Citat:
Ursprungligen postat av
skvallevalle
Jag är ingen judevän. Jag ogillar deras väsen. Jag föraktar deras tankesätt.
Trots det gillar jag tanken på att bygga upp moralen hos svenskarna, och jag tycker att DFS erbjuder ett steg i rätt riktning.
DFS är arketypen för personer som bara i ord berättar vad som ska göras, hur det ska tänkas osv, men aldrig själva visar i handling. Hur skulle de kunna bygga nån moral? Pliktskyldigt nämner de historiska händelser, författare, kungar etc, men är de intresserade av nåt? Brinner de för nåt? "Vi måste skapa nationell musik" *skapar den vidrigaste AI-genererade sörjan jag någonsin stött på*. Människor som kan bygga upp moralen är inte gnälliga gubbar som berättar vad som ska göras. Det är människor som gör saker eller åtminstone visar genuin entusiasm inför andras skapande. När Dan och Magnus ska berätta om författare eller andra kulturskapare låter det som ointresserade gymnasiestudenter som pliktskyldigt måste lämna in 2 A4 om Strindberg. De brinner inte för något.
Jag tror för övrigt inte att du föraktar judar. Hade du gjort det skulle du inte haft svårt att "bli övertygad" av mig. Du gillar DFS, och tycker att de bygger upp din moral. Det säger det mesta jag behöver veta om dig.
Och hur var det med AFS? Hur lyckades du bli övertygad att rösta på dem av en organisation som motarbetar AFS och propagerar för SD? Svara gärna på det, för jag får intrycket att du inte alls är ärlig och genuin i det du skriver här.