2026-06-18, 09:21
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Det är det här som den nationella rörelsen inte har fattat tidigare: Man ska kommunicera med politiker, bjuda dem på lunch, påverka utifrån istället för att själva ge sig in i politiken/parlamentarismen.

Påverka dem med broschyr (medlemmarna betalar) och fika på Tivedstrollet. Vad kan Soros/BlackRock erbjuda som motsvarar det? Med ett hus ... förlåt menar broschyr ... i taget tar Vårdkasen tillbaka Sverige?
Citera
2026-06-18, 10:50
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Påverka dem med broschyr (medlemmarna betalar) och fika på Tivedstrollet. Vad kan Soros/BlackRock erbjuda som motsvarar det? Med ett hus ... förlåt menar broschyr ... i taget tar Vårdkasen tillbaka Sverige?

Att ingen tänkt på det förut...obegripligt.

Finns förresten Tivedstrollet kvar? Finns husverksamheten kvar?

Vad av det som tidigare existerade är fortfarande kvar?

Består hela projektet i dagsläget av huset i Älgarås där Dan och Magnus sitter och spelar in sina förnuftigheter?
Citera
2026-06-19, 08:43
Medlem
Suecotes avatar
Jag tappade tron på DFS för länge sedan. Tyvärr har alla farhågor besannats. Rundmagarna sitter fortfarande inlåsta på sin kammare och orerar och skriver artiklar, och förväntar sig att andra ska göra det riktiga jobbet. Den svenska "någon-annan-ismen" sitter djupt även i dessa charlataner.

Franchiseplanerna, där man skulle kunna starta "lokalavdelningar" med "stöttning" från lajvnationalisterna, men återigen skulle allt riktigt jobb göras av lokala eldsjälar, hur gick det?

Hur känns det nu för alla som betalat medlemsavgift, donerat, jobbat gratis och rest på pilgrimsfärder till Älgarås? Har det gått upp ett ljus även för er, eller lever ni kvar i sektmentaliteten och väntar på att Den Store Ledaren ska ge order om att dricka coolaiden? Tror ni fortfarande på att de lata, feta pösmunkarna vill köpa tillbaka Sverige, bit för bit? Ska Vårdkasen AB någonsin bli ett stort fastighetsbolag som Dan drömmer om som sin pensionsförsäkring?

Vad handlade det här om? "Vi lägger inte ned, men..."???
https://www.vaardkasen.se/poddar/2026/06/vi-lagger-inte-ned-men

Det pratas fortfarande om "medlemmar", men en "medlem" i ett aktiebolag är väl en delägare..?

Lite siffror om husfonderna för den som orkar:
https://www.vaardkasen.se/hus

Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Det är det här som den nationella rörelsen inte har fattat tidigare: Man ska kommunicera med politiker, bjuda dem på lunch, påverka utifrån istället för att själva ge sig in i politiken/parlamentarismen.

Så sades det i begynnelsen. Politiker skulle komma till DFS för upplysning. Men vilka partier skulle vilja lyssna på två misslyckade nobodies? Bedragar-Dan/Hampus och nazist-Magnus?
Senast redigerad av Suecote 2026-06-19 kl. 09:00.
Citera
2026-06-19, 11:35
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Jag tappade tron på DFS för länge sedan. Tyvärr har alla farhågor besannats. Rundmagarna sitter fortfarande inlåsta på sin kammare och orerar och skriver artiklar, och förväntar sig att andra ska göra det riktiga jobbet. Den svenska "någon-annan-ismen" sitter djupt även i dessa charlataner.

Franchiseplanerna, där man skulle kunna starta "lokalavdelningar" med "stöttning" från lajvnationalisterna, men återigen skulle allt riktigt jobb göras av lokala eldsjälar, hur gick det?

Hur känns det nu för alla som betalat medlemsavgift, donerat, jobbat gratis och rest på pilgrimsfärder till Älgarås? Har det gått upp ett ljus även för er, eller lever ni kvar i sektmentaliteten och väntar på att Den Store Ledaren ska ge order om att dricka coolaiden? Tror ni fortfarande på att de lata, feta pösmunkarna vill köpa tillbaka Sverige, bit för bit? Ska Vårdkasen AB någonsin bli ett stort fastighetsbolag som Dan drömmer om som sin pensionsförsäkring?

Det pratas fortfarande om "medlemmar", men en "medlem" i ett aktiebolag är väl en delägare..?

Lite siffror om husfonderna för den som orkar:

Så sades det i begynnelsen. Politiker skulle komma till DFS för upplysning. Men vilka partier skulle vilja lyssna på två misslyckade nobodies? Bedragar-Dan/Hampus och nazist-Magnus?

Det var flera som såg redan från början var DFS var på väg. Jag var inte en av dem. Jag blev en av de tidigare medlemmarna i föreningen och trodde någorlunda på idén. Det gör jag egentligen fortfarande, men inte med Dan eller Magnus vid rodret i ett projekt där det hela tiden fanns en outtalad vilja att Dan skulle vara ordförande för alltid och andra medlemmar som tidigare hade för vana av föreningsarbete aldrig skulle kunna få det förtroendet då det hela var en kuliss för Dan och Magnus lekstuga.

Projektet började hyfsat, men snart visade sig den vanliga nationella sekterismen. Man ville inte ha samtal eller diskussioner, bara dogmer. Man utgår från som vanligt att omvärldsanalysen är färdig och nu måste "vänstern" övertygas om sin felaktighet. För mig är det ointressant – båda sidor utgår från fel premiss att politikerna styr landet. Problemet är när man fastnar i det politiska spektrat och ser "vänsterns marsch genom institutionerna" som huvudproblemet, istället för att inse att makten ligger bortom detta, vilket är nödvändigt om vi ska kunna förkasta hela dikotomin om den moderna politikens vänster/höger till papperskorgen.

Jag har tidigare också påpekat hur fri diskussion slagits ner i föreningen. Deras Telegramgrupp, som en gång var aktiv och frispråkig, är idag nästan död efter överdriven moderering. De mest intressanta rösterna som gjorde gruppen aktiv på en daglig basis har lämnat – exakt vad som händer i sekteristiska sammanhang. I förlängningen har jag insett att varken Dan eller Magnus gillar människor. Andra människor är bara ett problem och de ska helst sitta ner, vara tysta och lyssna på vad Dan och Magnus har att säga, för bara dom kan ha rätt. Tills dom inte har det, och då skriver dom en text på sin hemsida om att "nu ska vi göra rätt från början".

Sanningen om DFS så här i efterhand är att det var aldrig mycket mer än en kuliss för några tjocka och mätta mäns ambitioner att tillskansa sig tillgångar inför sitt framtida AB, något som nu också har realiserats. Jag sade upp mitt medlemskap omkring 2021 och har därmed inte varit delaktig i att föreningens och medlemmarnas tillgångar har övertagits på detta sätt. I förlängningen vilar ansvaret delvis på de naiva medlemmarna själva, men det är svårt att ta till sig kritik när man vill vara en del av sekterismen och aktivt stöter bort medlemmar som försöker motarbeta den. Så i slutändan är budskapet enkelt: skyll er själva.
Citera
2026-06-19, 11:37
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Bli medlem så får du veta!

Någon som faktiskt är medlem som vill läcka lite? Kan erkänna att jag blir lite nyfiken.
Citera
2026-06-19, 16:16
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Bli medlem så får du veta!

Någon som faktiskt är medlem som vill läcka lite? Kan erkänna att jag blir lite nyfiken.
Att du är nyfiken av dig och gillar att skvallra har man tydligt märkt här på Flashback. Det fria Sverige är en totalt ointressant organisation. De är antinationalister som stödjer Sverigedemokraterna och Israel. Hjälp mig som om jag vore en noshörningsunge från Väddö på midsommarafton! Det fria Sverige säger tydligt att de inte är nationalister och tar avstånd från den nationella rörelsen, så varför ska vi bry oss om dem? En vikingaby i Roslagen. Hjälp mig återigen! Den där konstiga och nazistiska tjejen som såg ut som en blatte på högstadieskolan, det är jag det. Högstadieskolsnosnosnos, det är jag som är en noshörning. Jag är besviken på både Dan och Magnusson. De är inte snälla alls.
Citera
2026-06-19, 22:41
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Det var flera som såg redan från början var DFS var på väg. Jag var inte en av dem.

Tråkigt. Man får allt mer känslan av att varje ny gruppering så småningom spårar ur, folk hoppar av, starka personligheter tar överhanden, idealister blir överkörda av egoister och narcissister och profitörer. Är man konspirationsteoretiskt lagd undrar man om det finns infiltratörer satta att sabotera allt motstånd inifrån... I det här fallet är det väl Dan & Magnus själva som står för sönderfallet själva genom sitt agerande.

Min högsta önskan är en bred folkrörelse som verkligen vill Sveriges och svenskarnas bästa, som inte drivs av profit och som inte kretsar kring vissa personligheter som saboterar eller toppstyr. DFS spelar i en helt annan division och gör sig själva alltmer irrelevanta. Tyvärr.
Citera
2026-06-21, 08:32
Medlem
Citat:
Tråkigt. Man får allt mer känslan av att varje ny gruppering så småningom spårar ur, folk hoppar av, starka personligheter tar överhanden, idealister blir överkörda av egoister och narcissister och profitörer. Är man konspirationsteoretiskt lagd undrar man om det finns infiltratörer satta att sabotera allt motstånd inifrån... I det här fallet är det väl Dan & Magnus själva som står för sönderfallet själva genom sitt agerande.

Min högsta önskan är en bred folkrörelse som verkligen vill Sveriges och svenskarnas bästa, som inte drivs av profit och som inte kretsar kring vissa personligheter som saboterar eller toppstyr. DFS spelar i en helt annan division och gör sig själva alltmer irrelevanta. Tyvärr.

Men vad är det de ens har gjort?
Citera
2026-06-21, 20:34
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Men vad är det de ens har gjort?

Tja... beror på vem du frågar. De har lurat en massa människor på en massa pengar och en massa gratisarbete med tomma löften om att köpa tillbaka Sverige bit för bit. Sedan blev föreningen Det Fria Sverige aktiebolag och Dan och Magnus äger allt. Dan styr och bestämmer. Allt hänger på att andra ska göra ALLT, och Rundmagarna ska bara sitta i sin lekstuga och prata och skriva, medan undersåtarna skickar in sina pengar för att hålla korvrullaren igång. Ett par riktigt fula fiska i min åsikt som sålt "hopium" som snake oil. Men fjällen har fallit från mångas ögon och förhoppningsvis faller snart hela korthuset. Då åker Dan tillbaka till Tyskland - och Magnus får nog följa med. Vad ska han göra annars?
Citera
Igår, 10:45
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Nationalister är ofta bland de mest bisarra samhällskritiska figurerna som finns där ute.

I ett samtal med Frodi från i fjol menade Söderman att mycket tyder på att vi är på väg mot ett enat Europa av fria nationer.

https://youtu.be/HDwKUb_-Hb8?t=2345

Jaha?

Han menar även att europeiska nationalister hoppas antingen på Putin eller Trump som räddare, och har väldigt dålig tro på sig själva/Europa som "stark" part.

https://youtu.be/HDwKUb_-Hb8?t=387

Vilka är dessa nationalister han pratar om? Vilka är det som ska klara den här biffen? Vilka är det han menar ska börja tro på sig själva för att sedan ta över spakarna och skapa denna starka kraft?

Nationalister har en världsbild där Europa ska upprätta goda relationer med Ryssland och Kina.
Dels är dessa länder vänner, och inte fiender, till det internationella system som nationalister vill bryta sig loss från, även om de inte fattar att det förhåller sig så.
Dels så pratar man om "Europa" som en enhet, eller rentav väsen, vilken man kan få på fötter bara det inser att det fattat dåliga beslut, begått misstag.

Överlag så har och sprider nationalister samma narrativ som det officiella, där det är olika länder/världsdelar som kämpar mot varandra. Man kan i väldigt liten grad se och förstå vilka mål makthavarna har med den här världen.

Man har en självbild där nationalister ska börja tro på sig själva och knuffa bort den rådande makten för att själva styra skutan - i en värld man uppenbarligen inte ens förstår sig på.
Citera
Igår, 18:57
Medlem
Offerviljas avatar
De är inte snälla, Dan och Magnus. De vet att det som de gör är fel. Sverigedemokraterna är ett ultrasionistiskt parti som står på våra fienders sida i alla frågor. Dan och Magnus stödjer dem bara för att de tjänar pengar på att göra det. Det finns så många fler efterblivna SD:are än vad det finns nationalister. Jag har så ont i magen. Jag har så ont i magen så att jag skriker av smärta i min lägenhet. Det är något sorts mensnosproblem. Det här är inte vanlig mensvärk. Det gör så fruktansvärt ont. Dan och Magnus har svikit oss nationalister.
Citera
Igår, 20:57
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Tja... beror på vem du frågar. De har lurat en massa människor på en massa pengar och en massa gratisarbete med tomma löften om att köpa tillbaka Sverige bit för bit. Sedan blev föreningen Det Fria Sverige aktiebolag och Dan och Magnus äger allt. Dan styr och bestämmer. Allt hänger på att andra ska göra ALLT, och Rundmagarna ska bara sitta i sin lekstuga och prata och skriva, medan undersåtarna skickar in sina pengar för att hålla korvrullaren igång. Ett par riktigt fula fiska i min åsikt som sålt "hopium" som snake oil. Men fjällen har fallit från mångas ögon och förhoppningsvis faller snart hela korthuset. Då åker Dan tillbaka till Tyskland - och Magnus får nog följa med. Vad ska han göra annars?

Vårdkasen, Dan och Magnus nya förening, vädjade på twitter om att folk skulle donera pengar till husfonden.
Tydligen behövs det väldigt mycket nu för att kunna hålla igång olika aktiviteter.
Sommarens grillfest i DFS-huset hade tydligen varit lyckad men det räcker inte. Det behövs mer frivilliga som kan engagera sig ekonomiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in