2026-06-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
(….) Och försök se hur osannolik den kopplingen är!

Jag är nöjd och klar med min analys om mordet och nej, jag är inte besatt av Robin Säbb, jag är besatt av sanning kring dödsfall oavsett hur de gått till.

Allt för att anhöriga och andra som bryr sig ska ha bredare perspektiv än polis/ media lägger fram.

Och om du kan, försök förklara varför du tycker kopplingen är osannolikt.

Och vilken koppling menar du?

Det är ju troligt att du inte förstått den kopplingen jag har lagt fram, utan du har en egen tolkning av den kopplingen och som inte är samma koppling som jag lagt fram och därför är din version av den kopplingen jag lagt fram inte sannolik.
Citera
2026-06-28, 22:12
Medlem
Kan lägenhetshusen vid Tallsätravägen fångat överfallet på bild via kamera? Eller något annat bostadshus längs vägen. Kom och tänka på att många dörrar och portar idag har någon form utav kamera i en ringklocka. Vet att pumphuset diskuterades tidigare i tråden men kom att tänka på de andra byggnaderna vid vägen med en eventuell kameraövervakning.
Senast redigerad av Loewefb 2026-06-28 kl. 22:25.
Citera
2026-06-29, 11:06
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Jag är nöjd och klar med min analys om mordet och nej, jag är inte besatt av Robin Säbb, jag är besatt av sanning kring dödsfall oavsett hur de gått till.

Allt för att anhöriga och andra som bryr sig ska ha bredare perspektiv än polis/ media lägger fram.

Det är ju troligt att du inte förstått den kopplingen jag har lagt fram, utan du har en egen tolkning av den kopplingen och som inte är samma koppling som jag lagt fram och därför är din version av den kopplingen jag lagt fram inte sannolik.
Det sista stycket visar med all önskvärd tydlighet hur du slår knut på dig själv för att hitta en koppling mellan styckmordet och Salemmarschen. Två unikt separata händelser som du gick igång på och inte kan släppa för att dom utspelat sig samma ort.

Synnerligen smalt perspektiv som nagelfarits till leda vilket får en att undra över varför du insisterar med en koppling som inte finns, men då i en annan därför lämplig tråd.
Senast redigerad av Taggad 2026-06-29 kl. 11:54.
Citera
2026-06-29, 14:22
Medlem
rubbergirls avatar
Robins kompis, S0phia, som är omnämnd i kidnappnings FUPen har lagt ut en video på Tiktok där hon berättar om Robin.

Inte så mkt matnyttigt & hon nämner inte att hon hjälpte honom (att hålla koll på vad som skrevs om honom i låsta grupper etc & rapportera vidare till honom) efter han kom ut ur fängelset.

Hon tycker inte han är sjuk i huvudet & menar på att han har en fetish som gått överstyr + att hon är irriterad över Robins bekanta som babblar skit till media

Länk till tiktok kontot. Videon lades ut för 2 dgr sedan:
Citera
2026-06-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy

Du är nöjd med kopplingen? Ja bara du isåfall ingen annan ser den!

Jo du är smått besatt då du skrev att du endast är intresserad av just Robin och inte andra mördare!

Jo jag fattar vad du skriver!

Jag har redan förklarat för dig tidigare i tråden flera gånger! Enkelt och konkret!

Din koppling går fet bort!
Senast redigerad av sylla 2026-06-29 kl. 16:30.
Citera
2026-06-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loewefb
Kan lägenhetshusen vid Tallsätravägen fångat överfallet på bild via kamera? Eller något annat bostadshus längs vägen. Kom och tänka på att många dörrar och portar idag har någon form utav kamera i en ringklocka. Vet att pumphuset diskuterades tidigare i tråden men kom att tänka på de andra byggnaderna vid vägen med en eventuell kameraövervakning.

Ja dom nyare husen längs med järnvägen har kameror i portarna jag tog upp det tidigt i tråden! Sen har säkerligen fler hus kameror!
Citera
2026-06-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Robins kompis, S0phia, som är omnämnd i kidnappnings FUPen har lagt ut en video på Tiktok där hon berättar om Robin.

Inte så mkt matnyttigt & hon nämner inte att hon hjälpte honom (att hålla koll på vad som skrevs om honom i låsta grupper etc & rapportera vidare till honom) efter han kom ut ur fängelset.

Hon tycker inte han är sjuk i huvudet & menar på att han har en fetish som gått överstyr + att hon är irriterad över Robins bekanta som babblar skit till media

Länk till tiktok kontot. Videon lades ut för 2 dgr sedan:

Gått överstyr?

Hon är säkerligen lika sjuk isåfall!
Citera
2026-06-29, 20:06
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Gått överstyr?

Hon är säkerligen lika sjuk isåfall!
Ja, vad ska man säga? BO:s syster har kommenterat & verkar inte glad över videon.

S verkar dras till toxiska män.

Robin hade sagt att han borde kontaktat S ist för att ge sig ut & kidnappa en 10-åring.
Vanligt scenario där han prackar på henne rollen som räddaren & har full kontroll. Då känner räddaren att det är hennes ansvar att hjälpa personen & ställer inte vederbörande till svars.

S sväljer denna kliché med hull & hår.
Hon & Robin hade tagit en promenad under 3h när han kom ut & hon ställde inte honom mot väggen. Ist hjälpte hon honom.

En dysfunktionell dynamik.
Citera
2026-06-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ja, vad ska man säga? BO:s syster har kommenterat & verkar inte glad över videon.

S verkar dras till toxiska män.

Robin hade sagt att han borde kontaktat S ist för att ge sig ut & kidnappa en 10-åring.
Vanligt scenario där han prackar på henne rollen som räddaren & har full kontroll. Då känner räddaren att det är hennes ansvar att hjälpa personen & ställer inte vederbörande till svars.

S sväljer denna kliché med hull & hår.
Hon & Robin hade tagit en promenad under 3h när han kom ut & hon ställde inte honom mot väggen. Ist hjälpte hon honom.

En dysfunktionell dynamik.

Jag besöker regelbundet minnessidan för My eftersom jag tänker på henne varje dag och inte kan acceptera att det har hänt. Där såg jag att någon har skrivit att Ella, Mys syster, visar respekt för hennes liv på sina sociala medier. Är det någon här som följer Ella?

Vet någon något om Mys familj? Hur mår de? Jag vet att frågan är dum eftersom det är uppenbart hur de mår. Jag tänker ständigt på dem. Det är obeskrivligt att något sådant har hänt. Obeskrivligt, äckligt, ofattbart. Och det får inte glömmas, precis som alla andra liknande mord.

Men vad kan man göra, var ska man börja, vilken handling/åtgärd behövs för att förhindra att något sådant händer igen? Borde varje medborgare gå på psykologiska kontroller en gång om året?

Och jag tänker ofta på varför FBI eller statliga myndigheter överhuvudtaget tillåter att dark web finns. Det kan ganska enkelt förbjudas. Vart skulle då alla dessa pedofiler dela sitt material? Så ansvaret ligger alltid delvis också på staterna, makthavare som har makt att helt förstöra dåliga saker.
Citera
2026-06-30, 13:14
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kettlecooked
Jag besöker regelbundet minnessidan för My eftersom jag tänker på henne varje dag och inte kan acceptera att det har hänt. Där såg jag att någon har skrivit att Ella, Mys syster, visar respekt för hennes liv på sina sociala medier. Är det någon här som följer Ella?

Vet någon något om Mys familj? Hur mår de? Jag vet att frågan är dum eftersom det är uppenbart hur de mår. Jag tänker ständigt på dem. Det är obeskrivligt att något sådant har hänt. Obeskrivligt, äckligt, ofattbart. Och det får inte glömmas, precis som alla andra liknande mord.

Men vad kan man göra, var ska man börja, vilken handling/åtgärd behövs för att förhindra att något sådant händer igen? Borde varje medborgare gå på psykologiska kontroller en gång om året?

Och jag tänker ofta på varför FBI eller statliga myndigheter överhuvudtaget tillåter att dark web finns. Det kan ganska enkelt förbjudas. Vart skulle då alla dessa pedofiler dela sitt material? Så ansvaret ligger alltid delvis också på staterna, makthavare som har makt att helt förstöra dåliga saker.
Jag följer inte Ella & vad det verkar vill inte vissa i familjen att man diskuterar dem men de har iaf flyttat till 2 nybyggda hyresrätter på Södermalm i samma hus.
Kan nog vara klokt med miljöombyte.

Systern beskriver att familjen är fruktansvärt trötta. Hon gillar inte när man beskriver BO som ”offret” & tycker inte att man pratar om My som person öht. Att det är för mkt fokus på Robin & mordet som jag förstår det.

Kommer nog ta lång tid att få till en fungerande vardag igen efter ett sådant fruktansvärt trauma.

Det går inte att förhindra sådant här genom psykologiska kontroller. Personer likt Robin klarar dessa kontroller bättre än gemene man. Och folk i allmänhet har lite förståelse hur psykopater & dylika personligheter fungerar & kan förutspå när det är fara å färde.
Citera
2026-06-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katt21
Finns det någon fup än? Någon som kan länka då.

Undrar också.
Citera
2026-06-30, 18:10
Medlem
Citat:
Tre nygamla bilder på Robin jag ej sett innan.
De skall finnas på insta men jag har inte hittat rätt konto.

Bilderna inuti lastbilshytten borde vara från 2023 då han har samma frisyr som på dejtingprofilen. Ser lite mer ”maskulin” ut på dessa så antagligen lite tidigare samma år.

Bilden med kepsen vete 17. Jag får för mig han är lite yngre på det fotot.

https://ibb.co/album/mNCFTP
Vilken tjänst använder du för att hitta dessa bilder? Är det Pimeyes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in