2026-06-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Bra att du iallafall tycker att kvinnan inte ska ljuga om att hon tar p-piller när hon inte gör det, man kan även dra det längre att en kvinna ska ha skyldighet innan sex att meddela att hon inte tar p-piller om hon inte gör det.
Ärlighet är naturligtvis att föredra i alla typer av relationer
Citera
2026-06-29, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför tjatar du om, i varenda inlägg, om att kvinnan i det fiktiva exemplet vägrar att knulla med kondom? Det har jag inte nämnt någonstans - bara så att vi har detta avklarat. Rätt, skall vara rätt...
Ursäkta men kommenterade jag ditt inlägg? Har för mig att jag kommenterade ett annat inlägg
Citera
2026-06-29, 13:44
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Problemet är att en ren utsaga om P-piller är väldigt svår att i stunden kolla upp och kontrollera. En kondom kan du se och sätta på, särskilt som bärare till snopp.

Jag vet inte om du någonsin varit med om det, men det är ofta otroligt svårt att bli penetrerad och samtidigt ha stenkoll på om snoppen är kondombeklädd hela akten. En variant vore kanske att man trär på den tillsammans och att man ser pillret intas samma morgon och skakar tass på det.

Nog för att det inte blir särskilt spontant, men vill man absolut inte ha barn så är det ju värt lite extra planering kan tyckas.

Ja, planering är nog det enda rätta, tyvärr - i en snar framtid så kommer det vara skriftliga dokument och filmande och hela faderullan innan man kommer till skott. Om man inte slaknat vid den tiden... Ja, lätt att kondomen glider av och man inte märker detta i stundens hetta, så att kondom skulle vara så säkert som mången påstår stämmer inte. Det enda "preventivmedlet" som är fullständigt är om man steriliserar sig - eller, inte knullar alls...
Citera
2026-06-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Så victim blaming är okej i trådar under aktuella brott där det faktiskt finns ett brottsoffer, men inte i trådar som skapats av incels och inavlade missfoster? Flashback skulle bli mycket bättre om alla män som har ett sjukligt hat mot kvinnor skulle bli bannade på livstid. Det börjar bli lite tjatigt när ni i er desperation och bitterhet över att ingen kvinna vill röra vid er skriver på flashback.
Mannen i det fiktiva exemplet har ett val, om kvinnan vägrar kondom ge fan i att ha sex. Risken för oönskad graviditet är noll. Det finns alltså inget problem. Jag har knullat runt i typ 35 år utan att blivit förälder så det finns lösning på era problem
Om du läser mina inlägg i den aktuella tråden (FB) Polisen tog bilen för Kronofogden - två kvinnor över 80 år lämnades vid vägkant kl 01 så ser du att jag är betydligt hårdare i min kritik mot victim blaming då offren är kvinnor. Victim blaming är aldrig okej, inte ens om offret är man.

Givetvis finns risk för graviditet även vid korrekt användning av preventivmedel, jag har själv varit med om det och det har för mig varit en stor sorg att kvinnorna i dessa fall har valt att avsluta graviditeten men det är ot i denna tråd.
Citera
2026-06-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu finns det ett problem till här som är kvinnor som ljuger om att de tar p piller.

Alltså ligger ansvaret på den lögnaktiga kvinnan här.

Du kan inte utgå ifrån dig själv och ditt incelskap, det är väldigt vanligt ska du veta att killar och män blir påtvingade en ofrivillig papparoll.

Samtycke verkar vara ett okänt begrepp för dig.
Du har inte så hög nivå på att ta åt dig information va? Ljuger kvinnan faller naturligtvis det ansvaret på henne, men vill inte mannen riskera något så använder han kondom. Så enkelt är det
Citera
2026-06-29, 13:46
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursäkta men kommenterade jag ditt inlägg? Har för mig att jag kommenterade ett annat inlägg

Du har även nämnt detta i inlägg adresserat till mig så klaga inte. Är det också så att man inte får svara på inlägg om de inte är riktade till dig? Det var i sådana fall något nytt för mig, men du kanske kan påvisa en regel i Flashbacks reglemente som styrker detta?
Citera
2026-06-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Om du läser mina inlägg i den aktuella tråden (FB) Polisen tog bilen för Kronofogden - två kvinnor över 80 år lämnades vid vägkant kl 01 så ser du att jag är betydligt hårdare i min kritik mot victim blaming då offren är kvinnor. Victim blaming är aldrig okej, inte ens om offret är man.

Givetvis finns risk för graviditet även vid korrekt användning av preventivmedel, jag har själv varit med om det och det har för mig varit en stor sorg att kvinnorna i dessa fall har valt att avsluta graviditeten men det är ot i denna tråd.
Ber om ursäkt men jag kan inte granska alla inlägg i olika trådar som folk skriver i innan jag besvarar ett inlägg i denna tråden
Citera
2026-06-29, 14:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ljuger kvinnan faller naturligtvis det ansvaret på henne, men vill inte mannen riskera något så använder han kondom. Så enkelt är det

Nej så enkelt är det inte, kondomer har en tendens att gå sönder (vilket incels inte har någon vetskap om) och man ska kunna lita på att kvinnan talar sanning om att hon använder p-medel. Samtidigt använder vissa kvinnor en graviditet som en metod att binda upp mannen. Lyssna för en gångs skull på oss män som är mer erfarna och vet vad vi talar om 😎
Citera
2026-06-29, 15:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vårdnadstvister handlar i regel om dessa saker:

Vårdnadstvister handlar i regel om makt över barnen och många kvinnor vill inte släppa ifrån sig denna makt frivilligt.

Män är bra att ha när det ska avlas barn ofrivilligt eller ej samtidigt som många kvinnor verkar tro att de har ensamrätt till barnen.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så när du skriver att "vid vårdnadstvister tillfaller vårdnaden i 8 av 10 fall kvinnan". så menar du alltså att:

1. fler pappor än mammor har vid samarbetssvårigheter en vägran om gott samarbete med barnens mamma?
2. fler män än kvinnor utsätter sina partners och/eller de gemensamma barnen för våld?
3. fler män än kvinnor är så pass psykiskt sjuka, har missbruksproblematik etc. så att de inte kan ta hand om sina barn?

Jag vet inte vad du har för problem med män i allmänhet men att pappor diskrimineras i vårdnadstvister är ett utbrett samhällsproblem som ibland får förödande konsekvenser för barnen. (Glöm nu inte att klicka på spoilern)

Istället för att posta mansfientliga inlägg i princip dagligen så kan väl du för omväxlings skull erkänna att det finns kvinnor som är olämpliga att inneha rollen som förälder.
Citera
2026-06-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hade jag träffat en man som sa att han genomgått en vasektomi hade jag inte slutat skydda mig själv samma dag som jag lärde känna honom. Så det handlar inte om att män inte ska lita på kvinnor, det handlar om att man ska skydda sig själv till man känner varandra väl.
vad kul för dig då.

vad har det med saken att göra här förstår jag dock inte.

dina subjektiva åsikter är nog ingen här intresserad av

och hur kan du t5ro någon är intresserad av en så vidrig varelse som digs sex liv?
Senast redigerad av Rumpollon 2026-06-29 kl. 17:25.
Citera
2026-06-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
vad kul för dig då.

vad har det med saken att göra här förstår jag dock inte.

dina subjektiva åsikter är nog ingen här intresserad av
Du är nog en smula för dum för att förstå, ja.

Min poäng var att kvinnor inte lika blint verkar lita på att män skyddar dem mot ovälkomna graviditeter som män blint verkar lita på att kvinnor skyddar dem mot ovälkommet föräldraskap.
Citera
2026-06-29, 17:09
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du är nog en smula för dum för att förstå, ja.

Min poäng var att kvinnor inte lika blint verkar lita på att män skyddar dem mot ovälkomna graviditeter som män blint verkar lita på att kvinnor skyddar dem mot ovälkommet föräldraskap.
Du argumenterar emot dig själv. Du skulle tydligen lita på mannen förutsatt att det var ett längre förhållande, men tydligen är det fortfarande den elaka mannens fel om kvinnan ljuger om sitt preventivmedel för att bli gravid. Fy fan för att ha ett förhållande med någon som man inte kan lita på ens efter en längre tid. Inte konstigt om du kommer dö ensam.

Alltid samma historia med sådana som dig. Självinsikt är som olja på vatten för dig. Alla andra är dumma och du är en ofelbar prinsessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in