Igår, 20:13
Medlem
Tveklöst zigenarkärringar!
De har kört omkring i en skitbil som förmodligen från början haft körförbud.
Nu försöker de mjölka skadestånd.

Trollkonton, Expo och Sveavägen 68, hänger på och försöker ge sken av att det var skötsamma svenskar i bilen.
Citera
Igår, 20:27
Medlem
aisha51s avatar
Jag känner en hel del äldre. Av dem som är skröpliga har alla färdtjänst som de bokar när de ska till bjudningar. Här kunde de gjort så att dottern följde med som ledsagare. Billigare än egen bil.
Citera
Igår, 20:44
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Antingen trollar du eller så borde du omyndigförklaras. Inget legitimerar att polisen lämnar äldre kvinnor vid en vägkant, i synnerhet inte på natten, och i synnerhet inte 80-åriga kvinnor med allvarlig hälsoproblematik.

Dessa poliser måste få sparken. JÄTTESPARKEN!!!
Sluta löjla dig. Finns inga 80-åringar med allvarliga hälsoproblem som är ute och festar till ett på natten.
Citera
Igår, 20:56
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Sluta löjla dig. Finns inga 80-åringar med allvarliga hälsoproblem som är ute och festar till ett på natten.

"Allvarlig hälsoproblematik" Haha, vad är det för låstasgrötmyndig hittepåbyråkratsvenska?

Som du säger inte allvarligare än att de är på fest till midnatt o skjutsas runt i bil.
Citera
Igår, 20:57
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettig-Neger
Tveklöst zigenarkärringar!
De har kört omkring i en skitbil som förmodligen från början haft körförbud.
Nu försöker de mjölka skadestånd.

Trollkonton, Expo och Sveavägen 68, hänger på och försöker ge sken av att det var skötsamma svenskar i bilen.

Får vi se ett foto på dem i kvällspressen måntro? Tror inte det...
Citera
Igår, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aisha51
Jag känner en hel del äldre. Av dem som är skröpliga har alla färdtjänst som de bokar när de ska till bjudningar. Här kunde de gjort så att dottern följde med som ledsagare. Billigare än egen bil.
Hur tänkte du att hon sedan skulle ta sig hem? Och hur vet du att de har färdtjänst? Har Trump färdtjänst (han är åttio)?

För övrigt, problemet är väl inte att två äldre får skjuts hem i natten.
Senast redigerad av Krascha Igår kl. 21:15.
Citera
Igår, 21:09
Medlem
Monerokungens avatar
Både polisen och KFM är äckliga svin. Så inte förvånad.

Dom stal min pappas bil som inte ens har några skulder. En bil värd 200k

För han parkerat på en parkering kopplas till någon med skulder.
Citera
Igår, 22:35
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Vad får man för straff mer än att betala ev räntor och ansökningsavgifter?

Vad står det i belastningsregister hos en skuldsatt person?

Det som möjligen kan tillkomma är väl skadestånd om ena parten kan visa på att de lidit skada av avtalsbrottet.

I belastningsregistret lär det inte stå någonting då det här är civilrättsliga tvister
det påverkar såklart ditt finansiella "belastningsregister" om någon tar en kreditupplysning på dig.

Det finns lagar utanför brottsbalken, och att gå utanför dess ramar är fortfarande att betrakta som "olaga" kanske lite autistiskt av mig, men ändå
Citera
Igår, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Det som möjligen kan tillkomma är väl skadestånd om ena parten kan visa på att de lidit skada av avtalsbrottet.

I belastningsregistret lär det inte stå någonting då det här är civilrättsliga tvister
det påverkar såklart ditt finansiella "belastningsregister" om någon tar en kreditupplysning på dig.

Det finns lagar utanför brottsbalken, och att gå utanför dess ramar är fortfarande att betrakta som "olaga" kanske lite autistiskt av mig, men ändå

Om Kronofogden har i uppdrag att driva in ett skadestånd från ett brottmål så skulle jag inte bli förvånad om det dyker upp i polisens system när de gör en slagning. Är man dömd så syns ju det i brottsregistret. Vet vi varför de blev stannade från början? Kanske misstänkte de tex rattfylla från början men när de kollade i systemen så dök det här upp?
Citera
Igår, 23:57
Medlem
Så gör man inte
Var det millemials poliser tro
Citera
Idag, 00:15
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Vad får man för straff mer än att betala ev räntor och ansökningsavgifter?

Vad står det i belastningsregister hos en skuldsatt person?

Om det går så långt att ett kreditföretag, deras representant eller någon annan sökande går till Tingsrätten med en skuld så kan en sk tredskodom meddelas (tom utan att gäldenären är närvarande). Jag vet inte varför man väljer att göra detta, en person som inte kan betala lär inte betala mer för att en tingsrätt säger det. Skulden drivs ändå in på samma sätt av Kfm. Efter att tredskodom meddelats så går det att se i ett registerutdrag att man har förlorat en tvist i domstol, dock tror jag inte att det står i belastningsregistret. (Kommer inte ihåg allt i detalj, bara löst vad de gick igenom på JÖK:en, säkert någon juridiskt kunnig som kan svara i detalj). Möjligtvis är det så att skulden prioriteras vid en indrivning, precis som skatter, skulder till staten, skadestånd till personer som meddelats genom en dom mm, sk särskilda mål. Dvs de kommer "före i kön" vs andra som personen har skulder till i allmänna mål.
Senast redigerad av Leibach Idag kl. 00:18.
Citera
Idag, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giornale
Om Kronofogden har i uppdrag att driva in ett skadestånd från ett brottmål så skulle jag inte bli förvånad om det dyker upp i polisens system när de gör en slagning. Är man dömd så syns ju det i brottsregistret. Vet vi varför de blev stannade från början? Kanske misstänkte de tex rattfylla från början men när de kollade i systemen så dök det här upp?
Kan du vänligen läsa TS och åtminstone några fler sidor?

Ägaren av bilen har skulder till kronkalle som inte ansett det värt nog att konfiskera bilen.

Polisen stannar bilen och kollar slentrianmässigt ägarens kfm-status. Polisen ringer jour-kronis som säger att bilen ska beslagtas, helt renons på information angående aktuellt ärende.

Det finns inget som tyder på att kvinnan som äger bilen är dömd för brott eller har ett skadestånd som ska betalas.

Det värsta är att folk blandar ihop kriminalitet med skulder hos kronofogden. Hur har vi hamnat där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in