Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag länkade precis att hjärnan tappar 8 IQ-poäng när man är 38 om man börjar med cannabis vid 20 enligt en mycket stor studie. Dvs ALL konsumtion av cannabis före 25 år är möjlig överkonsumtion.
Jag hittade den
https://www.psychologytoday.com/us/blog/healing-addiction/202007/does-cannabis-decrease-iq
Det är anmärkningsvärt hur du kan få "
The only individuals at age 38 who showed a reduction in IQ were those who were using marijuana
at least once a week during adolescence." till att det gäller ALL konsumtion. Vidare, den definition som sidan du länkar till definierar adolescence till åldern 13-19.
Vidare, från artikeln:
Citat:
As a result, the press and too many people believe that the more persistently adults use marijuana, the more their IQ decreases. The article actually concluded [emphasis added], “In fact, adult-onset cannabis users do not appear to experience IQ decline as a function of persistent cannabis use.”
Också från artikeln:
Citat:
Those who began marijuana use the earliest and continued throughout adulthood lose an average of eight IQ points, which is sufficient to alter academic success and job opportunities.
Det här rimmar extremt illa med den slutsats du drog. Så därför undrar jag, missförstod du verkligen så grovt eller ljuger du medvetet?