2026-06-29, 14:47
Avslutad
Nej, jag använder hellre kondom än börjar käka piller. Vill inte störa kroppens hormoner eller påverka kroppen på annat sätt.
Citera
2026-06-29, 14:55
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Tack för bra trådstart!

Jag är nog så pass reaktionär att jag hade tyckt det var jävligt fjolligt och blivit avtänd. Att hålla på och joxa med p-piller är en typisk kvinnogrej.

Att vara livrädd för att bli pappa är också avtändande.

Dessutom är jag kontrollmänniska. Så nej, jag hade nog inte köpt det utan fortfarande sett till att skydda mig.

Är man smart berättar man inte det till kvinnan som troligen är ute efter att lura mannen på sin sperma.
Citera
2026-06-29, 14:56
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?

Nej, jag skulle inte lita på att det var ofarligt.
Samma här. Det är inte som att myndigheter bryr sig speciellt mycket om mäns hälsa, speciellt när det kommer till hormonstörande ämnen.

Jag skulle låta det gå 10 år så att andra får agera försökskaniner innan jag skulle testa själv
Citera
2026-06-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har alltid varit en tänkare och planerare, jag gör sällan något utan att planera det in i minsta detalj. Nu råkade det sig att jag fick barn oplanerat i alla fall. Inget jag ångrar i dag men just då ångrade jag bittert de fyra sekundernas nöje. Fick jag leva om mitt liv skulle jag faktiskt inte gjort annorlunda förutom jag valt en bättre mamma till mitt barn.

Lite samma för mig. På ett sätt hade jag önskat mina barn en annan farsa. Men då hade de ju inte varit samma barn så det går ju inte att önska heller.
Citera
2026-06-29, 15:19
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag var nog inte långt efter. Det tog ett tag att få rätt diagnos för att det var så nytt/ovanligt. Men jag fick ingen Manson på köpet 😢

Stackarn. Det var lite djuriskt..!
Citera
2026-06-29, 16:01
Medlem
Citat:
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?
Kvinnor: Skulle du strunta i egna preventivmedel direkt om du träffar en man som säger sig äta p-piller för män?

Jag hade faktiskt gjort det, att kunna njuta av sex utan att riskera bli pappa hela tiden och bestämma själv när man vill ha barn. Det blir ett samtycke om barn automatiskt
Citera
2026-06-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Jag hade faktiskt gjort det, att kunna njuta av sex utan att riskera bli pappa hela tiden och bestämma själv när man vill ha barn. Det blir ett samtycke om barn automatiskt
Jaha, finns det på marknaden där du bor eller var du i en testgrupp typ?
Citera
2026-06-29, 16:17
Medlem
Citat:
Jaha, finns det på marknaden där du bor eller var du i en testgrupp typ?

jag menar att jag hade faktiskt gjort det att testa om p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden
Citera
2026-06-29, 16:17
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Tack för bra trådstart!

Jag är nog så pass reaktionär att jag hade tyckt det var jävligt fjolligt och blivit avtänd. Att hålla på och joxa med p-piller är en typisk kvinnogrej.

Att vara livrädd för att bli pappa är också avtändande.

Dessutom är jag kontrollmänniska. Så nej, jag hade nog inte köpt det utan fortfarande sett till att skydda mig.

Så hade jag förmodligen sett det också, om alternativet hade funnits, och jag (mot förmodan) tex hade blivit skrämd av biverkningarna. Typ "då får du ta risken för biverkningar istället, om du är beredd att göra det."

Men som sagt, när jag var i den åldern så älskade jag allt vad piller och mediciner hette, så jag hade förmodligen varit en av de första att stoppa i mig nymodigheterna.

Dock, på min tid så var det sällan tal om kondom om tjejen åt p-piller. Kanske vid ons, men annars så har de p-piller-ätande kvinnor jag har hookat upp med, varit förvånansvärt pigga på att skippa kondom.
Senast redigerad av busy-signal 2026-06-29 kl. 16:20.
Citera
2026-06-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
jag menar att jag hade faktiskt gjort det att testa om p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden
Aha fattar!
Citera
2026-06-29, 16:48
Avstängd
Det har inte lyckats än, trots feministers påtryckningar. Mäns snuppgift är att befrukta en kvinna, så vi blir flera som kan bekämpa Islam!
Citera
2026-06-29, 17:18
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Är man smart berättar man inte det till kvinnan som troligen är ute efter att lura mannen på sin sperma.

Sant. P-piller bör ni ta i smyg och gömma tabletterna. Dock jäääävligt taskigt om man är gift! 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in