2026-06-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du betalar redan indirekt för andras barn via dessa saker. Dock anser jag att om en kvinna väljer att föda barn mot mannens vilja ska hon ta det fulla ekonomiska ansvaret. Utan hjälp av staten.
Du glömmer tredje part i detta, dvs ungen. Varför ska ungen lida av att ha 2 st dysfunktionella föräldrar? För det är ju det vi pratar om då det kommer till en situation där den nyss så glade häradsbetäckaren inte vill att barnet han avlat ska födas, och kvinnan vill föda en unge vars farsa vill spola ner ungen i vasken.
Citera
2026-06-29, 14:56
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ni tar mången gånger inte alls något ansvar, i alla fall inte för er själva - kvinnor verkar bära på ett abnormt självhat och en sjuklig naivitet. Om ni nu tog vara på er själva så skulle ni lämna män vid första tecknen på att denne är ett svin, första slaget, sluta umgås vara tillsammans med "bad boys" och naggers och blattar från MENA, sluta rösta för massinvandring och därmed öka risken för våldtäkt och dylikt osv. osv...

Du behöver inte nia mig.

Dessutom skulle jag aldrig utsätta mig för destruktiva relationer.

Incels göre sig icke heller besvär.

Förstod väl att det låg något underligt hämndbegär bakom din inställning.
Citera
2026-06-29, 14:59
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Är det för mycket begärt att ni:

1. Inte ljuger om att ni tar p-piller

2. Informerar innan om ni inte tar p-piller

Jag ljuger inte.

Ett tips är att använda kondom så tar du ansvar för dig själv även om kvinnan ljuger.
Citera
2026-06-29, 15:00
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Eller så är det kanske just det hon förstår.

Det viktigaste är väl vad hon faktiskt vill själv?
Kanske, men vi lever i en kollektivt starkt influerande ideologisk konditionering, där individen har övertygat sig själv om vad den vill utifrån denna socialt förmedlade påverkan. I ett faktiskt “test” kan dessa inlärda strukturer dock relativt lätt brytas ned.

Med andra ord är det ofta inte så att individen tänker och värderar utifrån en genomarbetad reflektion, utan snarare att den har internaliserat och formats av externa tankemönster, vilka i sin tur strukturerar dess egna uppfattningar och värderingar.

När någon har tänkt igenom något ordentligt vet man det.
Citera
2026-06-29, 15:02
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Kanske, men vi lever i en kollektivt starkt influerande ideologisk konditionering, där individen har övertygat sig själv om vad den vill utifrån denna socialt förmedlade påverkan. I ett faktiskt “test” kan dessa inlärda strukturer dock relativt lätt brytas ned.

Med andra ord är det ofta inte så att individen tänker och värderar utifrån en genomarbetad reflektion, utan snarare att den har internaliserat och formats av externa tankemönster, vilka i sin tur strukturerar dess egna uppfattningar och värderingar.

När någon har tänkt igenom något ordentligt vet man det.

Starka individer faller inte för grupptryck.
Citera
2026-06-29, 15:04
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Starka individer faller inte för grupptryck.
Det är definitivt en markör.

Men tänk också på att “anti-någonting” i sig kan vara en form av grupptryck.
Citera
2026-06-29, 15:06
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Det är definitivt en markör.

Men tänk också på att “anti-någonting” i sig kan vara en form av grupptryck.

Anti vad?
Citera
2026-06-29, 15:06
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Anti vad?
Anti vad som helst.
Citera
2026-06-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Varför?

Man får väl ta ansvar för sina handlingar.

Och varför i hela friden skulle man överge sitt barn?
rimligtvis borde samma argument gälla för kvinnors rätt att göra abort tänker jag

i dagens samhälle ställs överhuvud taget ingen fråga när en kvinna väljer att avsluta graviditeten. varför skulle man ställa massa frågor och krav på mannen om han väljer att avsluta sitt föräldraskap under graviditeten? om kvinnor har vilkorslös aborträtt så borde män också kunna säga upp sitt föräldraskap vilkorslöst. det är jämnställdhet på riktigt.

för övrigt vad är shysstast för ett barn? en man som i god tid säger att han inte vill ha ungen eller en som tvingas bli förälder?
Senast redigerad av zansibal 2026-06-29 kl. 15:12.
Citera
2026-06-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
rimligtvis borde samma argument gälla för kvinnors rätt att göra abort tänker jag

Det är konstigt att samhället nöjt sig med en konstant siffra på ca. 30,000 aborter, varför inte sträva efter att minska antalet aborter liksom.
Citera
2026-06-29, 15:12
Medlem
Citat:
Det är inte särskilt jämlikt att förvänta sig något sådant när mannen inte ens kan bära ett barn i sin egen kropp.

Men visst vore det, i jämställdhetens namn, onekligen mer symmetriskt om män också kunde föda barn...

Men så är inte fallet.
Nej men då blir hela frågeställningen i tråden skev eftersom att det inte är jämställt från första början. Aborträtten har att göra med kvinnans rätt att bestämma över sin egna kropp. Mannen anses får ta konsekvenserna av sitt handlande dvs t hand om barnet efter att ha haft samlag.

Anser själv att folk tar lite väl lätt på abort som ett slags preventivmedel men att det självklart ska finnas som utväg om det skulle bhövas tex om barnet är missbildat eller vid tex våldtäckt osv
Citera
2026-06-29, 15:13
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Anti vad som helst.

Snarare så att ju längre man lever desto mer vet man vad man inte vill ha i sitt liv. Plus att man inser att man inte behöver det heller.

Två barn varannan vecka och lyckligt frånskild.

Så jag har provat det livet också. Har aldrig haft så mycket tid och pengar över som nu. Konstigt kanske då han inte tjänade mindre än mig precis men nu är det mina egna prioriteringar som gäller.

Som det är nu så tror jag att jag vill vara singel för evigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in