Citat:
Under sagostunder är namnet i och för sig bara "Miss Shameless" och barnen kan nog i regel inte engelska så bra. Om Zara Larsson eller Håkan Hellström hade haft sagostunder för barn på ett bibliotek hade det varit lika farligt?
Att göra saker för barn är inte farligt. Mora Träsk var väldigt populära när jag var ett barn. Om de hade funnits idag men varit 2 dragqueens hade folk protesterat mot att de uppträder. Då hade de kallats för pedofiler för att de uppträder för barn.
Ja visst finns det ett legitimt syfte med det. Men om det är nakenhet som de måste skyddas ifrån så är stranden ändå ett ställe där sådant finns. Men jag förstår givetvis skillnaden mellan att vara det på stan och på stranden.
Att göra saker för barn är inte farligt. Mora Träsk var väldigt populära när jag var ett barn. Om de hade funnits idag men varit 2 dragqueens hade folk protesterat mot att de uppträder. Då hade de kallats för pedofiler för att de uppträder för barn.
Ja visst finns det ett legitimt syfte med det. Men om det är nakenhet som de måste skyddas ifrån så är stranden ändå ett ställe där sådant finns. Men jag förstår givetvis skillnaden mellan att vara det på stan och på stranden.
Barn kan betydligt bättre engelska idag än vad de gjorde när du och jag var små. Jag tycker inte någon som inte är utbildad pedagog eller bibliotekpersonal ska läsa sagor för andras barn, men definitivt inte män som klär sig utmanande i kvinnokläder och håller på med snuskverksamhet som en sidoinkomst.
Inte farligt kanske, men olämpligt. Någonstans måste man sätta gränsen och transorna har många gånger blivit uppmärksammade på det olämpliga med sin verksamhet, men envisas ändå med att fortsätta med det. Varför gör man det om man inte har en personlig njutning av det?
Det blir en sådan löjlig jämförelse. Finns det ett legitimt syfte med det så är det inget problem, men pride har inget legitimt syfte och det är stor skillnad på att ha badkläder på sig på stranden än minimala stringkallingar med läderremmar och kopplel i handen. Hade du velat att ditt barns barnvakt klädde sig så?