.

Då skulle han alltså även ha blivit dömd till 3 års fängelse och 230.000 kr i skadestånd ifall kvinnan hade sagt att sexet skulle ske utan kondom men mannen använde kondom.

Tycker du att det hade varit en korrekt dom även då?
Citera
2026-06-30, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Nej. Så du kan betala tillbaka lite av det som tvångsfördelas från mig till dig vla skatter, fascistiska undermänskliga parasitfitta.

Föder du mitt barn så är jag ju enligt lag skyldig till det. Inget barn, inga pengar. Så så är det med det.
Citera
2026-06-30, 08:45
Medlem
Citat:
Jag tycker att har man gått med på att använda kondom får man spruta i den.

Jisses. När gick han med på det?

HON var den som gick med på oskyddat sex många gånger!
Citera
2026-06-30, 08:47
Medlem
Citat:
Då skulle han alltså även ha blivit dömd till 3 års fängelse och 230.000 kr i skadestånd ifall kvinnan hade sagt att sexet skulle ske utan kondom men mannen använde kondom.

Tycker du att det hade varit en korrekt dom även då?

Det skulle inte innebära samma psykiska och eventuellt fysiska men för kvinnan så riktigt jämlikt tycker jag nog innerst inne att det faktiskt inte är. Åh andra sidan är jag inte kvinnan. Åh ena sidan är det ren fantasi från din sida att en man skulle neka oskyddat sex. Knepig tankenöt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-06-30 kl. 08:51.
Citera
2026-06-30, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jisses. När gick han med på det?

HON var den som gick med på oskyddat sex många gånger!

Ja, då var hon med på det. Men inte i det fall tråden handlar om.
Citera
2026-06-30, 08:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det skulle inte innebära samma psykiska och eventuellt fysiska men för kvinnan så riktigt jämlikt tycker jag nog innerst inne att det faktiskt inte är. Åh andra sidan är jag inte kvinnan. Åh ena sidan är det ren fantasi från din sida att en man skulle neka oskyddat sex. Knepig tankenöt.

Er syn på män o kvinnor lyser starkt igenom. Det är väl ingen knepig tankenöt.

Om kvinnans samtycke bryts säger ni ju att det är en våldtäkt, punkt slut. Då måste det ju i er tankevärld också vara våldtäkt om mannen använder kondom fastän kvinnan inte ville det.

Det du skriver är alltså att beroende på hur kvinnan känner är det en våldtäkt eller inte i det aktuella fallet?
Citera
2026-06-30, 09:00
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Sex kommer aldrig vara på lika villkor för könen just eftersom det alltid kommer vara kvinnan som tar den största risken oavsett vad.

Och nej, majoriteten kan inte ta det. Kondomer finns överallt och är smidigt att använda. I domen hade de bestämt att mannen skulle ha det, varför inte bara göra? Hade det varit femidomer som fanns överallt hade de säkerts använts mer flitigt och finns många kvinnor som tar preventivmedel redan.

Ingen påstår att man inte kan komma överens om att ha kondom. Mängder av människor gör det varje dag utan problem.

Problemet här är att man hittat på att det kan vara en våldtäkt att inte använda kondom eller att använda den fel. Därmed kriminaliseras och villkoras akten att en man kommer i en kvinna, en basal kroppslig funktion och grunden för människosläktet. Det är vansinne rättsligt och ett uttryck för manshat och förakt för hans reproduktiva hälsa att det under några omständigheter är ett brott att komma i en kvinna.

Tydligen är det svårt att förstå om man ser saken kortsiktigt. Vad det bland annat kan leda till är att en femtonårig kille som har sitt första samlag och råkar ha sönder kondom måste bevisa att det var en olycka och förmodligen också att han inte varit oaktsam som kommit i en kvinna.

Det är orimligt att på något sätt göra befruktningen i sig kriminell, vilket en dom om skyldighet att använda kondom innebär. Det som måste vara avgörande är som det varit hittills om det sexuella i sig är frivllligt och samtyckande. (Även om begreppet samtyckande i sig också är djupt problematiskt och fel.)

Att kriminalisera mannens utlösning är inte något som innebär jämställdhet och att man är två om sex och att kvinnan värnas. Det är att kastrera mannen och skuldbelägga honom för hans biologi.
Citera
2026-06-30, 09:02
Medlem
Citat:
Ja, då var hon med på det. Men inte i det fall tråden handlar om.

Aha.

Så varför skulle hon då vara trovärdig denna sista gång?
Om hon hade godkänd oskyddad sex tidigare, varför skulle man lägga en större vikt på att hon påstår sig "tjatat"?

Och har man redan haft oskyddad sex
kan man inte direkt dra till med rädslor för sjukdomar...

Man kan tydligt se tecken på kommunikationsproblem.

"älskling kan du klippa gräset"
"klipper du gräset idag"
"snälla klipp gräset"
"har du tid att klippa gräset"
"när klipper du gräset"

Ungefär så här tydligt lär hennes "krav" varit.
"tjatade om gräsklippningen"
Citera
2026-06-30, 09:02
Medlem
Citat:
Er syn på män o kvinnor lyser starkt igenom. Det är väl ingen knepig tankenöt.

Om kvinnans samtycke bryts säger ni ju att det är en våldtäkt, punkt slut. Då måste det ju i er tankevärld också vara våldtäkt om mannen använder kondom fastän kvinnan inte ville det.

Det du skriver är alltså att beroende på hur kvinnan känner är det en våldtäkt eller inte i det aktuella fallet?

Ja då är ju straffvärdet detsamma, och I och med att han utfört sex hon inte gått med på är det därför våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in