2026-06-29, 16:18
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
... eller köpa på sig mer av någon "tokbillig" aktie... Som Intrum, nu när den fallit som den gjort?

Varför håller han på med Intrum? Är det teckningsrätterna han speckar i? Den kommer ju falla som en kägla snart
Citera
2026-06-29, 16:26
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Varför håller han på med Intrum? Är det teckningsrätterna han speckar i? Den kommer ju falla som en kägla snart

Nej. Han tyckte det "var för besvärligt" med teckningsrätterna. Han köpte på sig de första typ hundra tusen aktierna till 4kr/st, och sedan femti tusen aktier till när "de var jättebilliga" och har väl ett GAV på runt 3,60...

I förra veckan var Intrum orsak till överbelåning flera dagar.
Citera
2026-06-29, 16:47
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nja, har han 108.000 aktier som stiger 1,67 kr så ökar låneutrymmet med 108.000 kr.

Men en stor del av innehavet i Hexatronic har han ju i tjänstepensionen och de går inte att belåna.
Rätta mig gärna om jag har fel. På Nordnet kan HTRO belånas till 60%. men jag tror det är 50% hosn Avanza. Menn det innebär att 1 kr höjning av kursen resulterar i 1,50 kr låneutrymme. Kursen upp 1,67 ger 2,50 kr låneutrymme. Sedan ska det hela korrigeras för att många av aktierna sitter i den icke belåningsbara tjänstepensionen.

Skulle inte förvåna om han bränner av låneutrymmet på ännu fler Hexatronic.

F.ö. så kollade jag Patreons regler för avgiftshöjning. Det är precis som AA säger att man kan höja inom existerande avtal. Detta så länge som höjningen är högst 20 Eur, och AA klarar precis den gränsen. Patreon skickar ut två varningsbrev till prenumeranterna.
Citera
2026-06-29, 16:48
Medlem
Det som AA säljer i sin kanal är ju att man ska våga gå sin egen väg osv. Han säger ju att man inte ska följa hans exempel men att betala 299kr för att höra att man ska gå sin egen väg är ju skrattretande.
Börsguden AA skryter ju bara om hur jäkla bra han är och alla andra är idioter. Går man sin egen väg och inte följer AA så är man ju per AA:s definition idiot 😀
Citera
2026-06-29, 18:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Rätta mig gärna om jag har fel. På Nordnet kan HTRO belånas till 60%. men jag tror det är 50% hosn Avanza. Menn det innebär att 1 kr höjning av kursen resulterar i 1,50 kr låneutrymme. Kursen upp 1,67 ger 2,50 kr låneutrymme. Sedan ska det hela korrigeras för att många av aktierna sitter i den icke belåningsbara tjänstepensionen.

Skulle inte förvåna om han bränner av låneutrymmet på ännu fler Hexatronic.

F.ö. så kollade jag Patreons regler för avgiftshöjning. Det är precis som AA säger att man kan höja inom existerande avtal. Detta så länge som höjningen är högst 20 Eur, och AA klarar precis den gränsen. Patreon skickar ut två varningsbrev till prenumeranterna.

Ah, du räknar på att han köper nya aktier för det ökade utrymnet och sedan nya aktier en gång till för det ånyo ökade belåningsvärdet osv.

Jag täknte mig att han tog ut pengarna och satte sprätt på dem med tanke på din formulering:

'"AA är som en studsande gummiboll, nu kan han betala KF-skatt och räntor med ökat låneutrymme"
Citera
2026-06-29, 18:29
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ah, du räknar på att han köper nya aktier för det ökade utrymnet och sedan nya aktier en gång till för det ånyo ökade belåningsvärdet osv.

Jag täknte mig att han tog ut pengarna och satte sprätt på dem med tanke på din formulering:
Dialog av detta slag driver världen framåt. AAs uppfattning att alla andra är idioter brukar sluta med med något dåligt.
Citera
2026-06-29, 23:30
Medlem
Sista kvällen med 99kr-gänget på livesändningen:

*AA kollar i livesändningen ikväll antal medlemmar. Det är på YT:371st o Paetreon:159st = 530st Han lämnar ingen uppdatering hur många av dessa som redan nu accepterat det höga priset. Spännande tider, kanske har AA gjort världens genidrag med prishöjningen

* Börsgudens chefs enkla formel när han väljer en aktie är Potential - Risk = möjlighet. Hexatronic är den aktie som då vinner. Det kan vara andra som har högre potential men eftersom Hexatronic är i prinicp riskfritt och fortfarande handlas till rea är det den aktie han tror mest på. Intrum ex har större risk därav blir det ett mindre innehav. Om Hexatronic skulle ha denna gigantiskt riskfria potential borde ju AA vara all in i den aktien?

* AA har räknat på hur många som sett hans videor om pension och räknat ett snitt på hur mycket deras pensioner kommer att öka pga att de tagit del av AAs alla kloka råd med hög belåning, satsa på en aktie etc. Han kommer då fram till att han genererat miljarder i ökat pensionsvärde hos den svenska befolkningen

En medlem avslutar sändningen med att "vi ses i nästa live" AA tolkar det som att hen kommer forstätta på 299kr-nivån o blir glad!
Citera
2026-06-30, 08:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Jag gillar att han går sin egna väg och tar risker på hans egna vis.. lite uppfriskande mot alla andra som kör sojaboy stilen till 100%

Särskilt på sociala medier blir ju en sådan person lite skojigare att följa, när han går allin samt full belåning på en aktie som hexatronic

När rapporten kom och hex dumpade låg mannen och sov sött..

svårt att ogilla den mannen när alla muppar snackar skit om honom.

Han kommer torska på sin höga belåning i smutändan, han har ju behövt låna för att betala sina räkningar rätt länge nu.
Citera
2026-06-30, 09:31
Medlem
Citat:
Han kommer torska på sin höga belåning i smutändan, han har ju behövt låna för att betala sina räkningar rätt länge nu.

Idén är god OM - man köper utdelande aktier som minskar nettoräntan - och detta under
begränsad tid.

MEN ETT FORTGÅENDE ÅR EFTER ÅR FÖRVANDLAR AFFÄRSIDÉEN TILL EN PONZI
Citera
2026-06-30, 10:05
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Idén är god OM - man köper utdelande aktier som minskar nettoräntan - och detta under
begränsad tid.

MEN ETT FORTGÅENDE ÅR EFTER ÅR FÖRVANDLAR AFFÄRSIDÉEN TILL EN PONZI

Ursäkta - men vad menar du skulle vara ponzi i detta? Karl'n investerar _sina egna_ pengar i halvsunkiga företag och använder krediten han får vid belåning av samma aktier?

Det är ju knappast så att han liksom investerar andras pengar, eller försöka hålla pyramiden igång genom nya inlurade investerare?

Karl'n är utan tvivel en sopa som investerare - inte tu tal om DEN saken - men vad menar du är Ponzischema med hans investeringsstrategi? Den enda han lurar är ju sig själv - eller möjligen också sin sambo - men det är väl mer "bristande självinsikt" än ett kriminellt och planerat pyramidspel för att locka in nya investerare?
Citera
2026-06-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Ursäkta - men vad menar du skulle vara ponzi i detta? Karl'n investerar _sina egna_ pengar i halvsunkiga företag och använder krediten han får vid belåning av samma aktier?

Det är ju knappast så att han liksom investerar andras pengar, eller försöka hålla pyramiden igång genom nya inlurade investerare?

Karl'n är utan tvivel en sopa som investerare - inte tu tal om DEN saken - men vad menar du är Ponzischema med hans investeringsstrategi? Den enda han lurar är ju sig själv - eller möjligen också sin sambo - men det är väl mer "bristande självinsikt" än ett kriminellt och planerat pyramidspel för att locka in nya investerare?

Ponzi - måste öka heelaaa tiden för att hålla detta flytande - dvs ökande innehav - ökande räntor - men med hans system inte ökande utdelningar i proportion - o ju mer ökande volym desto mer sårbar för börsdippar
Citera
2026-06-30, 11:12
Medlem
AA kör en Ponzi på sig själv 🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här