Citat:
Ursprungligen postat av
rubbergirl
Ja, vad ska man säga? BO:s syster har kommenterat & verkar inte glad över videon.
S verkar dras till toxiska män.
Robin hade sagt att han borde kontaktat S ist för att ge sig ut & kidnappa en 10-åring.
Vanligt scenario där han prackar på henne rollen som räddaren & har full kontroll. Då känner räddaren att det är hennes ansvar att hjälpa personen & ställer inte vederbörande till svars.
S sväljer denna kliché med hull & hår.
Hon & Robin hade tagit en promenad under 3h när han kom ut & hon ställde inte honom mot väggen. Ist hjälpte hon honom.
En dysfunktionell dynamik.
Jag besöker regelbundet minnessidan för My eftersom jag tänker på henne varje dag och inte kan acceptera att det har hänt. Där såg jag att någon har skrivit att Ella, Mys syster, visar respekt för hennes liv på sina sociala medier. Är det någon här som följer Ella?
Vet någon något om Mys familj? Hur mår de? Jag vet att frågan är dum eftersom det är uppenbart hur de mår. Jag tänker ständigt på dem. Det är obeskrivligt att något sådant har hänt. Obeskrivligt, äckligt, ofattbart. Och det får inte glömmas, precis som alla andra liknande mord.
Men vad kan man göra, var ska man börja, vilken handling/åtgärd behövs för att förhindra att något sådant händer igen? Borde varje medborgare gå på psykologiska kontroller en gång om året?
Och jag tänker ofta på varför FBI eller statliga myndigheter överhuvudtaget tillåter att dark web finns. Det kan ganska enkelt förbjudas. Vart skulle då alla dessa pedofiler dela sitt material? Så ansvaret ligger alltid delvis också på staterna, makthavare som har makt att helt förstöra dåliga saker.