2026-06-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Kungahuset har blivit tillfrågade och tackar alltid nej har jag hört. Astrid Lindgren, på sin tid, tackade alltid nej.

Sen är väl Ulf Lundell en av de som tackar nej.

Men tror inte det är jättemånga. Har man ett publikt jobb ligger det lite i sakens natur att man vill synas och höras, och det gör ju att de flesta tackar ja.

Ulf Lundell har varit sommarvärd i programmet "Sommar i P1" totalt 5 gånger. Här är åren och datumen han har sommarpratat:

1982: 24 juni
1983: 23 juli
1985: 29 juni
2007: 23 juni
2020: 22 juni
Citera
2026-06-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Ulf Lundell har varit sommarvärd i programmet "Sommar i P1" totalt 5 gånger. Här är åren och datumen han har sommarpratat:

1982: 24 juni
1983: 23 juli
1985: 29 juni
2007: 23 juni
2020: 22 juni
Dotra hans har väl ärvt det av fadern. Göra en sak och säga en annan. Tack.
Citera
2026-06-24, 09:18
Avslutad
30 juni: Johan Eriksson, advokat.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/johan-eriksson-sommarpratare-2026
Johan Eriksson om sitt Sommarprat.
– Jag ska berätta om min resa från en ordblind medelmåtta från Enskede
till författare och ordförande i Advokatsamfundet. Men också om livet som
försvarsadvokat, hur kärlek kan uppstå i en tunnelbanevagn och om sorgen
att inte kunna berätta för mamma hur bra allt ändå till sist blev.
Citera
2026-06-26, 15:00
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Topp 5 mina högsta förhoppningar:

26 juni: Carolina Dybeck Happe, vice vd Microsoft
Jag är bara nyfiken om huruvida Ms. CDH med sitt sommarprat motsvarade högsta förväntningar, umm, förhoppningar.

Heros to Zeros - and back:

Allmänt anses chairman Mr. Larry Culp kom på att dela upp GE i Energy, Healthcare samt Aerospace, att sälja av allt det som off kärnverksamhet och på så vis rädda f.d. CE från miljardskulder och risk krascha.

Ms. CDH ger intrycket hon som CFO finanschef var mycket viktig nyckelperson. Vi tror hon var viktig. Det giget blev också hennes senare invitation till Micros0ft.

Oerhört kapabel person i kapacitet. Något känns frånvarande i sommarpratet men det är nog vi som inte vet om det var insiktsfullt lr tongue-in-cheek, glimten-i-ögat, att ha "9 to 5" i spellistan.
Citera
2026-06-30, 08:49
Medlem
Är det nån pratare hittills som rekommenderas?
Jag ser mest fram emot nr. 23, Kajsa Ollongren, EUs särskilda representant för mänskliga rättigheter.

Men bara för att hon har ett roligt efternamn ...

Är jag ensam i världen om att tycka det är roligt?
I så fall bjuder jag på det.
Citera
2026-06-30, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Jag ser mest fram emot nr. 23, Kajsa Ollongren, EUs särskilda representant för mänskliga rättigheter.

Amanda Romare (23 juni) var kul, om kul är ditt kriterie. Jag gillar små anekdoter, och det fanns en hel del där.
Citera
2026-06-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Amanda Romare (23 juni) var kul, om kul är ditt kriterie. Jag gillar små anekdoter, och det fanns en hel del där.

Okej, tack!
Citera
2026-06-30, 14:52
Medlem
Citat:

Beror förstås lite på vad du är intresserad av men så här långt är några av mina favoriter:

Sebastian Ingrosso

Jonas Bonnier

Carolina Dybeck Happe

Ginna Lindberg

Patrik Norqvist

Johan Eriksson
Citera
2026-06-30, 15:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Du har inte missat något spännande.
Citera
Igår, 12:36
Medlem
Triremers avatar
Jag lyssnade på Carolina Dybek Happe. Imponerande och vilket jäkla driv. Med tanke på att hennes pappa var väldigt stadd i kassan hade hon kunnat leva ett betydligt lugnare liv men valde karriär ändå. Hon verkar älska att jobba.

Det som däremot känns lite överdrivet är hennes betydelse i vändingen i GE. Med 140 miljarder USD i skulder var det ju trevligt med extremt låga räntor, GE hade redan initiera stor omstrukturering, ett rätt uppenbart case att stycka konglomeratet, stark konjuktur inom industri, multipelexpansion, nytryckta covid-pengar från centralbanker. Så mycket av "jobbet" hade skett med samma tur och en CFO som kan jobba på den nivån.
Citera
Idag, 17:41
Medlem
mishimas avatar
Har lyssnat på ett ohälsosamt antal. Maria Maunsbach är en nivå över de andra. Språkligt skickligare, har berättartekniken, pratar med inlevelse och varierar röstläget, skryter inte och fattat att det också är viktigt att roa.
Citera
Idag, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har lyssnat på ett ohälsosamt antal. Maria Maunsbach är en nivå över de andra.
Spännande. Tyckte inte hennes presentation lockade, men... Konstigt nog brukar just dessa vara de bästa.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in