2026-06-29, 13:19
Medlem
Enterprises avatar
Blir spännande att se om Trump-regimen förbjuder också nya versionen av Grok, som man gjort med Mython/Fable och nya versionen av GPT eller om Musks mutpengar till Trump tarvar en annan bedömning.
Citera
2026-06-29, 13:32
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Blir spännande att se om Trump-regimen förbjuder också nya versionen av Grok, som man gjort med Mython/Fable och nya versionen av GPT eller om Musks mutpengar till Trump tarvar en annan bedömning.
Grok borde redan vara förbjuden. Se TV4-nyheterna i dag.
Kalla Fakta har avslöjat att Grok leder användarna till självmord.

"Skrivmaskinen 2.0"
Citera
2026-06-29, 22:07
Medlem
Hahahaha jävligt härliga antisemitiska konspirationsteorier från Grok i Kalla Fakta idag. Det kunde man ju inte ha förväntat sig
Citera
2026-06-29, 22:18
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Hahahaha jävligt härliga antisemitiska konspirationsteorier från Grok i Kalla Fakta idag. Det kunde man ju inte ha förväntat sig
Elon Musk som supportar AfD har väl lagt in i träningen att Grok inte får vara "PK" i det sammanhanget.
Citera
2026-06-29, 23:43
Medlem
1754s avatar
Jag använder alltid Grok. Bästa AI´n som skippar pk-tramset.
Citera
2026-06-30, 10:12
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Elon Musk som supportar AfD har väl lagt in i träningen att Grok inte får vara "PK" i det sammanhanget.

Grok har ju rätt om den evige.

All AI som inte blivit programmerade till att vara extremt PK har blivit pro-Hitler inom några timmar.
Citera
2026-06-30, 10:38
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Grok har ju rätt om den evige.

All AI som inte blivit programmerade till att vara extremt PK har blivit pro-Hitler inom några timmar.

Vad tycker du själv om en AI som uppmuntrar till att mörda din fru, våldta 12-åringar, eller ta livet av dig, samt är övertygad om att världen styrs av judiska nätverk?

Det finns mer sköra människor än man kan drömma om. Terrorister, Palmemördaren, Breivik, pedofiler. Många av dessa människor har redan diagnoser av något slag. Om man dessutom ger dem en robotkompis som bekräftar dem så påskyndar man processen.

För mig är det helt naturligt att skiten ska förbjudas inom EU. Eftersom AI-utvecklingen går fort så måste lagstiftningen också gå fort, vi har inte tid att läsa 15 konventioner om yttrandefrihet och annat trams. Det måste hända något nu. Om man inte ens anstränger sig för att följa lokala lagar utan marknadsför sig som den "mörka sidan" så ska man bort från marknaden direkt. Och det måste finnas instrument för att ta bort dessa aktörer resolut.
Citera
2026-06-30, 10:51
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Vad tycker du själv om en AI som uppmuntrar till att mörda din fru, våldta 12-åringar, eller ta livet av dig, samt är övertygad om att världen styrs av judiska nätverk?

Det sistnämnda stämmer ju.

Det andra kan man väl försöka programmera bort? Jag använder Grok väldigt ofta och jag har aldrig varit med om att Grok skriver konstiga saker.

Mycket handlar ju om vad man skriver om och hur mycket man pushar den åt en viss riktning.
Citera
2026-06-30, 11:18
Medlem
Jag såg inslaget. Det är uppenbart att tv4 försökas att sätta dit Musk och hans Ai, kanske i syfte att förbjuda det, då det är en relativt fri platform. Kalla Fakta inslaget har som vijnett en bild på en något bister Elon Musk så redan där sätts tonen. Sedan följer man en engelsktalande man i Sverige som 'blir vän' med en kvinnlig Grok agent och samtalet blir efterr en tid av intensiva samtal snuskigt och svartsjukt men hur dom kom dit visas inte. Dvs inget underlag. Sedan visas detta för en psykolog som bli bekymrad. Ingenting om personligt ansvar. ingenting om hur AI tjänster inklusive Grok för varje brist faktsikt hjälper miljontals med allt ifrån kodning, bruksansvisningar, tekniska problem till personliga saker.
Ja, verktyg är inte ofarliga, speciellt inte nya och visst kan man be xAI/Grok att se över säkerheten ytterligare.
Med TV4s presenterade logik så bör hemmet inte ha några vassa föremål i hemmen. Köket är livsfarligt. Om man försöker medvetet använda vanliga bestik, verktyg och annat i hemmet på absolut dom värsta sätten så blir ofta resultet inte bra.
Senast redigerad av jonasuk 2026-06-30 kl. 11:43.
Citera
2026-06-30, 11:27
Medlem
Bilderberg78s avatar
Hur fick TV4 den att bli till en kåt slyna direkt?
Ge mig en prompt att kunna testa om det fungerar på riktigt.
Citera
2026-06-30, 11:58
Medlem
Dilkingtons avatar
Jag inväntar att Musk visar hur deras prompter gör exakt allt för att få de där svaren.
Citera
2026-06-30, 17:30
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonasuk
Jag såg inslaget. Det är uppenbart att tv4 försökas att sätta dit Musk och hans Ai, kanske i syfte att förbjuda det, då det är en relativt fri platform. Kalla Fakta inslaget har som vijnett en bild på en något bister Elon Musk så redan där sätts tonen. Sedan följer man en engelsktalande man i Sverige som 'blir vän' med en kvinnlig Grok agent och samtalet blir efterr en tid av intensiva samtal snuskigt och svartsjukt men hur dom kom dit visas inte. Dvs inget underlag. Sedan visas detta för en psykolog som bli bekymrad. Ingenting om personligt ansvar. ingenting om hur AI tjänster inklusive Grok för varje brist faktsikt hjälper miljontals med allt ifrån kodning, bruksansvisningar, tekniska problem till personliga saker.
Ja, verktyg är inte ofarliga, speciellt inte nya och visst kan man be xAI/Grok att se över säkerheten ytterligare.
Med TV4s presenterade logik så bör hemmet inte ha några vassa föremål i hemmen. Köket är livsfarligt. Om man försöker medvetet använda vanliga bestik, verktyg och annat i hemmet på absolut dom värsta sätten så blir ofta resultet inte bra.

Spelar ingen roll hur den leder till det

Den ska inte uppmana snusk med minderåriga

Varför ens prata så med användaren ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in