2026-06-30, 08:36
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Fast det är ju inte ens en nidbild? Gång på gång har det bevisats att sverigedemokraternas röstare utgörs till större del av låg- eller outbildade? Man behöver inte lägga nån värdering i det, och det finns förklaringsmodeller som berättar varför det är så, men det är verkligheten. Det är värre med White Trash: "jag Upplever [min algoritm på youtube säger att det är så här] att verkligheten diskriminerar vita och dyrkar invandrare"-mentaliteten, men den kanske hör ihop med att lågutbildade är lättare att lura eller nåt sånt? "Vi har varit naiva" Haha okej.
Det är klart att din algoritm säger det. Den vill inte göra dig besviken.
Hur blir slutsatsen om du tänker själv en stund?
Den samma?
Citera
2026-06-30, 08:41
Medlem
Särskilt efterblivna skåningaЯЯ.
https://www.flashback.org/t3719866

De går ju att vallas hur enkelt som helst. Det är bara att kolla SD:s reklam på Facebook som är i stil med:
"I Sverige gäller svensk lag, inte sharia"
"I Sverige är vi snälla, alla kriminella är invandrare"
Osv.
Det är ju fan som en fotbollsmatch där man kastar ut massa billiga triggers för att hetsa igång de mest lättpåverkade och utvecklingsstörda supportrarna.
Citera
2026-06-30, 08:44
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
När man ser den typiske SD:aren så känns det som att detta ganska ofta är lågutbildade bönder på sveriges landsbyggd

Nu skall svensk media ut och kolla tempen hos väljarna inför valet i år och här möter vi Anders arbetslös raggare ute och kör runt i sin pilsnerhäck i nån liten bruksort i värmland , så Anders varför röstar du på SD - jo för di dära nigrera di råner och våltar og muslimera di vell döde svenskere och hugge huve av di. White power jimmie for präsädänt (sagt på inavlad värmländska)

Detta för genast tankarna till outbildade rednecks i usas deep south som röstar trump och stolt har sydstatsflaggan vajandes på gården och som paraderar runt på gården utanför sin trailer i sin kkk-uniform med sin ar-15 slängd över axel.

Ok nu skall vi tala med billy joe bob arbetslös way down south. så vad skall du rösta på i valet billy joe bob -- white power for donald j trump white power for white baby jesus death to them niggers and jews and faggots mighty muuuuuuricah kill them muslims

Jag ser direkta likheter när jag tittar på dessa grupper

SD har breddat sin väljarbas, det finns väljare med god ekonomi, god utbildning, trots god ekonomi hos vissa delar de bitterheten och personliga misslyckanden med WT. SD är ett missanpassat, som sådan dysfunktionellt partei.
Ensamma f.d. kommunalarbetaren Göte 70 år med betald villa i bra läge delar samma typ av bitterhet med Sonny 32år som hankar sig fram på timjobb.
Peter 35år har studerat på högskola, dock i ämnen som inte snabbt till arbete, han hankar sig fram på timmar likt Sonny, han har inte lyckats i kärlektslivet heller.
Summa summarum: SDa väljare upplever sig som väljare i marginalen, med personliga misslyckanden, vilka är andras fel t.e.x. invandrare och kvinnor.
Citera
2026-06-30, 08:45
Medlem
Citat:
Jag har aldrig skrivit att jag föraktar låg- och outbildade, så släpp det. Om det är nåt jag föraktar så är det slappa lösningar på komplexa problem och "men jag då!"-mentaliteten som ändå inte kommer funka, vilket kappvändarpartiet SD alltid sysslar med. Om du vill lägga det på arbetare som grupp ligger det på dig, men jag kommer inte göra det.

Tolkar det som att du är sosse, men påverkad av politiska trender från USA har du börjat förakta arbetare?

"Slappa lösningar på komplexa problem" är en av de värsta klyschorna som finns.

Hur skall samhället hantera grovt kriminella som förpestar för alla andra? Ska vi låsa in dem eller ska vi låta dem fortsätta härja? Ja, vilket otroligt komplext problem. Men eftersom de dumma "högerpopulisterna" vill låsa in dem så får vi fina rösta för att låta dem fortsätta härja.
Vi vet ju så mycket bättre än de där lågutbildade.
Citera
2026-06-30, 08:50
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
När man ser den typiske SD:aren så känns det som att detta ganska ofta är lågutbildade bönder på sveriges landsbyggd

Nu skall svensk media ut och kolla tempen hos väljarna inför valet i år och här möter vi Anders arbetslös raggare ute och kör runt i sin pilsnerhäck i nån liten bruksort i värmland , så Anders varför röstar du på SD - jo för di dära nigrera di råner och våltar og muslimera di vell döde svenskere och hugge huve av di. White power jimmie for präsädänt (sagt på inavlad värmländska)

Detta för genast tankarna till outbildade rednecks i usas deep south som röstar trump och stolt har sydstatsflaggan vajandes på gården och som paraderar runt på gården utanför sin trailer i sin kkk-uniform med sin ar-15 slängd över axel.

Ok nu skall vi tala med billy joe bob arbetslös way down south. så vad skall du rösta på i valet billy joe bob -- white power for donald j trump white power for white baby jesus death to them niggers and jews and faggots mighty muuuuuuricah kill them muslims

Ni vänster slödder är feminiserade bög fjollor som hatar vita.
En skam är vad ni är. 🤮

250K vita tjejer har blivit våldtagna av muslimer i UK, och detta vill ni ha mer av. Vidriga avskum. Jag kan inte se det på annat vis.
Citera
2026-06-30, 08:59
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Att detta skulle vara en nidbild tycker jag gång på gång motbevisas när man ser SD:are uttala sig i media eller när man springer på dessa ute i det vilda. Man får verkligen uppfattningen att det är nästa hållplats Samhall som gäller för många SD:are.

Jag minns för många år sedan Facebookgruppen SD Thailand som väckte många skratt. Här hade man alltså en hög med 60 åriga gubbar som flyttat Thailand och gift sig med 30 år yngre Thailändskor och knullat fram ett par rasmixade barn och som sen sitter och röstar SD och ondgör sig över invandring och sanma sak om man kollar på ett svenskt forum för svenskar i Thailand och svenska Thailandsvänner där är också SD sympatierna höga.

Har det gått över dessa folks huvuden att i Thailand är dom själva invandrare och i Thailand är det dom som är blattarna och att sedan ondgöra sig över icke vita invandrare i sverige när man själv är gift med en icke vit person och har barn som är 50% icke vita det är ju så skrattretande så det är helt sjukt.

Det här är ju ett typexempel på hur korkade SD:are är
Citera
2026-06-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Tolkar det som att du är sosse, men påverkad av politiska trender från USA har du börjat förakta arbetare?

"Slappa lösningar på komplexa problem" är en av de värsta klyschorna som finns.

Hur skall samhället hantera grovt kriminella som förpestar för alla andra? Ska vi låsa in dem eller ska vi låta dem fortsätta härja? Ja, vilket otroligt komplext problem. Men eftersom de dumma "högerpopulisterna" vill låsa in dem så får vi fina rösta för att låta dem fortsätta härja.
Vi vet ju så mycket bättre än de där lågutbildade.
Och där bevisade du ju precis hur otroligt trögfattad du är. Mycket av den grova kriminaliteten är ett direkt resultat av den extremt restriktiva narkotikapolitiken. Orkar inte ens dra hela lektionen för dig, infon finns där ute på nätet om du klarar av att söka.

Men det är klart, bygger hela din världsbild på vad du fick lära dig om knark på mellanstadiet och vad SD matar dig med i sitt flöde, då blir det ju kortslutning. Någonstans här borde ju ditt sunda förnuft kicka in:

"Vänta nu, hela övriga Europa legaliserar cannabis och avkriminaliserar droger, men här i Sverige ska vi bara höja straffen och införa fascistiska lagar på köpet, är det något som kanske inte stämmer? Är verkligen resten av Europa totala idioter och SD de enda smarta?"

Särskilt då med tanke på deras egna stjärnor till representanter: knarkande poliser, pedofiler, fiffel och en partiledare som hänger med gängbossar.
​Klarar du inte ens av att ställa dig själv den frågan, ja, då ÄR du fan helt jävla efterbliven.
Citera
2026-06-30, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Snacka om att skriva massa utan att säga ett skit. Du får ett nytt försök, vad vill du ha sagt?
Förstår att många ord förvirrar dig. Ska hålla det enkelt.SD är ofta lågutbildade (neutalt) och mer lättpåverkade (dåligt).
Citera
2026-06-30, 09:08
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Ni vänster slödder är feminiserade bög fjollor som hatar vita.
En skam är vad ni är. 🤮

250K vita tjejer har blivit våldtagna av muslimer i UK, och detta vill ni ha mer av. Vidriga avskum. Jag kan inte se det på annat vis.
Du har verkligen talets gåva, vilken klingande ljuv semantik du använder dig av, det märks att du studerat svenska språket ingående på ett av landets högre lärosäten för att kunna ha uppnått en sådan språklig bemästring.

Tack för att du bevisar min tes om hur korkade ni Sd:are är.
Citera
2026-06-30, 09:08
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Vi får börja med att räkna hur stor del av Sveriges befolkning som är white thrash.

Vi måste också ta reda på hur stor del white thrash som huserar inom de andra partierna.
Skulle jag gissa finns det en betydande del white thrash i V och S.

Men vi måste också definiera white thrash.
Enligt Grok:

Citat:
White trash är ett nedsättande och kränkande (derogatory) engelskt uttryck, främst använt i USA. Det syftar på fattiga vita personer, särskilt från landsbygden i södra USA, som stereotypt beskrivs som:
• Levande i fattigdom (t.ex. husvagnar/trailer parks, ruckel).
• Med låg utbildning, bristande sociala normer och påstådda moraliska brister (lata, oansvariga, kriminella, etc.).
• Ofta associerat med stereotypa bilder som “trailer trash”, “redneck” eller “hillbilly”

Hur många svenskar bor på landsbygden och i fattigdom? Hur många av dessa är lågutbildade?

Hur definieras begreppet lågutbildad? Enligt SCB:

Citat:
Lågutbildad = Högst förgymnasial utbildning (folkskola, grundskola eller motsvarande kortare utbildning).

Hur många på landsbygden har då enbart förgymnasial utbildning? Enligt jordbruksverket:

Citat:
Cirka 12–15 % av befolkningen på landsbygden (i landsbygdskommuner) har högst förgymnasial utbildning… Enligt Jordbruksverkets analys (baserat på SCB-data) låg andelen med enbart förgymnasial utbildning i genomsnitt på 14 % i landsbygdskommuner (jämfört med ca 11–12 % i storstadsområden och stadskommuner). Detta är från något äldre data, men mönstret håller i sig. 
• Nationellt ligger andelen lågutbildade (förgymnasial) idag runt 10 % i åldersgruppen 25–65 år, men den är tydligt högre i mindre städer och landsbygdskommuner än i storstäder (där högutbildade är nästan dubbelt så vanliga). 
Skillnaden beror bland annat på att yngre, högutbildade personer oftare flyttar till städer för jobb och studier, medan äldre generationer med lägre utbildningsnivå är mer kvar på landsbygden.

Ca 20 % av de röstberättigade röstade på SD. Men är det verkligen så att det bara är inavlade bönder utan utbildning som röstat på dom?

Jag tror snarare det är en fråga om manligt/kvinnligt än utbildningsnivån (om vi talar om lågutbildade). Kvinnor har dock utbildning i högre utsträckning idag än män. Det gäller dock högskola/universitet.

Men troligtvis röstar män som bor på landet utan högskoleutbildning på SD. Men är man white thrash för att man bor lantligt (oftast i eget hus)?

Vi får anta att alla som bor på landsbygden och på mindre orter räknas som white thrash i sådana fall och räcker det verkligen för att ge SD 20%…?
Citera
2026-06-30, 09:14
Avstängd
Citat:

Ska rösta på SD, tack.
Citera
2026-06-30, 09:15
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Förstår att många ord förvirrar dig. Ska hålla det enkelt.SD är ofta lågutbildade (neutalt) och mer lättpåverkade (dåligt).

Jag förstår hur du tänker. Enligt de undersökningarna du syftar till där utbildningsnivå kopplas till partitillhörighet är data som är självrapporterad, vilket skapar massa statistiska problem.

Om du minns 2015, så minns du även att folk med bra jobb/utbildningar blev av med jobb och blev utfrysta socialt på många håll om de var öppna med att de röstade på SD. Tror du dessa människor är villiga att berätta sin partitillhörighet för en statestikmyndighet?

Varför är SD’s väljare mer lättpåverkade än andra, enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in